Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 05.09.2016

Niekto tu rozohral komplikovanú hru.
Avengers 2: Vek Ultrona
Zdroj obrázku: Magic Box

Filmovy.sk
Všetko by išlo podľa plánu, keby ľudstvo bolo len slabé ustrašene plemä, ako bolo prisľúbené...

Ľudstvo kedysi dávno prijalo prostú pravdu. Existuje relikvia staršia ako samotný vesmír. Starobylá zbraň schopná nekonečnej deštrukcie. Teserakt (kameň priestoru ktorý umožňuje neobmedzený pohyb vo vesmíre) bol klenotom Odinovej pokladnice. Legenda hovorí jedno, história zasa iné, ale sem tam nájdeme niečo, čo zapadá do oboch verzií. Existovalo šesť singularít. Potom sa veľkým treskom zrodil vesmír a zbytky týchto singularít boli ukuté na super hmotné ingoty – kamene nekonečna. Zdá sa, že tieto kamene môžu zničiť celé civilizácie ako krupobitie úrodu. Kameň mysle je štvrtý zo šiestich kameňov nekonečna, ktorý sa v poslednom období objavil. Niekto tu rozohral komplikovanú hru. Všetko by šlo podľa plánu, keby ľudstvo bolo len slabé ustrašene plemä, ako bolo prisľúbené... Takto nejako začína príbeh ďalšieho pokračovania Avengers, ktorého vlákna času siahajú ďaleko za hranice Zeme a vlastne celého známeho vesmíru.

Celá produkcia filmu trvala neuveriteľné tri roky a nakrúcalo sa po celom svete: Taliansko, JAR, alebo v Gangame, srdci Soulu. Tvorcovia sa snažili čo najvernejšie zachytiť postavy z komiksu. Ich vlastnosti, históriu, vnútorné rozpory. Avšak spôsob ako sa postavy pohybujú statické obrázky z komiksu neposkytovali. Tento rozmer vdýchli postavám herci a animátori. Oriešok pre nich bola Scarlet Witchova alebo stvárnenie Jarvisa. Každá z Avengers má toho veľa za sebou. Takže bolo potrebné postavy preskúmať, aby si v príbehu niečo neodporovalo.

Na pohyb animovaných postáv použili technológie na snímanie pohybu, ale mimiku tvarí riešili oddelene. Tým vlastne posúvali technológie zas o krok vpred. A vo filme to bolo aj vidieť. 3D animácia bola v priestore osadená dokonale. Rozpoznať, čo je vsadené do filmových políčok a čo je reálne v tomto filme nie je možné.

So stvárnením Hulka sa tvorcovia popasovali s dosť veľkým orieškom. Všetky autá, ktoré ničí Hulk v uliciach Johanesburgu, boli skutočne demolované na reálnych uliciach pomocou explózií, dymu, prachu, hydrauliky a lán. Manipulovali dokonca s veľkými nákladiakmi. Následne, po vsadení Hulka do filmu, to vyzerá skutočne grandiózne reálne ako ničí všetko, na čo siahne, alebo rozdupe.

V uliciach Soulu sa potom napríklad točili akčné scény na autách v rýchlostiach 50-60 km/h. Kvôli filmu zavreli veľké časti ulíc mesta. Podľa tvorcov, kórejská vláda bola veľmi ústretová a tak mohli vzniknúť akčné scény v skutočných uliciach mesta.

Ultron hlavná záporná postava, na naplnenie svojich cieľov túžil stvoriť najinteligentnejšiu bytosť v našej slnečnej sústave Jarvisa. Stvárnil ho Paul Bettany (albínsky mních v DaVinciho kóde). Paul sa veľmi tešil na toto pokračovanie keďže ho príbeh zaujal. Maskéri na ňom pracovali zakaždým hodinu a pol a až potom prišiel na rad špeciálny oblek chladený vodou aby sa Paul v ňom telo neprehrialo. Kvôli obleku pôvodne nič nepočul a tak veľa musel odčítavať z úst.

Avengers 2: Vek Ultrona

Po technickej a vizuálnej stránke sú Avengers fantastickou produkciou, ktorá pri sledovaní vyráža dych. Ak však patríte k divákom, ktorí viac bažia po príbehu, môže nastať problém. Jednak tu je citeľná snaha vymlátiť z úspešnej a vydarenej jednotky ešte niečo viac, jednak je tu citeľná silená nutnosť angažovať do príbehu všetkých marvelovských hrdinov, aj keď niektorí by vám tam v podstate vôbec nechýbali a v neposlednom rade je tu jasná absencia príbehu, ktorý sa zrodí na prvý raz. Toto vyznieva viac menej silene.

Dvojdiskové Blu ray balenie prináša 2D i 3D verziu filmu (k dispozícii je samozrejme i vydanie bez 3D verzie filmu, DVD a niekoľko zberateľských vydaní). Bonusové materiály sa nachádzajú na disku s 2D verziou filmu. Je ich tam tak za 47 minút, okrem audiokomentárov majú všetky české titulky a nájdete medzi nimi dokumenty z nakrúcania, pohľady do zákulisia, ale i vynechané a predĺžené scény. Český dabing je vydarený, zvuk po technickej stránke excelentný, 3D verzia filmu je v pôvodnom znení rozmixovaná do 7.1 verzie. No a obraz? Jeden z najlepších, aký som doteraz videl.

Réžia: Joss Whedon
Hrajú: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, James Spader, Samuel L.Jackson, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Cobie Smulders, Anthony Mackie, Hayley Atwell

Filmovy.sk