Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.09.2016

Fanúšikovia série filmov o agentovi Bournevi si prišli na svoje...
Bourneova zberateľská kolekcia
Zdroj obrázku: Bontonfilm

Filmovy.sk
Zároveň s uvedením ďalšieho dielu v slovenských kinách sa na trhu objavili predošlé filmy na Blu ray, zabalené v elegantných steelbookoch.

Bourneova séria sa skladá z piatich filmov, nie je to však až také jednoznačné. Piaty je práve v kinách a na jeho vydanie na Blu ray a DVD si počkáme zhruba do Vianoc, možno až do začiatku nového roka. Na trhu sú k dispozícii štyri filmy zo série. Prvé tri sa bezprostredne dotýkajú samotného agenta, ktorého bravúrne stvárňuje Matt Damon. Ten štvrtý je doplnkový...

Agent bez minulosti (2002)

Agent bez minulosti (2002)
Agent bez minulosti (2002)
zdroj: Bontonfilm

Jednej búrlivej noci vyloví talianska rybárska loď z mora muža, skôr mŕtveho než živého. V chrbte má guľky a pod kožou štítok s číslom bankového konta v švajčiarskej banke. Viac nič. Keď sa mu konečne vráti vedomie, nič o sebe svojim záchrancom nedokáže povedať. Trpí úplnou stratou pamäte. Postupne zisťuje, že ovláda bojové umenia, dohovorí sa v niekoľkých jazykoch a že si poradí s každou zbraňou. To signalizuje veľmi nebezpečnú minulosť. Ale kto a prečo ho chcel zabiť, si vybaviť nedokáže. V zurišskej depozitnej schránke, kam sa vydá, akonáhle loď pristane, nájde hneď niekoľko cestovných dokladov, závratne vysokú hotovosť, automatickú pištoľ a meno Jason Bourne s parížskou adresou. Aj keď o sebe stále nič nevie, pochopí vzápätí, že ľudia, ktorí ho poznajú, usilujú o jeho život. A tak Márii, prvý dievčaťu, ktorú stretne, ponúkne 10.000 dolárov za cestu do Paríža. Až tu, s pomocou Márie, ktorej život prevrátil hore nohami, začína skladať prvé kamienky do mozaiky svojej minulosti...

Agent bez minulosti

Bourneov mýtus (2004)

Bourneov mýtus (2004)
Bourneov mýtus (2004)
zdroj: Bontonfilm

Bourne a Mária ďalej žijú v anonymite. Bournea však prenasledujú nočné mory a spomienky. Vláči Máriu z mesta do mesta. Snaží sa byť vždy aspoň krok pred hrozbou, ktorú tuší v každom pohľade i v každom telefónnom "omyle", pred nebezpečenstvom, ktoré očakáva v každej sekunde. Ale ohrozenie ho do sveta, z ktorého chcel uniknúť, neustále vracia. Keď sa v pokojnej dedine, ktorá je ich dočasným domovom, objaví tajný agent, Bourne s Máriou miesto narýchlo opúšťajú. Začne nová globálna hra na mačku a myš a Jason Bourne sa musí vrátiť k svojej minulosti, aj keď tajná operácia Treadstone, ktorá vytvárala profesionálnych zabijakov, už skončila. Pred rokmi Bourneovi povedali, že nesmie s nikým nadviazať kontakt. Minulosť sa prihlásila sama. Mali ho nechať na pokoji.

Bourneov mýtus

Bourneovo ultimátum (2007)

