Dnes je 22. mája 2018, meniny má a zajtra

Cable Guy

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.09.2011

Cable Guy, vydaný na Blu-ray pri príležitosti 15. výročia svojho vzniku, nikdy nevyzeral takto skvele.
Cable Guy

Jim Carrey je Chip Douglas, montér káblovej televízie. Vyrástol na televíznych seriáloch a netúži po ničom inom, než si nájsť poriadneho kamaráta. Keď sa zoznámi s osamelým Stevenom Kovacsom (Matthew Broderick), cíti, že by mohol prvýkrát zažiť ozajstné chlapské priateľstvo. Ale Chipove poňatie kamarátskeho vzťahu - ktorého súčasťou sú fyzické útoky, vulgárne hry a stredoveké rytierske súboje - môže byť pre Stevena trochu nebezpečné. Chipove vlastné slová hovoria jasne: „Môžem sa stať tvojím najlepším priateľom, alebo... najväčším nepriateľom.“ Réžie filmu sa ujal Ben Stiller a vo vedľajších úlohách sa predstavujú Leslie Mann, Jack Black a Owen Wilson. Cable Guy, vydaný na Blu-ray pri príležitosti 15. výročia svojho vzniku, nikdy nevyzeral takto skvele. Navyše prináša i úplne nové komentáre Bena Stillera, Judda Apatowa a Jima Carreyho a viac než 50 minút doposiaľ neuvedených záberov
Trailer k filmu Cable guy

Môj osobný názor je: „od Carreyho ruky preč“. Z profesionálneho hľadiska samozrejme nevynechám žiadny z jeho filmov, avšak vlastný názor na to, že svoj vrchol tento herec dosiahol v epopeji Blbí a blbší, kde hral v podstate samého seba a vrcholom jeho gagov bola séria prdov, príliš často nemením. Carrey ma o tom, že je herec presvedčil nedávno vo filme, v ktorom sa staral o tučniakov a pred 15. rokmi práve vo filme Cable Guy. Nie preto, že by to bol nejaký iný Jim Carrey, ktorý by predviedol niečo iné, než by hral idiota, ktorý si myslí, že je vtipný. V tomto filme sa však Carreymu podarilo niečo neuveriteľné. Bola to práve jeho tuctová mimika, ktorá dala dokonale vyznieť charakteru jeho filmovej postavy Chipa Douglasa. Carreyho „umenie ovládať vlastný ksicht“ urobilo z tohto filmového hrdinu presne to, čo tvorcovia potrebovali. Psychopata odchovaného na televíznom programe, ktorého drvivú väčšinu filmu ľutujete a stojíte na jeho strane, a odpustíte aj tie bleskové momenty, kedy by ste ho zniesli zo sveta, až do... záverečnej sekvencie, kedy za pár sekúnd znenávidíte Chipa Douglasa nadosmrti, pretože je to nepolepšiteľný zloduch. Skvelé, toto je jediný film, v ktorom pred Carreyom dávam pomyselný klobúk z hlavy dolu.

Strašne sa teším, že Cable Guy oslavuje svoje 15. narodeniny tak honosne. Blu ray prináša dokonale vyčistený obraz a skvelý zvuk, dabing je tiež vydarený. A k tomu tá záplava bonusov. A tu je celý problém. Disk naozaj prináša množstvo bonusov, ktorých dĺžka presahuje dĺžku samotného filmu. A sú to bonusy naozaj exkluzívne. Ani jeden z nich však neobsahuje české titulky. Nechcem sa absolútne nijako dotknúť českého, ani slovenského diváka, ale dovolím si tvrdiť, že pre dosť z tých, ktorí by po disku siahli je práve absencia českej podpory dôvodom na to, prečo tak neurobia. A zvlášť pri cenách blu ray diskov na našom trhu, by kompletná česká podpora mala byť samozrejmosťou.

Réžia: Ben Stiller
Hrajú: Jim Carrey, Matthew Broderick, Leslie Mann

Distribuuje: Bontonfilm, 2011