Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Sir Ben Kingsley

Zdroj: ITA Film, redaktor: Monika, pridané: 23.09.2015

Prinášame vám exkluzívny rozhovor so Sir Benom Kingsleym, jedným z najrešpektovanejších hercov súčasnosti, v ktorom sa dozviete o jeho dojmoch z nakrúcania filmu Na lane a spolupráci s režisérom Robertom Zemeckisom.
Sir Ben Kingsley
Zdroj obrázku: neuvedený
 

V novom filme režiséra Roberta Zemeckisa Na lane, nakrúteného najmodernejšími 3D technológiami, sa Sir Ben Kingsley predstaví v úlohe Rudolfa Omankowského, ktorého nevolajú inak než ‘Papa Rudy'. Bol to práve on, kto si vzal pod krídla francúzskeho povrazolezca Philippa Petita (vo filme si ho zahrá Joseph Gordon-Levitt), aby mu pomohol premeniť jeho zdanlivo nesplniteľný sen na skutočnosť. V roku 1974 sa Petitovi tento sen splnil. Prešiel po oceľovom lane natiahnutom medzi newyorskými Dvojičkami vo výške 400 metrov nad zemou.

Prinášame vám exkluzívny rozhovor so Sir Benom Kingsleym, jedným z najrešpektovanejších hercov súčasnosti, v ktorom sa dozviete o jeho dojmoch z nakrúcania filmu Na lane a spolupráci s režisérom Robertom Zemeckisom. Film do slovenských kín uvedie 8. októbra distribučná spoločnosť Itafilm.



Čo bol hlavný dôvod, že ste prijali pozvanie do projektu Na lane?

Nuž, pozvanie je vždy dobrý začiatok (smiech)… samozrejme dôvodom bol režisér Robert Zemeckis. Má za sebou úžasné projekty, ktoré mu vyniesli uznanie a nepochybne v tom bude pokračovať. Vždy som ho obdivoval, no nikdy sme nespolupracovali. Keď som si prečítal scenár, bol som nadšený. Bol skutočne vynikajúco napísaný. Silný príbeh bez prehnaných emócii. Okrem toho som mal možnosť osobne sa s pánom Petitom stretnúť, potom ako som videl dokument Man on Wire (réžia: James Marsh, 2008, film získal Oscara za najlepší dokument v roku 2009).

Takže všetko začalo tým, že Vás oslovil Robert Zemeckis…

Vždy človeka poteší, ak ho prizvú k spolupráci na výnimočnom projekte. Láka vás to už len tým, že režisér, vďaka jeho alebo jej skúsenostiam presne vie, že práve vy budete súčasťou mozaiky, ktorá vytvorí obrazový celok. Upokojuje ma, keď pochopím dramatickú rolu, ktorú zohrávam z pohľadu režiséra. Čo chcete, aby som robil? Ako môžem byť na pľaci nápomocný? Ak má režisér presnú predstavu, je to veľmi lákavé. Ak mi však režisér odpovie: “Neviem, čo myslíš ty?” Poviem si: ‘Tak to snáď nie'…

Prezraďte nám niečo o Papa Rudym a ako ste Vy osobne poňal túto postavu?

Na vytvorenie postavy je potrebná riadna dávka fantázie. Scenár je dobrý začiatok, lebo vám určí parametre a dá postave zmysel. Potom začnete vytvárať jej konkrétnu podobu… Papa Rudy pracoval v cirkuse, ja sa živím ako herec. Takže tá jeho postava dosť súvisela s mojou predstavivosťou a silným scenárom.

The Walk (trailer C, slovenské titulky)


Čomu vďačíte za svoj osobný úspech?

