Dnes je 14. októbra 2019, meniny má a zajtra

Argo - film roku 2012 v predĺženej verzii

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.01.2014

Affleckovi sa podarilo nakrútiť drámu, prostredníctvom ktorej nedá divákovi v kresle vydýchnuť.

Presne 4. novembra 1979 obsadila skupina iránskych študentov americké veľvyslanectvo v Teheráne. Študenti zajali 52 ľudí, ktorých držali v zajatí 444 dní. Uprostred chaosu sa podarilo šiestim Američanom ujsť a nájsť útočisko v dome kanadského veľvyslanca Kena Taylora. Aby USA mohli dostať týchto 6 diplomatov späť do Ameriky, Tony Mendez (Ben Affleck) špecialista na exfiltrácie, prichádza s plánom - prepašovať ich ako filmový štáb kanadskej televízie CBC. Kvôli vierohodnosti vzniká aj scenár k filmu nesúci názov Argo. Celá operácia následne má názov Canadia Carper a Amerika sa Kanade odvďačila tak, že ocenila Kena Taylora najvyšším vyznamenaním – Zlatou medailou Kongresu.
Argo - trailer

Hodnotenie filmu

(rešerš filmovej recenzie): Argo si počas dvoch hodín kliesni cestu k diváckym zmyslom a uznávam, že sa Affleckovi podarilo nakrútiť drámu, prostredníctvom ktorej nedá divákovi v kresle vydýchnuť. Zbeh udalostí v prvej časti, hľadanie riešenia a jeho realizácia môže prísť divákovi trochu pomalé a zdĺhavé. Affleck však dokázal aj v tejto časti zaujať najmä vykreslením charakterov najmä čelných predstaviteľov Ameriky, ich benevolencie k danej situácii, jej ignorácie a tak jedinečne vyšperkoval hlavné postavy celej udalosti. Druhá polovica filmu sa však už odohráva v Iráne a film rieši, ako sa šesť amerických občanov snaží dostať domov. Affleck tu nádherne graduje situáciu a vygraduje ju emóciami tak vrchovato, že pri záverečných scénach bude divákovi vyskakovať srdce z hrude.

O predĺženej verzii:

Keď na Oscaroch vyhlásili, že Argo je filmom roku, absolútne sme sa s filmovými kritikmi zhodli. Osobne ten film staviam v mojom súkromnom rebríčku mimoriadne vysoko. Uvedenie predĺženej verzie spôsobilo, že som ho v priebehu jedného roka videl tretí raz a opäť som ho zhltol. Aj keď patrí medzi filmy, v ktorých keď raz poznáte vyvrcholenie, gradácia pomaly upadá, ale priznám sa, že ktorýsi deň som pred polnocou s Benom Affleckom opäť tŕpol nad tým, ako to dopadne (aj keď mi to bolo jasné). Predĺžená verzia filmu má o osem minút viac, ako tá, ktorú poznáme z kina, či z prvého uvedenia na DVD a Blu ray, sú to však len také krátke pasáže, ktoré, ak ten film nemáte načítaný, ani nespozorujete. O to viac ma mrzí, že sme si ešte nezvykli dávať pri predĺžených verziách filmu pôvodný film napríklad aj s dabingom a priložené časti otitulkovať. Divák by mal aspoň jasno, kde je čo navyše. Ale zážitok je to stále veľkolepý.

Hodnotenie balenia:

Zoberiem to od kraja, lebo je o čom písať. Predĺžená verzia vychádza ako dvojdiskové balenie. Na prvom disku je film jednak v pôvodnej verzii, jednak v predĺženej. Pôvodná verzia obsahuje český dabing, ktorý poznáme z prvého vydania. Predĺžená verzia je v angličtine a s českými titulkami. Keďže ide o útržkovo pridané časti, naozaj by som privítal aj pri predĺženej verzii dabing a pri pridaných častiach titulky. Ale celkový dojem to samozrejme nepokazí. Zvuk – 100%, obraz – 100%, celková kvalita technickej stránky jednoducho dokonalá. Rozšírené vydanie sa vyznačuje najmä pridaním bonusov. Je ich oveľa viac, ako pri prvom vydaní a ak ste milovníkom žánru i filmu samotného, je to jednoducho pastva. Hodina a pol bonusov čaká na diváka na disku s filmom, ďalšia hodina je na druhom disku. Všetky majú české titulky, takže si to určite vychutnáte. Tvorcovia ponúkajú pohľad na prípravu filmu, pôvodní aktéri udalosti spomínajú na udalosti z roku 1979 a porovnávajú ich spracovanie vo filme, tvorcovia objasňujú nakrúcanie a mnoho, mnoho ďalších mimoriadne zaujímavých bonusov.

Pre zberateľov je však toto vydanie výnimočné aj niečím iným. Okrem obalu s diskami si v kartónovom, mimoriadne spravodajsky riešenom kartónovom obale nájdete ešte „krabičku“ plnú prekvapení. Filmový plagát k nakrúcanému filmu Argo, plán exfiltrácie, obsiahlu knižku o vzniku filmu – škoda, že iba v angličtine identifikačný preukaz Tonyho Mendeza. Excelentné. Priznám sa, že nie som moc zástancom týchto zberateľských verzií, pretože ich považujem za vyťahovanie peňazí, ale v tomto prípade som zmäkol aj ja.

Réžia: Ben Affleck
Hrajú: Bryan Cranston, Ben Affleck, John Goodman, Taylor Schilling, Kyle Chandler, Alan Arkin, Tate Donovan, Clea DuVall, Adrienne Barbeau, Rory Cochrane, Kerry Bishé, Richard Kind, Victor Garber, Titus Welliver, Michael Parks, Sheila Vand, Željko Ivanek, Chris Messina, Michael Cassidy, Keith Szarabajka, Scoot McNairy, Tom Lenk, Scott Elrod, Christopher Denham, Rob Brownstein, David Sullivan, Kelly Curran, Ashley Wood, Clark Gilmer, Matthew Landon, Bob Gunton, Philip Baker Hall

Linky: MAGIC BOX