Dědictví aneb kurvaseneříká

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.10.2014

Veľmi esteticky nakrútené, poctivá filmárska robota, bavilo ma sa na to pozerať. Horšie to už bolo so scenárom.
Dědictví aneb kurvaseneříká

Filmovy.sk

O filme: Čo sa dialo s Bohumilom, najsvojráznejšou postavičkou českého filmu a moravského vidieka, za posledných 20 rokov? Má dospelú dcéru, Vlastička mu zomrela a Bohumil sa cíti sám a je smutný. Po siedmich rokoch abstinencia si znova hrkne, čím rozpúta jazdu, počas ktorej sa bláznivo zamiluje do herečky, takmer sa stane filmovým producentom, podstúpi liečenie a skoro sa stane majiteľom zámku...
Dědictví aneb kurvaseneříká - trailer

Tak akosi neviem. Všetci, čo to videli v kine, prišli znechutení. Aspoň tí, s ktorými som sa o tom rozprával. Ja som si pokračovanie Dedičstva nechal až na uvedenia na Blu ray a až tak rozčarovaný som nebol. V poriadku, uznávam, že keby ten film nevznikol, prípadne, keby som ho nevidel, tak sa neudeje žiadna tragédia, ale keď už sa k tomu dostanete, tak tých 100 minút sa s Bohumilom dá vydržať.

Veľmi esteticky nakrútené, poctivá filmárska robota, bavilo ma sa na to pozerať. Horšie to už bolo so scenárom. Bolek Polívka sa s ním určite natrápil, ale ani napriek tomu sa mu nepodarilo zaplátať diery, ktoré tam ostali. Jednak to vzniklo tým, že prvý film z roku 1992 je dnes klasikou a divák očakáva podobné terno. Píše sa však rok 2014. Pred dvadsiatimi rokmi tvorcovia bičovali dobu, ktorá krátko predtým skončila a zároveň dobu, ktorá prichádzala. Mnohé veci sme vtedy nevnímali tak intenzívne, ako umelci.

Pozrite si prvé Dedičstvo dnes a ostane vám rozum stáť z toho, koľko cynickej pravdy je v tom filme. Polívka sa v roku 2014 snažil, aby mal film hlavu a pätu, no musím priznať, že niektoré citróny boli už v jednotke vyžmýkané tak, že v dvojke už nepustili žiadnu šťavu a niektoré vtipy tam proste nezapasovali (možno zas po rokoch). Príbeh ako taký je tiež trochu silený, ale našťastie má hlavu a pätu. A podarilo sa i niekoľko dobrých fórikov.

Priznám na rovinu, že som videl podstatne horšie pokračovania dobrých českých komédií, než bolo toto. Herecké obsadenie? V podstate rovnako silné, ako v jednotke. Len Dagmar Havlová chcela byť za dámu, tak sa tomu prispôsoboval scenár. Len Karell Gott chcel väčší priestor, než dostal pred dvadsiatimi rokmi a tak sa vymyslelo, že Gott bude hrať Gotta a myslím, že sa tam trápil. Ivana Chýlková bola výborná v jednotke a rovnako dobrá bola aj v dvojke. A Miroslav Donutil? Treba vidieť. A že je podľa niektorých Dedičstvo jednou dlhou reklamou na mnoho výrobkov? Nie je! Ak nerátam bezpečnostné dvere, žiadny iný produkt tam nebol pretláčaný nasilu. V tomto je kráľom Zdeněk Troška a nikto ho tak rýchlo neprinúti. V tomto filmom naozaj nikto nepísal žiadnemu výrobku rolu priamo na telo. Rád konštatujem, že to dopadlo dobre.

V tejto chvíli je na trhu už aj DVD aj Blu ray. My sme po filme siahli v čase, keď vyšiel na Blu ray a viac menej zo zvedavosti sme siahli po edícii 2 v 1. Aj preto, mať oba filmy pohromade, ale tiež preto, aby sme videli, ako sa „s čistením“ starého filmu pohrali distribútori. Uznávam, že odviedli skvelú prácu, obraz je vyčistený, zvuk je síce iba vo formáte 2.0, ale je výborný, formát 16:9. Bonusy ostali v klasickej verzii. V edícii 2 v 1 sa ukrýva jeden Blu ray disk, na ktorom sú oba filmy. Vzhľadom na priestor na Blu ray to kvalite filmu neuškodí. DVD už vychádzajú buď samostatne, alebo tiež v balení 2 v 1, ale na dvoch DVD diskoch, teda každý film samostatne. Medzi bonusmi prevládajú rôzne ukážky, upútavky, teasre a trailer. Najzaujímavejšie sa tak javia vynechané a nepodarené scény a zhruba sedemminútový film o filme.

Réžia: Robert Sedláček
Hrajú: Bolek Polívka, Arnošt Goldflam, Dagmar Veškrnová-Havlová, Ivana Chýlková

Distribuuje: Magic Box, 2014