Netuším. Fakt netuším. Mojou srdcovou záležitosťou je rozprávanie príbehov a som šťastný, že ma osud urobil tým, kým som: hercom a rozprávačom. Verím, teda viem z vlastnej skúsenosti, aké blahodarné môžu byť pre ľudí niektoré príbehy. Pre moje publikum je nesmierne príjemné, stimulujúce, radostné a vzrušujúce mať možnosť vypočuť si príbehy, ktoré mám tu česť rozprávať. Myslím, že je to úzko prepojené s mojou prácou a postavami, ktorým mám vdýchnuť život. To, ako odjakživa vnímam svoju prácu má na míle ďaleko od slova “úspech”. Je to skôr o kontakte k ľuďmi a rozprávaní príbehov… Preto som tu. Som tu, aby som rozprával príbehy. Nič viac za tým nie je.

Vždy ste sa chcel stať hercom?

Áno, asi tak od piatich, šiestich rokov.

Bol ste rozhodnutý už v takom útlom veku?

Bol som uchvátený – možno je to ten správny výraz pre dieťa v tom veku… Bol som nadovšetko uchvátený a dojatý z jedného filmu. Odrazu neexistoval nikto iný, len ja a to dieťa na obrazovke. Bol to malý chlapec v mojom veku… Chcel som, aby film nikdy neskončil. Keď sa tak stalo, plakal som… Medzi mnou a tou obrazovkou nastalo akési prepojenie. Nechápal som to. Bol som ešte príliš malý.

Aký to bol film?

Never Take No for an Answer (réžia: Maurice Cloche, Ralph Smart, 1951). Nedávno som presne tento príbeh rozprával kolegovi Martinovi Scorsesemu. Povedal mi na to: „Poznám ten film“. Samozrejme mi ho Martin, veľký reštaurátor a milovník filmu, hneď na druhý deň priniesol na DVD. Takže mám jeho kópiu a zakaždým, keď si ho pozriem, zažívam ten nevšedný pocit z detstva, ktorý nedokážem opísať slovami. Tomu malému chlapcovi na obrazovke som povedal: „Chcem robiť to, čo robíš ty.“

Museli sa ste na nakrúcanie filmu Na lane nejako špeciálne pripravovať?

Možno to bude znieť príliš obyčajne, ale je to úprimná odpoveď pre všetkých mladých hercov, ktorí si náhodou prečítajú tento rozhovor. A ja mám rád úprimnosť... Moje texty sa učím dovtedy, kým ich neviem tak dokonale, že nikoho na pľaci nesklamem. Vždy som to tak robil. A ten proces osvojovania si slov, ktoré moja postava hovorí, ako komunikuje s okolitým svetom a najmä spôsob, akým Papa Rudy dáva lekcie, naznačuje, aký je to človek. Preto študujem scenár celé hodiny a hodiny. Cez slová sa vám postupne začne vynárať hrubý náčrt portrétu.

A potom?

Potom prídu konkrétne ťahy štetcom, ak teda môžem pokračovať v mojej veľkolepej metafore (smiech)... Hrubý náčrt predstavujú skúšky a učenie sa textov. Keď už ste konečne na pľaci, musíte nabrať odvahu, aby ste namočili štetec do farby a naniesli ju na plátno... Zabudnite na náčrt. Teraz musíte dokončiť portrét. Viete, ako sa tak s vami zhováram, niečo mi zišlo na um... Keď som mal okolo dvadsiatky, takmer všetci moji priatelia boli maliari. Chodili na umelecké školy. Uvedomil som si to až pri rozhovore s vami – odtiaľ asi pochádza moju teóriu nanášania farieb na plátno a vytváranie portrétu.

Aká bola spolupráca s Robertom Zemeckisom a Josephom Gordon Levittom?

Robert by Vám určite ako prvé porozprával o jeho obdive k Stevenovi Spielbergovi a o tom, koľko sa od neho naučil. S mužmi a ženami, čo majú tento dar bezhraničnej zvedavosti a milujú učiť sa nové veci, sa skvele spolupracuje. Sú flexibilní, tvárni, zraniteľní, silní, majú predstavivosť a neboja sa riskovať. A navyše Robert je skvelý spoločník... Zakaždým, keď stretnem Gordona, pokrčím ramenami a poviem „Philippe“, presne ako Papa Rudy (smiech)... Veľmi dobre sa nám spolu robilo. Požívam slovo „radosť“ ako protiklad k slovu „zábava“. Prežili sme spolu radostné chvíle... Sú to dvaja úžasní a veľkí muži.

