Dnes je 21. augusta 2019, meniny má a zajtra

Bláznivá, hlúpa láska - bláznivá, inteligentná komédia

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 05.03.2012

Ak máte chuť na dvojhodinový vtipný návod na riešenie rodinných problémov, tak Bláznivú, hlúpu lásku musíte vidieť.

Cale Weaver (Steve Carell) má niečo okolo štyridsiatky a domnieva sa, že jeho manželstvo je perfektné. Ale len do doby, než jeho žena Emily (Julianne Moore) požiada o rozvod. A tak sa Cal náhle ocitne vo svete slobodných. Svoju lásku začne hľadať s pomocou skúseného lámača dievčenských sŕdc Jacoba Palmera (Ryan Gosling), vďaka ktorému dosiahne Calovo mužstvo pozoruhodné zmeny. Uprostred naivných zamilovaní a romantických stretnutí, Cal a Jacob zisťujú, že byť hráčom bez správneho partnera nie je len bláznivé a hlúpe, ale úplne nemožné! Príjemná komédia o láske so skvelým obsadením vrátane Emmy Stone, Marisy Tomei a Kevina Bacona.
Trailer k filmu Bláznivá, hlúpa láska.

Bláznivá, hlúpa láska mala tendenciu stratiť sa medzi vydarenými filmovými komédiami minulého roku (Vo štvorici po opici 2 a Šéfovia na zabitie), po jej vzhliadnutí však možno iba konštatovať, že sa bravúrne zaradila do reťazca vydarených inteligentných zábavných filmov, ktoré ani náhodou nepatria do kategórie tých, na ktoré zabudnete v momente, ako opustíte sálu, alebo vypnete televízor. Inteligentný humor, prostredníctvom ktorého sa roztáča kolotoč nečakaných životných zvratov je do posledného miesta obsadený skvelými hercami, ktorí majú na svedomí polovicu úspechu tohto filmu. Julianne Moore opätovne dokázala, že jej nie je cudzí žiadny žáner a že v každom obstojí na výbornú.

Kevin Bacon zas nádherne ukazuje, že aj z malej úlohy dokáže pre diváka pripraviť veľký zážitok a Ryan Gosling zas naopak asi vo svojej komerčne najväčšej filmovej úlohe dokazuje, že toto by mohol byť žáner jemu blízky, pretože v úlohe lámača ženských sŕdc na jednu noc je jednoducho neprekonateľný. A tento status si so sebou prenesie aj do poslednej časti filmu, kde sa charakter jeho postavy rapídne mení a spleť nečakaných udalostí, ktoré sa odohrajú aj v jeho živote dáva nádherne vyznieť jeho postave a dokazuje, že v Goslingovi sa rodí nový herecký talent. Ak máte chuť na dvojhodinový (nie, pri sledovaní sa nezdá, že ten film má dve hodiny) vtipný návod na riešenie rodinných problémov, tak Bláznivú, hlúpu lásku musíte vidieť.

Pri nových filmoch nemá moc zmysel rozplývať sa nad technickým vybavením disku, obraz je skvelý, zvuk bravúrny, český dabing naozaj vydarený a pochopiteľne rozmixovaný do formátu 5.1, rovnako ako všetky ostatné zvukové stopy. Bláznivú, hlúpu lásku vydáva Magic Box a ten na disku prináša aj niekoľko zaujímavých bonusov (zhruba niečo cez polhodinu), ktorým dominuje Ryan Gosling. Ten v prvom dokumente diskutuje o svojej úlohe so Stevem Carellom, v druhom dokumente zas vtipne komentuje svoj filmový vzťah s Emmou Stone. Pribalené sú aj vynechané scény a tak ako už býva v Magic Boxe dobrým zvykom, všetky bonusy majú českú podporu v podobe českých titulkov.

Réžia: Glenn Ficarra, John Requa
Hrajú: Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore, Emma Stone, Analeigh Tipton, Jonah Bobo

Bláznivá, hlúpa láska blu ray