Dnes je 27. februára 2021, meniny má a zajtra

10 pravidiel ako zbaliť dievča

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.10.2014

Bavili ste sa na Snowboarďákoch? Alebo aspoň na Rafťákoch? Alebo vás dostal Ro(c)k podvraťákov? Ak ste aspoň raz odpovedali áno, tak 10 pravidiel ako zbaliť dievča je novým filmom Karla Janáka, režiséra vyššie spomínaných filmov.
10 pravidiel ako zbaliť dievča

Filmovy.sk

Marek je typickým príkladom mladého mimoňa, žijúceho vo vlastnom vesmíre. Doslova! Je to totiž šikovný a milý študent astrofyziky, ktorého najväčšou láskou sú nielen hviezdy, ale aj horoskopy. Jeho dráhu mu však jedného dňa skríži dievča snov a Marek sa zamiluje tak beznádejne, že v škole nie je schopný urobiť poslednú skúšku. V tomto momente sa do veci obujú jeho odhodlaní priatelia. Rozhodnú sa povolať na pomoc a zasvätiť do Marekových problémov jeho otca, ktorý je úspešným vydavateľom množstva bestsellerov na tému ako získať ženu. Spoločne potom začnú Marekovi pripravovať veľkú strategickú hru, vďaka ktorej by sa mu malo podariť nájsť cestu k milovanému dievčaťu. Tým mu ale spôsobia nejeden problém. Marek pod vedením otca a priateľov absolvuje veľmi svojrázny kurz dievčenskej psychológie. Platí však tých 10 zaručených pravidiel aj v živote?
10 pravidiel ako zbaliť dievča

Bavili ste sa na Snowboarďákoch? Alebo aspoň na Rafťákoch? Alebo vás dostal Ro(c)k podvraťákov? Ak ste aspoň raz odpovedali áno, tak 10 pravidiel ako zbaliť dievča je novým filmom Karla Janáka, režiséra vyššie spomínaných filmov. V jeho „pubertálnej“ filmografii je to poriadny posun vpred a vcelku vydarený. Hoci hneď z kraja priznávam, že najlepšia na celom filme je hudba Janákovho dvorného Mirka Chyšku a mimoriadne vydarené songy, v ktorých určite rozpoznáte (hoci spievajúceho po anglicky) Dana Bártu, či speváčku Dashu. 10 pravidiel ako zbaliť dievča má hlavu a pätu a hoci je divákovi od začiatku jasné, ako ten film skončí, niekoľko momentov je tam skutočne vydarených. Pôvodný scenár je taliansky a Janák v bonusoch spomína, že ho musel uhladiť, pretože bol moc ukecaný. Uhladiť mu pomohli v prvom rade Miroslav Donutil v úlohe otca, ktorému nie je čo vytknúť, Jakub Prachař, ktorý zo svojej bezduchej postavy dokázal vytĺcť najlepšie momenty celého filmu, ale aj Slovenka Tereza Nvotová, ktorej síce do češtine občas ušlo nejaké to slovenské slovíčko, ale v poriadku. Kristína Svarinská rozpráva našťastie celú hodinu a pol po slovensky, ale ani to nič nemení na tom, že v hlavnej úlohe bola hlavne za peknú (akože herečku). Pár vydarených vtipov, výborná grafika, pekne nakrútené v exteriéroch pražských Nuslí a pražského centra, čo dáva filmu príjemný vizuálny cveng. Priznávam, že som Janák pozitív a hoci mám minimálne o dva krížiky viac, ako diváci, ktorým smeruje svoje filmy, aj túto sladkú komédiu som mu napriek pár nedostatkom celkom „zbaštil“.

Blu ray nemá klasický modrý obal, ale červený, čo ladí s tými bikinami, ktoré má slečna (nie Svarinská) na sebe. Príjemné, že sa začína objavovať aj iná farba. To je však najmenej podstatné. Excelentný obraz, perfektný zvuk, čo som ocenil najmä pri hudobnej zložke. K filmu je pribalených pár bonusov. Film o filme je klasika, potom jeden klip, dve upútavky, ako sa im dnes honosne hovorí trailer a teaser a jedno malé prekvapenie na záver, ktoré vtipom vydá za celý film.

Réžia: Karel Janák
Hrajú: Matouš Ruml, Miroslav Donutil, Jakub Prahař, Kristína Svarinská, Tereza Nvotová

Distribuuje: Magic Box, 2014