Dnes je 19. júla 2019, meniny má a zajtra

Čeľuste - konečne na blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 03.11.2012

Držiteľ Oscara Steven Spielberg uvádza film Čeľuste, dnes už klasický, strhujúci a napínavý príbeh, z ktorého sa čoskoro po uvedení stal kultúrny fenomén, ktorý raz a navždy zmenil podobu filmového priemyslu.
Čeľuste - konečne na blu ray

Držiteľ Oscara Steven Spielberg uvádza film Čeľuste, dnes už klasický, strhujúci a napínavý príbeh, z ktorého sa čoskoro po uvedení stal kultúrny fenomén, ktorý raz a navždy zmenil podobu filmového priemyslu. Keď prímorské letovisko Amity začne ohrozovať nebezpečný biely žralok, šéf miestnej polície (Roy Scheider), mladý podmorský biológ (Richard Dreyfuss) a ostrieľaný lovec žralokov (Robert Shaw) sa spoločne pokúsia beštiu zabiť skôr, ako znovu zaútočí. Aj vďaka hudbe, ktorá podčiarkuje atmosféru čírej hrôzy, Čeľuste zostávajú jedným z najvýznamnejších a najpútavejších dobrodružstvo v dejinách kinematografie.
Trailer k Čeľustiam.

Tu snáď hádam netreba písať vôbec nič. Ten film si podmanil generácie divákov a napriek tomu, že má neuveriteľných 37 rokov, je to jeden z tých filmov, ktoré sa stali nesmrteľnými. Na šialený boj s časom a ozrutným predátorom, ktorý sa skrýva pod hladinou sa dá pozerať po desaťročia a nikdy to neomrzí. Toto je klasika, ktorá si zaslúži plný počet bodov.

Čeľuste sa vrátili na trh na blu ray, s výborným, remastrovaným obrazom, ktorý je naozaj veľkým zážitkom. Navyše film vyšiel v naozaj špeciálnom a veľmi vydarenom balení. Samotný disk je zabalený v knihe, ktorá na 44-stranách (v angličtine) približuje vznik filmu a dokumentuje jeho nakrúcanie. Označenie „zberateľská“ je v tomto prípade na mieste. Ono o tom svedčí aj samotný obsah disku. Vyčistený obraz je doplnený o vyčistený zvuk, čeština je rozmixovaná do formátu 5.1 a pôvodný zvuk dokonca do formátu 7.1, čo dokonale pôsobí najmä pri zvukových pasážach.

Pribalených je niekoľko jazykových mutácií v podobe titulkov, avšak (ako na to upozorňuje obal) iba pri filme. A tu nastáva ten najväčší a pre mňa dosť nepochopiteľný a úplne zbytočný problém. K samotnému filmu je totiž pribalených viac ako šesť hodín bonusového materiálu. Ide o bonusy dobové, ale tiež o nové, pripravené špeciálne k tomuto vydaniu. Žiaľ, ani jeden jediný nemá českú podporu v podobe titulkov.

Nech sa na mňa v Bontonfilme nehnevajú, ale ak niečo predávam za cca 26€, tak chcem mať kompletné pohodlie. Pretože ani ja a myslím, že u nás ešte stále mnoho divákov nedisponuje angličtinou natoľko, aby si tých šesť hodín vychutnali naplno. Je naozaj taký problém zaplatiť niekoho a preložiť to a potom to vložiť na disk. To nebude o priestore na disku.

Keď to dokáže konkurenčná firma, ktorá pri nedávnom vydaní kolekcie Indiana Jonesa hravo preložila a otitulkovala viac ako sedem hodín bonusov, prečo to nedokáže aj druhá spoločnosť? Tých 26€ je v dnešnej dobe, keď sa blu ray disky cenovo pohybujú okolo 18€ dosť vysoká, aj keď pri takom obsahu a balení rešpektovateľná. Ale fakt, že sa český a slovenský divák vo svete (nech už to je kohokoľvek práca) považuje za polovičného, je desivý. Platím rovnako, ba priam ešte viac, ako Angličan. Tento prístup, napriek dokonalosti celej kolekcie, degraduje jej hodnotu dosť zásadným spôsobom. Škoda toho.

Réžia: Steven Spielberg
Hrajú: Roy Scheider, Robert Shaw, Richard Dreyfuss

Distribuuje: Bontonfilm, 2012