Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra

Diabol nosí Pradu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 04.03.2012

Fantastický herecký koncert Meryl Streep, neodolateľný svet vrcholnej módy, najzásadnejšie miesta v meste, ktoré nikdy nespí a to všetko zabalené do príbehu, ktorý má spád.
Diabol nosí Pradu

V závratnom svete newyorskej módy, kde nepodarený účes môže zabiť celú vašu kariéru, je časopis Runway vysneným Olympom všetkých, kto sa len trochu zaujímajú o svoj vzhľad. Pod vedením najmocnejšej ženy módneho priemyslu Mirandy Priestly (Meryl Streep), ktorá mu vládne tvrdou rukou s dokonale pestovanými nechtami, je Runway obávaným testom, ktorým musí prejsť každý, kto chce v tomto svete niečo znamenať. Pri plnení svojho poslania - urobiť z Runway módnu bibliu New Yorku, a teda zároveň celého sveta - nepripustí, aby jej čokoľvek stálo v ceste... vrátane dlhej rady asistentiek, ktoré nesplnili jej očakávania. Je to práca, v ktorej nemôže vydržať nikto, kto má aspoň štipku sebaúcty - ale zároveň miesto, pre ktoré by milióny mladých Newyorčaniek dokázali zabiť. Miesto Mirandinej asistentky by mohlo byť bránou do veľkého sveta módy pre čerstvú absolventku prestížnej vysokej školy Andy Sachs (Anne Hathaway).

V nevýraznom oblečení, ktoré ju pasuje skôr na nesmelú študentku než na modernú ženu, pôsobí medzi armádou superštíhlych módnych dračíc, križujúcich chodby manhattanskej centrály časopisu v ihličkách, ako päsť na oko. Už počas prvej návštevy jej začína byť jasné, že úspech v tomto priemysle vyžaduje viac než len nadšenie a odhodlanie... Aby sa stala perfektnou asistentkou, musí sa zmeniť podľa Mirandiných predstáv. Čoskoro vie - k neveľkému nadšeniu svojho priateľa (Adrian Grenier) - hovoriť ako prvotriedny znalec moderných trendov, chodiť ako modelka a už si za žiadnych okolností nepletie Dolceho s Gabbanom. Čím viac však vidí očami Mirandy, tým viac si uvedomuje, že jej nový svet je úžasné, avšak veľmi neľútostné miesto - a že uspieť v ňom niekedy vyžaduje veľké obete...
Trailer k filmu Diabol nosí Pradu.

Neverím, že by sa našiel ešte niekto, kto by o tomto filme, päť rokov od jeho premiéry, aspoň nepočul. Verím však tomu, že väčšina z tých, ktorí sledujú dianie na filmovom poli nemohli túto skvelú komédiu minúť. Fantastický herecký koncert Meryl Streep (aj keď pri nej ide vždy o herecký koncert), neodolateľný svet vrcholnej módy, najzásadnejšie miesta v meste, ktoré nikdy nespí a to všetko zabalené do príbehu, ktorý má spád a s ktorým divákovi utečie tých 110 minút, ako voda. To všetko je zabalené do dobových hitov, kedy sa hrala Madonna a Alanis Morissette. Jeden večer v týždni som jednoducho siahol po blu ray s týmto filmom a hoci som ho videl v kine, na DVD, aj v televízii, opäť som si ho nádherne vychutnal. Dokonca mám pocit, akoby tento film dozrieval časom. Vždy totiž v ňom objavím niečo, čo ma prekvapí a nadchne. Diabol nosí Pradu je produkcia, ktorá sa jednoducho nezunuje.

Poznáte, ako to chodí na trhu. Niečo sa uvedie s veľkou pompou za relatívne veľké peniaze. Ak ste fanúšikom na život a na smrť, nečakáte a kupujete. Ak nemáte dôvod sa niekam ponáhľať, tak vyčkáte pol roka a titul zlacnie. Pokiaľ teda nejde o TOP titul, ktorý si svoju cenu drží stále. Blu ray s komédiou Diabol nosí Pradu je presne tento prípad. Ani tri roky od uvedenia na blu ray sa cena nepohla smerom dolu a titul si stále nachádza nových fanúšikov. Samozrejme, tento disk so sebou prináša jedinečný obraz, vydarený český dabing (Zlata Adamovská dabujúca Meryl Streepovú je jednoducho bezkonkurenčná) rozmixovaný do formátu 5.1 a relatívne slušnú zásobu bonusov. Medzi tými nájdete komentáre tvorcov, vynechané scény, aj nepodarené scény. Chýba iba film o filme, možno pri nejakom ďalšom vydaní.

Réžia: David Frankel
Hrajú: Meryl Streep, Anne Hathaway, Emily Blunt, Stanley Tucci, Adrian Greiner

Diabol nosí Pradu blu ray