Keď pozeráte film, ich majstrovstvo vás uchváti. Spočiatku si hlavnú postavu obľúbite a neskôr s ňou napäto prežívate finálnu scénu filmu: chôdzu po lane natiahnutom medzi Dvojičkami. Keď som to pozeral dostal som až závrat. Aké bolo pre Vás vidieť film Na lane po prvýkrát?

Robert Zemeckis si zaslúži obdiv za to, že zbytočne neplytval 3D efektmi. Spôsob, akým je film vyrozprávaný, vizuálne strhujúci a príbehovo silný, vás natoľko unesie, že zabudnete na celé 3D. Avšak zrazu niečo spadne z výšky na zem a vy takmer vyskočíte zo sedadla... Myslím, že je to obdivuhodná miera kontrolovania sa, až skromnosti, ktorú Zemeckis preukázal vo využití 3D. Úplne vás to šokuje. Naozaj klobúk dole, Zemeckis odviedol skvelý kus práce.

O udalostiach z 11. septembra nie je vo filme vôbec zmienka, ale každý si na ne pri pohľade na Dvojičky spomenie. Na konci filmu je pohľad na oba mrakodrapy veľmi bolestivý.

Aj na začiatku.

Áno, aj na začiatku... Sú ako dve božstvá. Skutočne, ako dve božstvá.

Ako podľa Vás film dejovo odkazuje na udalosti z 11. septembra?

Iný režisér by nám možno po celý čas pripomínal: ‘Vážení, už tam viac nestoja.' Robert Zemeckis to ani raz neurobil. Presne to som myslel slovami v úvode tohto rozhovoru: ‘bez prehnaných emócií'. V skutočnosti ten anjel prešiel medzi dvoma božstvami a tie dve božstvá už viac nie sú medzi nami.



Autor: Steven Goldman Los Angeles, Kalifornia




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:




Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Veľkým aj malým milovníkom sladkostí ponúka kolové cukríky Coala-Tatzen, ktoré majú tvar labiek medvedíka koala s ovocnou príchuťou.
pred 4 rokmi
Preslávený Opernball priláka 27. februára do Štátnej opery vo Viedni prominentných hostí z domáceho Rakúska i zahraničia.
pred 3 rokmi
Party menu veľká vianočná súťaž hlási svoj koniec. Pozrite sa či nevidíte svoje meno medzi výhercami.
pred 3 rokmi
V Bratislave je dnes autoškôl viac ako dážďoviek po daždi, a tak vybrať si tú, ktorá vám bude najviac vyhovovať, je hodné zisku medaily. Každý má svoje vlastné požiadavky a častokrát vyhovieť všetkým je problém.
pred 6 rokmi
Speváčka vyberie 12 módnych návrhárov, ktorí budú mať v desiatich epizódach na starosti styling rôznych známych osobností.
pred 11 rokmi
Nasledujúce uvoľňovacie techniky majú spoločného menovateľa.
pred 13 rokmi
V žiadnom prípade sa nebudem vyjadrovať k tomu, či mal tento singel vôbec nejaký význam pre akýkoľvek postup našich futbalistov niekam.
pred 6 rokmi
Generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska Václav Mika pripúšťa, že úspory z prepúšťania zamestnancov netvoria podstatnú časť z očakávaných celkových úspor.
pred 6 rokmi
Radikálne skrátenie vlasov je v šoubiznise v móde, urobili tak aj Rihanna, Ke$ha či Willow Smith.
pred 5 rokmi
Rómovia svoj protest odštartujú pred ústavným súdom, kde podajú sťažnosť na výšku trestu bývalého policajta zodpovedného za masakru v Hurbanove.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT