Dnes je 19. septembra 2018, meniny má a zajtra

Doba ľadová 4: Zem v pohybe - bohaté blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 08.10.2013

Mamutia rodinka Mannyho, Ellie, ich teenagerskej dcérky Broskynky, leňochoda Sida, šablozubého tigra Diega a roztržitého krysoveveričiaka Scratta je späť, aby prežili nové napínavé dobrodružstvá.

Mamutia rodinka Mannyho, Ellie, ich teenagerskej dcérky Broskynky, leňochoda Sida, šablozubého tigra Diega a roztržitého krysoveveričiaka Scratta je späť, aby prežili nové napínavé dobrodružstvá. Práve Scratt, so svojou záľubou pre žalude a ich ukrývaním spôsobí katastrofu nevídaných rozmerov. Podarí sa mu zasadiť svoj žaluď takým spôsobom, že pradávna Pangea začne praskať a lámať sa na jednotlivé kontinenty a vďaka pohybu litosferických dosiek dôjde aj k rozdeleniu našej prehistorickej partie. Ellie a Broskynka zostávajú na jednom kontinente a Many, Sid a Diego sú unášaní prúdom na ľadovej kryhe ďaleko na šíry oceán. Nech to stojí, čo stojí, naši traja odvážni priatelia sa musia dostať späť domov a pri tom na nich čaká nejedno veľké dobrodružstvo. Pri ceste späť im dá zabrať nielen morská búrka, prílivové vlny a morské príšery, ale musia zvládnuť aj prvé spoločné súžitie na jednej malej kryhe a tak sa môžeme tešiť na rad komických scénok plných vzájomných potýčok. Zhodou okolností a náhod sa na ich provizórnu loď, ktorú si vyrobili z ľadovca, dostane aj Sidova babička, ktorú skupinka zachráni v príboji morských vĺn. Už, už to vyzerá, že naša partička kamarátov bude zachránená, keď sa z oparu hmly vynorí loď, ale jej čudesná posádka na palube ani v najmenšom nechce našim kamarátom pomôcť. Práve naopak, všetci sú vzatí do zajatia a dostávajú sa do ešte väčších problémov.

Zhodou okolností a náhod sa na ich provizórnu loď, ktorú si vyrobili z ľadovca, dostane aj Sidova babička, ktorú skupinka zachráni v príboji morských vĺn. Už, už to vyzerá, že naša partička kamarátov bude zachránená, keď sa z oparu hmly vynorí loď, ale jej čudesná posádka na palube ani v najmenšom nechce našim kamarátom pomôcť. Práve naopak, všetci sú vzatí do zajatia a dostávajú sa do ešte väčších problémov.
Doba ledová 4: Zem v pohybe

Dal som si odstup od uvedenia v kinách, tam ma ten film viac sklamal, ako nadchol, respektíve som mal z neho pocit, že tvorcovia už iba varia z vody a snažia sa úplne nasilu vytlačiť z toho príbehu čo sa ešte dá. Uznávam, že pre posun v príbehu sú potrebné nové postavy, ale naládovať tam veľkonočného zajaca, smradľavú opicu a podobné zvery mi ani vtedy a ani teraz neprišlo ako šťastné riešenie. Na scéne sa objavila totiž aj Sidova babička, ktorá bola geniálnym spestrením príbehu (aj vďaka fenomenálnemu dabingu Gabriely Dzurikovej) a tvorcovia mohli radšej viac priestoru venovať jej, než kolekcii absurdných tvorov, s ktorými polátali príbeh. Nevadí, priznám sa, že po roku mám normálne chuť na ďalší diel, len tak pre relax. Myslím si, že tvorcovia nepovedali ešte posledné slovo a či už sa budú venovať celej perepúti, alebo špeciálne niektorej z postáv, ukáže čas. Štvorka trvá zhruba hodinu a pol, dve tretiny sú vcelku znesiteľné, tú poslednú som si ja osobne pretrpel, čo však neznamená, že niekoho by nemohla nadchnúť.

V prípade štvrtej Doby ľadovej som siahol po tom najobšírnejšom vydaní, ktoré bolo k dispozícii. Takže sme mali k dispozícii trojdiskové vydanie. Doba ľadová samotná je na ňom k dispozícii v 2D verzii, v 3D verzii a priložené je i prekvapenie v podobe krátkeho filmu Mamutie Vianoce. Ten u nás vyšiel už pred časom na DVD. Teraz sa vrátil na Blu ray a dokonca v 3D verzii, čo je veľmi pozitívne. Sklamaním je, že hoci sa na DVD svojho času objavil skvelý český dabing, na Blu ray chýba a je tam iba čeština. Na DVD sa tiež objavil Sidov vianočný song, ten sa ale na Blu ray nenachádza. Myslím si, že pridať samostatný Blu ray disk s 20-minútovým animovaným filmom je trochu luxus, ale pre zberateľov je to vynikajúca príležitosť na doplnenie si kolekcie vo vysokom rozlíšení.

Škoda len, že pre slovenského diváka to má za takýchto podmienok iba polovičnú hodnotu. Na ďalšom disku je k dispozícii Doba ľadová 4 v 3D verzii, tam nemám na technickú stránku najmenšie zrnko kritiku. Excelentný obraz, geniálny slovenský dabing, navyše technicky dokonale rozmixovaný do formátu 5.1, je to výborné. Posledný disk prináša film aj so slovenským dabingom v 2D formáte a na tomto disku je pribalených niekoľko zaujímavých bonusov, prostredníctvom ktorých má divák šancu nazrieť do zákulisia nakrúcania, pobaví sa pri hudobných klipoch, tvorcovia ho ale veľmi prozreteľne v krátkosti prevedú príbehom Doby ľadovej a pribalený je aj nemý film s vevericou :). Je to disk nabitý zaujímavými vecami a všetky bonusy majú k dispozícii nielen české, ale i slovenské titulky.

Réžia: Steve Martino, Mike Thurmeier
Hrajú (v slovenskom znení): Jozef Švoňavský, Richard Stanke, Elena Podzámska, Ján Kroner Viktor Horjan, Martin Kaprálik

Doba ľadová 4 - obal blu ray