Dnes je 22. septembra 2018, meniny má a zajtra

7 dní hriechov - veľmi silná téma

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.10.2013

Príbeh filmu rozpráva o vzťahoch medzi Čechmi a Nemcami na sklonku 2. svetovej vojny a obdobie tesne po jej skončení.
7 dní hriechov - veľmi silná téma

Príbeh filmu rozpráva o vzťahoch medzi Čechmi a Nemcami na sklonku 2. svetovej vojny a obdobie tesne po jej skončení. Miesto, kde sa dej odohráva, je zasadené na hranice dvoch historicky odlišných etník, ktoré zdieľalo na českej strane hranice po stáročia rovnaké územie. Zo susedov, ktorí pred vojnou pokojne žili vedľa seba, sa dejinným zvratom stali nepriatelia. Český lesník Ján Olšan zúfalo hľadá svoju nemeckú ženu Agnes, ktorá záhadne zmizla v prvých povojnových dňoch. Olšan netuší, že príčinou jej zmiznutia je skutočnosť, že sa Agnes stala v posledných dňoch vojny nepohodlnou svedkyňou, ktorá by mohla ohroziť mocenské postavenie istej skupiny ľudí z ich dediny. Príbeh nerozdeľuje aktérov na Čechov a Nemcov, rozpráva iba o osudoch ľudí, o ich postojoch v krízových situáciách, ktoré mohli byť vyriešené mnohými spôsobmi.
7 dní hriechov - trailer

Téma tohto filmu je dodnes neustále otváraná, pre mnohých háklivá, no napriek tomu, súčasná generácia nemá z historického pohľadu už moc veľkú predstavu o tom, čo boli Sudety na konci II. svetovej vojny, čo sa tam odohrávalo, ako sa tam žilo. Chlumského film sa snaží pozerať na danú dobu nie spôsobom ukazovania si prstom na tých, ktorí boli dobrí a tých, ktorí boli zlí. Chlumský, na moje veľmi príjemné prekvapenie natočil film, v ktorom sa s háklivou témou popasoval mimoriadne citlivo a jedinečne. Vyrozprával to, čo sa dialo v danom čase a vyrozprával to prostredníctvom osudov ľudí a jedinečným vykreslením ich charakterov. Samozrejme, všetko na línii zrozumiteľného, mimoriadne dramatického príbehu, ktorý sa však Chlumskému podarilo nakrútiť mimoriadne citlivo. Nesnaží sa diváka ohúriť, chce iba, aby divák premýšľal nad udalosťami, ktorých sa film týka. Mimoriadne silný zážitok.

Jeho vrcholom je napokon herečka Eva „Vica“ Kerekes – slovenská Maďarka (alebo naopak?), ktorá hrá Nemku v českom filme a rozpráva po česky. Eva je zázrak slovenského herectva, ešte som ju nezažil v úlohe, v ktorej by ma sklamala, toto je však jeden z jej hereckých vrcholov. Eva hrá absolútne prirodzene, nemá problém umývať sa nahá v lesnom potoku, rovnako ako nemá problém zahrať ženu unikajúcu pred osudom. Uveríte jej smiech, uveríte jej plač, uveríte jej všetko. Pred Evou sa skutočne a úprimne skláňam a za tento film by si zaslúžila i Oscara.

Magic Box vydáva film na DVD i na Blu ray, my sme mali k dispozícii na recenziu Blu ray a je to excelentný zážitok. Skvelý obraz, výborný zvuk (5.1), po technickej stránke absolútne žiadne výčitky. Bonus je vlastne iba jeden a je to štvrťhodinový film o filme, prostredníctvom ktorého vás tvorcovia zoberú do zákulisia nakrúcania. Mimochodom, vypočujte si Evu Kerekes v bonusoch, kde hovorí po slovensky a je tam citeľný maďarský prízvuk a vypočujte si ju vo filme, kde plynulo hovorí česky a je to ona, bez dabingu :). 7 dní hriechov je veľkým prekvapením.

Réžia: Jiří Chlumský
Hrajú: Ondřej Vetchý, Vica Kerekes, Jarek Hylebrant, Attila Mokoš, Jiří Schmitzer, Igor Bareš, Fedor Bondarchuk, Anna Šišková, Norbert Lichý

7 dní hriechov obal blu ray