Dnes je 29. mája 2020, meniny má a zajtra

Argo - oscarová dráma na Blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.05.2013

Argo si počas dvoch hodín kliesni cestu k diváckym zmyslom a uznávam, že sa Affleckovi podarilo nakrútiť drámu, prostredníctvom ktorej nedá divákovi v kresle vydýchnuť.
Argo - oscarová dráma na Blu ray

Presne 4. novembra 1979 obsadila skupina iránskych študentov americké veľvyslanectvo v Teheráne. Študenti zajali 52 ľudí, ktorých držali v zajatí 444 dní. Uprostred chaosu sa podarilo šiestim Američanom ujsť a nájsť útočisko v dome kanadského veľvyslanca Kena Taylora. Aby USA mohli dostať týchto 6 diplomatov späť do Ameriky, Tony Mendez (Ben Affleck) špecialista na exfiltrácie, prichádza s plánom- prepašovať ich ako filmový štáb kanadskej televízie CBC. Kvôli vierohodnosti vzniká aj scenár k filmu nesúci názov Argo. Celá operácia následne má názov Canadia Carper a Amerika sa Kanade odvďačila tak, že ocenila Kena Taylora najvyšším vyznamenaním – Zlatou medailou Kongresu.
Argo - trailer

Hodnotenie filmu (rešerš filmovej recenzie):

Argo si počas dvoch hodín kliesni cestu k diváckym zmyslom a uznávam, že sa Affleckovi podarilo nakrútiť drámu, prostredníctvom ktorej nedá divákovi v kresle vydýchnuť. Zbeh udalostí v prvej časti, hľadanie riešenia a jeho realizácia môže prísť divákovi trochu pomalé a zdĺhavé. Affleck však dokázal aj v tejto časti zaujať najmä vykreslením charakterov najmä čelných predstaviteľov Ameriky, ich benevolencie k danej situácii, jej ignorácie a tak jedinečne vyšperkoval hlavné postavy celej udalosti. Zvlášť moment, keď „ktosi tam hore“ nad danou situáciou iba mávne rukou s tým, že „zajtra je po všetkom,“ je rovnako šokujúci dnes a vo filme, ako musel absurdne pôsobiť v čase, keď sa celá situácia udiala.

Druhá polovica filmu sa však už odohráva v Iráne a film rieši, ako sa šesť amerických občanov snaží dostať domov. Affleck tu nádherne graduje situáciu a vygraduje ju emóciami tak vrchovato, že pri záverečných scénach bude divákovi vyskakovať srdce z hrude. Affleck sa navyše predstavuje nielen ako skvelý režisér, ale už klasicky aj ako vynikajúci herec. Film získal troch Oscarov, aj toho v kategórii za najlepší film a keďže je to skvelá, odvážna a vydarená práca, tak zaslúžene.

Magic Box prináša film na DVD a Blu ray, pričom si dovolím tvrdiť, že tak perfektné Blu ray som naozaj už dlho nezažil a tak nadupaná bonusová časť sa zvyčajne vyskytuje iba pri filmoch, ktoré vychádzajú pri nejakých zvláštnych príležitostiach po dlhých rokoch. Tento raz sa však v filmovej spoločnosti postarali o skutočne dokonalý zážitok, ktorý si vychutnajú najmä milovníci žánru. Film si môžete pozrieť hneď na niekoľko spôsobov. V tej klasickej „nerušenej“ verzii, ale tiež s komentárom tvorcov, alebo tiež s vloženými dobovými podkladmi. A k tomu si prirátajte hodinu a pol skvelých dokumentov o tom ako a kde sa nakrúcalo, názor na film z úst tých, ktorí tú drámu prežili na vlastnej koži a mnoho ďalšieho materiálu, ktorý porovnáva udalosti z prelomu sedemdesiatych a osemdesiatych rokov a súčasné filmové spracovanie. K dispozícii je vynikajúci český dabing, veľmi kvalitne rozmixovaný do formátu 5.1 a vynikajúci obraz. Všetky bonusy majú podporu v podobe českých titulkov. Argo na Blu ray je jednoducho excelentný zážitok.

Réžia: Ben Affleck
Hrajú: Bryan Cranston, Ben Affleck, John Goodman, Taylor Schilling, Kyle Chandler, Alan Arkin, Tate Donovan, Clea DuVall, Adrienne Barbeau, Rory Cochrane, Kerry Bishé, Richard Kind, Victor Garber, Titus Welliver, Michael Parks, Sheila Vand, Željko Ivanek, Chris Messina, Michael Cassidy, Keith Szarabajka, Scoot McNairy, Tom Lenk, Scott Elrod, Christopher Denham, Rob Brownstein, David Sullivan, Kelly Curran, Ashley Wood, Clark Gilmer, Matthew Landon, Bob Gunton, Philip Baker Hall

Argo - obal blu ray