Dnes je 24. februára 2021, meniny má a zajtra

Diabol

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 04.04.2011

Päť zdanlivo obyčajných ľudí sa ocitlo v pasci výťahu mrakodrapu. Každý z nich skrýva nejaké tajomstvo...
Diabol

Päť zdanlivo obyčajných ľudí sa ocitlo v pasci výťahu mrakodrapu. Každý z nich skrýva nejaké tajomstvo, nikto nemá minulosť bez poškvrny. Všetko sa zdá byť v poriadku, kým nezhasnú svetlá a nespustí sa krik. V uzavretom priestore, bez možnosti úniku, je odhalená desivá pravda. Jeden z nich je diabol a tie najškaredšie veci sa nedejú pre nič za nič. Diabol, na ktorého vzniku sa podieľal producent M. Night Shyamalan (Šiesty zmysel, Znamenia), režisér Karantény a scenárista filmu 30 dní dlhá noc, je nezabudnuteľný horor, ktorý vás napätím nenechá vydýchnuť!

Spomínam si na obdobie, keď som v kine s nadšením vzhliadol Šiesty zmysel a následne som bol poriadne sklamaný každým ďalším Shyamalanovým filmom. Ten svojim Šiestym zmyslom postavil latku poriadne vysoko a bohužiaľ, aj sám sebe a až doteraz sa nedokázal prekonať. V úlohe producenta však pôsobí sebaisto a dohľad nad niekoho prácou mu jednoducho vyšiel. Diabol je totiž veľmi vydarený súčasný horor, ktorý trvá neuveriteľných osemdesiat minút, čo je ideálny čas na vypovedanie všetkého podstatného bez toho, aby to diváka začalo nudiť. Začína to absolútne nevinne, ale dramaticky, prechádza to do desivých momentov a vrcholí šokujúcim rozuzlením s veľmi chutnou štipkou čierneho humoru. Divák, uchlácholený textom na obale vie, do čoho „nastupuje“ a od začiatku háda, v kom je v stiesnenom priestore prevtelený diabol. Rozuzlenie prichádza rýchlo a je šokujúce. Naozaj nemáme čas vydýchnuť a ak si pukance nezoberie k televíznej obrazovke pred začiatkom filmu, už sa k nim nedostanete bez toho, aby ste film vypli. Dej je strhujúci a Diabol je mimoriadne svieži a moderný horor, z ktorého nebudú mať zlý pocit ani skutoční milovníci žánru, ktorí sú zvyknutí podľa mňa už na čokoľvek.

Hodnotenie blu ray disku:
Blu ray disk vychádza s českou podporou, aspoň pri filme. Dabing je vydarený, rozmixovaný do formátu 5.1 a zvuk je kvalitný, čo divák ocení najmä pri kvalitnej reproduktorovej zostave a pri zvukových efektoch, ktoré dokonale navodzujú pocity desivosti. Nechýbajú samozrejme ani české titulky. Česká podpora však prichádza iba s filmom, bonusová časť českú podporu (pre mňa trochu nepochopiteľne) nemá a našincovi najzrozumiteľnejším jazykom (ak neovláda angličtinu) je poľština. Necelú hodinu a pol trvajúci film dopĺňa však iba zhruba 12 minút bonusov, takže to nie je až taká dráma. Medzi nimi nechýbajú ani vystrihnuté scény, ktoré zaberajú jednu tretinu bonusových materiálov a tvorcovia vás ďalej formou troch svojských upútaviek na film, z ktorých každá trvá cca 2 minúty zoberú aj do zákulisia nakrúcania filmu. Diabol je prvý z trojice filmov novovzniknutej spoločnosti The Night Chronicles, ktorá sa rozhodla Shyamalanove scenáre pod jeho producentským dohľadom nechať nakrútiť mladým režisérom. Diabla sa ujal John Erick Dowdle.

Hrajú: Chris Messina, Matt Craven, Bojana Novakovic, Jacob Vargas

Distribuuje: Bontofilm