Dnes je 24. februára 2021, meniny má a zajtra

Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.10.2011

Hrdinovia z prostredia pod bodom mrazu sa vracajú, aby zažili ďalšie neuveriteľné dobrodružstvo, tentoraz v príbehu nazvanom Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov.
Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov

Hrdinovia z prostredia pod bodom mrazu sa vracajú, aby zažili ďalšie neuveriteľné dobrodružstvo, tentoraz v príbehu nazvanom Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov. Nová „doba ľadová“ zavedie hlavných hrdinov i divákov do ohromného podzemného sveta dinosaurov. Je to farebná krajina plná bujnej vegetácie, ktorá je ostrým protipólom mrazivého prostredia z prvých dvoch "dôb ľadových". Je to krajina nebezpečenstva, ohromných tvorov, rastlín pojedajúcich mamuty, krajina plná tajomných miest. Večný smoliar, prehistorický krysoveveričiak Scrat má pred sebou osudové stretnutie s krysoveveričkou Scratte. Mamuty Manny a Ellie očakávajú prvý prírastok do rodiny. Leňochod Sid sa zase dostane do problémov po tom, čo si založí vlastnú rodinu s nájdenými dinosaurími vajíčkami. Tiger Diego rieši dilemu, či sa z neho po boku kamarátov nestáva príliš veľký mäkkýš. Navyše, keď sa objavia dinosaury, Manny prestáva byť "kráľom džungle". A tiež sa všetci zoznámia s jednookým lasičiakom Buckom, ktorý neúnavne loví dinosaurov. Doba ľadová 3: Úsvit dinosaurov má všetky esencie prvých dvoch dielov, ktoré si diváci zamilovali, a ešte oveľa viac. Viac humoru, akcie, neuveriteľné vizuálne predstavenie, a predovšetkým kúzlo zvané 3D, konečne aj na blu ray disku so slovenským dabingom.

Keďže som sa k nemu vyjadroval pri kino premiére, aj pri uvedení filmu na DVD a blu ray a navyše som Doba ľadová veľmi pozitív, bolo by chválenie tohto animovaného bláznivého príbehu nosením dreva do lesa. Fascinuje ma, že čím má pokračovanie väčšie číslo, tým je príbeh lepší. Je to vskutku výnimočná situácia, ktorá rúca všetky pravidlá. Keď som videl prvý diel, hovoril som si, že je to geniálne a lepšie to už nemôže byť. Opak je pravdou. Zrodenie dinosaurov v Dobe ľadovej bol nielen nezvyčajný, ale zároveň aj geniálny nápad, ktorý vskutku vyšiel.

Samozrejme, trojku Doby ľadovej na blu ray už doma mám. K tomu mám pribalených množstvo bonusov. Otázka teda znela, či po 3D verzii vôbec siahnuť. Rozhodla zvedavosť a cena, ktorá je (asi vzhľadom na vyššie uvedené) relatívne porovnateľná s cenami bežných blu ray diskov, takže som do toho išiel. Užil som si to. 3D verzia je aj pri domácej projekcii naozaj vydarená, má slovenský dabing, ktorý je oveľa lepší, než ten český a mne príde lepší aj ako originál (Rišo Stanke si to jednoducho užíval). Nemá to žiadnu chyba. Teda jednu by som našiel. Prečo je na tom disku iba film? Kde sú bonusy? Film si síce môžete pozrieť v 2D aj v 3D verzii, ale bonusy na disku nie sú žiadne. Tie ostali zjavne na pôvodnom vydaní, čo je pochopiteľné, ale aj škoda zároveň. Niektorí si totiž blu ray mohli kúpiť až v tejto 3D edícii a bonusy im tam zachýbali. Práve tie sú dôvodom, prečo som siahol po jednom bode a nedal plnú desiatku. Inak sa však veľmi teším z tohto vydania.

Distribuuje: Bontonfilm, 2011
Linky: BONTONFILM , SUPERSHOP

Doba Ľadová 3