Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Carlitova cesta - ďalší skvelý Al Pacinov mafián

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.02.2012

Fenomenálna súhra okolností nakrútená na základe dvoch kníh a nezabudnuteľný, fascinujúci príbeh, ktorý, keď si pozriete raz, tak si ho jednoducho zamilujete.

Bývalého drogového bossa Carlita Briganta (Al Pacino) dostane von z väzenia právnickou kľučkou zmätený a na kokaíne závislý advokát David Kleinfeld (Sean Penn). Keď sa Carlito rozhodne vydať sa poctivou cestou, je celé podsvetie šokované. Prijme prácu manažéra v nóbl night-clube a podarí sa mu vystopovať svoju bývalú priateľku (Penelope Ann Miller). Tá súhlasí s obnovením ich romániku, za podmienok že sa Carlito naozaj polepší. Ale jeho sen o poctivosti je zmarený na každom kroku jeho bývalými známymi z podsvetia aj mladými zločincami, ktorí si chcú urobiť svoje vlastné meno. Nakoniec je však on sám sebe najväčším nepriateľom. Napriek dobrým úmyslom je Carlito, vďaka svojej pochabej oddanosti a zastaranému kódexu cti, uvrhnutý do krutej bitky na život a na smrť proti vytrvalému násiliu, ktoré ho odmieta nechať ísť. Čitatelia časopisu People označili Carlitova cestu za skvelý, vizuálne veľkolepý film so skvelým hereckým obsadením.
Trailer k filmu Carlitova cesta.

Desať rokov odstupu si dali režisér Brian De Palma a herec Al Pacino medzi svojimi dvoma ťažiskovými mafiánskymi projekciami. Ich spoločná Zjazvená tvár, ktorú sme si predstavili včera, vznikla v roku 1983 a o rovných desať rokov sa dvojica opäť stretla pri premiére rovnako geniálneho filmu Carlitova cesta. Samozrejme, spojitosť tém medzi oboma filmami je v tomto prípade dosť zavádzajúca. V žiadnom prípade nejde nejaké pokračovanie, či na seba nadväzujúci príbeh. V tomto prípade ide skôr o Al Pacinovu hereckú genialitu, vďaka ktorej vykreslil ďalšieho mafiánskeho bossa s absolútne odlišným charakterom absolútne dokonale.

S hlavným hrdinom príbehu sa stretávame v momente, keď v podstate celkom náhodou vychádza z väzenia. Vlastne nie, to už je začiatok fenomenálneho príbehu, ktorý si hlavný hrdina premieta v hlave na newyorskej železničnej stanici, ležiac na... v závere sa dozviete. Vďaka (ne)šikovnosti advokáta Davida Kleinfelda sa Carlito Brigant dostáva na slobodu a snaží sa začať žiť nový život. Žiadne drogy, žiadna distribúcia, chce jednoducho žiť obyčajný spokojný život, so svojou priateľkou a starať sa o svoje deti. Peňazí má na to dosť a privyrábať si chce vo vlastnom podniku – žiadny mafiánsky pajzel, žiadna práčka špinavých peňazí – možno občas. Ale nič veľké. Carlito chce jednoducho porušiť všetky zásady mafiánskeho života a stať sa (v rámci možností) slušným človekom.

Možno by to bolo aj reálne, keby mu nezačali podkopávať nohy aj jeho najbližší, keby občas nevystrčil rohy na momentálne nič neznamenajúcich, ale po veľkom poste bažiacich „kolegov“, keby ho vlastný advokát nezatiahol do podivného kšeftu, na ktorého konci celkom logicky musí prísť odplata, a keby... Fenomenálna súhra okolností nakrútená na základe dvoch kníh a nezabudnuteľný, fascinujúci príbeh, ktorý, keď si pozriete raz, tak si ho jednoducho zamilujete.

Magic Box priniesol Carlitovu cestu na náš blu ray disc trh koncom minulého roka a je sa na čo tešiť. Technicky je to výborné, obraz je vynikajúci, zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1, tak pôvodná stopa, ako aj český, naozaj vydarený dabing. Viac jazykových verzií na disku nie je, zjavne ide o produkt určený iba na náš trh. K dispozícii sú ešte české titulky. Čo sa týka bonusovej výbavy, je menej obsiahlejšia ako v prípade Zjazvenej tváre, avšak u Magic Boxu máte istotu kompletnej českej podpory aj pri bonusoch. Tie tento raz prinášajú film o filme, vynechané scény a rozhovor s režisérom. Dohromady asi hodina bonusového materiálu, pričom najmä 35. minútový film o filme je skvelým materiálom pre fanúšikov, ktorí sa chcú dozvedieť zaujímavosti z nakrúcania, napríklad aj o tom, ako sa Brian De Palma nechcel púšťať do ďalšieho mafiánskeho filmu a už vôbec nie s Al Pacinom, prečo napokon do toho išiel, ako vyberal lokality na nakrúcanie, aby sa neopakoval a podobné historky.

Réžia: Brian De Palma
Hrajú: Al Pacino, Penelope Ann Miller, Sean Penn, John Leguizamo, Ingrid Rogers, James Rebhorn, Joseph Siravo, Frank Minucci, Edmonte Salvato, Luis Guzmán, Viggo Mortensen, Richard Foronjy, Jorge Porcel, Ángel Salazar, John Ortiz, Adrian Pasdar

Carlitova cesta