Bourneovo ultimátum (2007)
Bourneovo ultimátum (2007)
zdroj: Bontonfilm

Vynoril sa z vĺn Stredozemného mora a nemal ani najmenšie tušenie, kto je. Vtedy sa zrodil Agent bez minulosti. Postupne začal skladať čriepky do svojej životnej mozaiky, až zistil, že jeho minulosť skrýva rad temných miest, ktorými musí znovu prejsť, ak chce o sebe niečo zistiť. Tak vznikol Bourneův mýtus. Teraz stojí elitný tajný agent Jason Bourne (Matt Damon) na prahu riešenia vlastnej životnej hádanky a chystá sa vyhlásiť Bournovo ultimátum. Náročnú cestu za poznaním seba samého mu prakticky od začiatku komplikovalo množstvo nájomných zabijakov, ktorí na ňom pracovali z poverenia jeho bývalých zamestnávateľov. Tí totiž usilujú o pravý opak toho, po čom túži Bourne. Teda aby si na všetko spomenul. Tým ako sa viac a viac blíži k odhaleniu pravdy, zosilňuje sa ich nervozita a aktivity nimi najatých vrahov. Agent Jason Bourne pred nimi uteká cez Moskvu, Paríž, Londýn a marocký prístav Tanger až do New Yorku, kde sa pokúsi definitívne dohnať vlastnú minulosť, aby sa mohol začať pozerať do budúcnosti. Nebude to mať ľahké, pretože okrem ostrostrelcov z podsvetia ho tu, snáď okrem armády prenasledujú všetky ozbrojené americké zložky.

Bourneovo ultimátum

Bourneov odkaz (2012)

Bourneov odkaz (2012)
Bourneov odkaz (2012)
zdroj: Bontonfilm

V Bourneovom ultimáte agent Jason Bourne zlikvidoval tajný a kontroverzný vládny program spoločne s jeho tvorcami. Išlo však len o špičku ľadovca, pod ktorou sa ukrýva oveľa sofistikovanejšie systém tajných operácií, ktorému šéfuje Byer (Edward Norton). Chladnokrvného profíka udalosti okolo Jasona Bournea rozhodne nenechávajú chladným, a tak sa pre istotu rozhodne bezpečne pochovať podobný program skôr, než mu prerastie cez hlavu. K jeho smole však inak precíznu čistiacu operáciu prežije práve Aaron Cross a taktiež vedkyňa Marta Shearing (Rachel Weisz), ktorá mala na starosť jeho vedeckú časť. Tí dvaja sa navyše spoja a to je pre Byera smrtiaca hrozba, oveľa väčšia ako tá, ktorú predstavuje Bourne. Cross je tiež z poriadne nepoddajného materiálu a oproti Jasonovi má tú výhodu, že si všetko pamätá.

Bourneov odkaz

Náš názor: Séria filmov o agentovi Bourneovi má nespočetné množstvo fanúšikov a je právom považovaná za jednu z najlepších akčných sérií nového milénia. Toto vydanie je však naozaj určené hlavne pre zberateľov. Keďže klasické modré Blu ray obaly už strácajú na intenzite záujmu, vydavatelia sa snažia prinášať čo najzaujímavejšie obaly a to nielen pri nových filmoch, ale tiež pri starších úspešných dielach, pretože steelbookové balenie sú momentálne v kurze.

A toto je mimoriadne vydarené. Celá séria ide v jednej línii, keď tie obaly postavíte vedľa seba, tvorí to nádhernú kolekciu a môžem a chcem dúfať, že keď vyjde najnovší Bourneov príbeh, vyjde rovno zabalený aj v takomto steelbokov a doplní moju kolekciu v poličke.

A následne si celý komplet môžu ešte vychutnať tí, ktorí zvažovali jeho kúpu už pri postupnom vychádzaní filmov, ale doteraz tak neučinili. Pre tých, ktorí už filmu majú doma je toto vydanie skôr na zlosť, pretože disky samotné nič nové neprinášajú. Dokonca ani nijako nekorešpondujú s edíciou samotnou, ale sú použité už predtým vydané disky, ktoré vydavateľ buď vyrobil do potrebného počtu, alebo jednoducho prebalil tie, ktoré ešte ostali.

Takže všetky tie bonusy, zvukové stopy i kvalitu obrazu už poznáte. Čo však nič nemení na to, že v tomto balení to doma v poličke vyznieva excelentne, ani na tom, že po obsahovej stránke sú filmy a po technickej stránke zas disky jednoducho bezchybné.

Filmovy.sk