Dnes je 20. júna 2018, meniny má a zajtra

Erin Brockovic

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.02.2011

Julia Roberts vo svojej životnej filmovej úlohe...
Erin Brockovic

Erin Brockovich (Julia Roberts) je dvakrát rozvedená matka troch detí. Navyše toho času bez zamestnania a takmer bez peňazí. Keď sa jej konečne podarí uchytiť ako najposlednejšej sekretárke v advokátskej kancelárii Eda Masryho, je pevne rozhodnutá chytiť svoju šancu za pačesy. Pri rešerši jedného banálneho prípadu narazí na stopu znečisťovania podzemných vôd elektrárenskou spoločnosťou. Následky, ktoré zanechal jedovatý chróm na obyvateľoch priľahlého púštneho mestečka sú katastrofálne - zhubné choroby, genetické zmeny, potraty. Erin získa dôveru poškodených ľudí i svojho šéfa a začne dávať dohromady veľký prípad. Karta jej doposiaľ neblahého osudu sa konečne obrátila...

Julia Roberts vo svojej životnej filmovej úlohe. Pred zhruba desiatimi rokmi sa predstavila v tejto celkom reálnej (a nielen preto, že film vznikol na základe skutočných udalostí) úlohe matky troch detí, ktorá celkom náhodou odhalí prípad storočia. Julia Roberts ako vystrihnutá z románu Johna Grishama (má s ním skúsenosti hrala vo filme podľa jeho knihy Prípad Pelikán), presvedčivo idúca za svojim cieľom. Júlia Roberts šarmantná, vtipná, ľudská a presvedčivá. V úlohe Erin Brockovich jej divák nutne uverí každé jedno gesto a vychutná si ju plnými dúškami.

Julia Roberts vo svojej životnej filmovej úlohe.

Film samotný je viac než dvojhodinovou ukážkou skvelej práce filmárov, scenáristov, strihačov a v neposlednom rade hercov, ktorí sa zhostili reálnych osudov a reálnych postáv. Film z roku 2000 je jedným z najrealistickejších a zároveň najlepších filmov nakrútených podľa skutočných udalostí nového milénia. Hodnotenie blu ray disku: Erin Brockovich s českým dabingom bol jedným z prvých blu ray diskov, ktoré sa objavili na našom trhu. Mimo dokonalosti samotného filmu je cítiť, že ide v podstate o jednu z prvých lastovičiek, po ktorých prišla dnes už klasická záplava týchto nosičov. Výborný obraz, dokonalý zvuk, vydarený český dabing. To všetko je v absolútnom poriadku.

Narážame tu však ešte na nedostatky, ktoré sú v súčasnosti už v podstate neprípustné. Disk kúpite na našom trhu v originálnom balení, teda s anglickým bookletom a bohužiaľ, ešte bez českej podpory pri bonusoch. To je najväčšia škoda, pretože zhruba hodina bonusového materiálu, ktorú disk prináša je platná iba pre toho, kto je doma v anglickom jazyku, prípade vie po francúzsky, či nemecky, pretože bonusový materiál je podporený titulkami v týchto jazykoch. Pol hodinu bonusových materiálov tvoria vynechané scény a pri tomto množstve je už naozaj na škodu, že neboli zaradené do samotného filmu a podporené českými titulkami (keďže robiť nový dabing by bolo príliš nákladné). Pri technických vymoženostiach, ktoré blu ray disky prinášajú by aspoň mohla existovať možnosť vybrať si pozeranie filmu v pôvodnej verzii, alebo s vynechanými scénami. Ako však spomínam, je to jedna z prvých lastovičiek, v súčasnosti je už situácia trochu iná. Len ma mrzí, že jediné, čo v tomto smere stagnuje sú ceny. Tie pri blu ray nosičoch ostávajú stále rovnako vysoké a takmer nemenné.