Dnes je 26. mája 2020, meniny má a zajtra

Fargo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.03.2011

Cynický thriller Fargo je ďalším inteligentným diváckym filmom nakrúteným mimo Hollywoodu.
Fargo

Cynický thriller Fargo hviezd amerického nezávislého filmu, bratov Joela a Ethana Coenových je ďalším inteligentným diváckym filmom nakrúteným mimo Hollywoodu. Strohá réžia ozvláštnená čiernym humorom a vynikajúci scenár vychádzajúci zo skutočnej udalosti (tá sa odohrala v Minnesote v roku 1987) ukazujú, že bratia Coenovci sú stále schopní bravúrne striedať štýly. Výtvarne príbehu dominujú nekonečne biele, zasnežené plochy bez obzoru. Rozprávanie sa odvíja v troch prepojených líniách, sledujúcich počínanie všetkých hlavných postáv. Sústreďuje sa na starostlivé vykreslenie jednotlivých charakterov a na špecifickú atmosféru filmu, v ktorom všetci okrem iného neustále jedia a pozerajú sa v televízii na hokej. Príbeh sa väčšinou odohráva „na ceste“ a jeho ozvláštnením sú aj severské priezviská takmer všetkých postáv.

Čaro tohto filmu tkvie v nekonvenčnej filmárčine bratov Coenovcov...

Hodnotenie filmu: Za pätnásť rokov od svojho vzniku sa kriminálny príbeh Fargo stal legendou nielen pre milovníkov nezávislého filmu. Do šialeného rozprávania príbehu nedoceneného manžela, ktorému neverí ani bohatý svokor a ktorý tak pre svoje dobro vymyslí únos vlastnej ženy, ktorý sa celkom nečakane a hlavne nezmyselne zvrtne na krvavé jatky, sa zamilovali milovníci viacerých žánrov. Čaro (ak sa to tak dá nazvať) tohto filmu tkvie v nekonvenčnej filmárčine bratov Coenovcov, výbere témy, výbere predstaviteľov jednotlivých postáv a v konečnom dôsledku aj v celkovom spracovaní príbehu, ktorý je napriek nechutnej krvavej dráme skôr hodinou a pol čierneho humoru, ktorý vyráža divákovi dych.

Hodnotenie Blu ray:
Poďme na to pekne po poriadku. Hoci sa Blu ray s filmom Fargo neobjavil v oficiálnej distribúcii slovenského distribútora, dostanete ho aj v našich internetových obchodoch. Osobne som ho však kupoval v zahraničnom internetovom obchode, keď som si overil, že táto verzia obsahuje české titulky a aj s poštovným ma vyšiel za polovičnú cenu oproti tomu, ako ho núkajú naše obchody. V každom prípade, aj keď nemáte skúsenosti s nakupovaním v zahraničí, film jednoducho odporúčam. Je to už filmová klasika, ktorá na Blu ray dostáva ďalší rozmer. Obraz je fantastický, zvuk výborný. Český dabing nie je, ale sú vcelku vydarené titulky a kopa bonusového materiálu. Ten však (vzhľadom na to, že nejde o disk špeciálne smerovaný na náš trh je to pochopiteľné), nemá českú podporu. Ak však ovládate reč, môžete si Fargo pozrieť s audiokomentárom tvorcov, alebo si vychutnať pol hodinový film o filme. K tomu nechýba množstvo filmových, či televíznych trailerov, alebo filmová fotogaléria. Fargo je film, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik a na Blu ray je to veľký zážitok.

Réžia: Joel Coen
Hrajú: Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi, Peter Stormare, Harve Presnell