Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra

Frankenweenie - doma aj v 3D

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.06.2013

Ono to je rozprávka, aj keď s hororovými prvkami, ktoré by však podľa mňa dokázal Burton vtesnať do akéhokoľvek žánru, ktorý by nakrúcal. A ono to má pointu, speje to od pokojných momentov k dramatickým a možno to bude mať aj šťastný koniec.
Frankenweenie - doma aj v 3D

Victor Frankenstein je nadaný, ale trochu osamelý chlapec, ktorého najlepším priateľom je jeho psík Sparky. Pri ojedinelom Victorovom školskom športovom úspechu však Sparky príde o život. Victor chodí ako bez ducha, avšak len do dňa, keď sa na vyučovaní dozvie, čo dokážu elektrické impulzy so svalstvom mŕtvej žaby. Využijúc nadobudnuté vedomosti a svoj vedecký talent, pokúsi sa vrátiť svojmu najlepšiemu priateľovi život. Má to však háčik. Sparky už nie je úplne rovnaký psík ako za jeho prvého života. Victor sa preto snaží znovuoživeného Sparkyho skryť pred svojím okolím, ale jedného dňa sa predsa dostane von. Tajomstvo je odhalené a Victorovi spolužiaci si vynútia kľúč k jeho vynálezu. Podľa hesla „keď dvaja robia to isté, nie je to vždy to isté,“ však školské vedecké experimenty závistlivých spolužiakov vypália trochu inak a celé mestečko sa ocitá hore nohami. Nie každý maznáčik je totiž predurčený na znovuzrodenie.
Frankenweenie - trailer

Hoci sa tento film slovenskými kinami predieral takmer v úplnom utajení so stále sa meniacim termínom premiéry, fanúšikovia si ho našli. Tí, ktorým ušiel, sa ho dočkali v obchodoch. Absolútne fenomenálny príbeh, ktorý si Burton vymyslel na základe svojich detských snov a predstáv a ktorým sa svojim spôsobom vyrovnal zo stratou domáceho maznáčika, o ktorého v detstve prišiel. Svojim spôsobom neuveriteľný a veľmi morbídny príbeh, avšak nie až tak neuveriteľný, ak sa jedná o niekoho blízkeho a takýmto spôsobom by ste sa s jeho stratou mohli vyrovnať. Burton je jedinečný autor a jedinečný režisér a ono v podstate animovaná rozprávka podľa jeho umeleckého cítenia môže vyzerať presne takto. A ono to je rozprávka, aj keď s hororovými prvkami, ktoré by však podľa mňa dokázal Burton vtesnať do akéhokoľvek žánru, ktorý by nakrúcal. A ono to má pointu, speje to od pokojných momentov k dramatickým a možno to bude mať aj šťastný koniec. Presvedčte sa, stojí to za to.

Úprimne sa teším, že Magic Box vydal Frankenweenieho aj u nás a dokonca v 3D verzii. O šanci, že sa predá tak akurát päť kúskov, no napriek tomu do toho išli svedčí i fakt, že sme sa v našom teritóriu nasnažili ani o český, nieto ešte o slovenský dabing. Priložené sú teda iba titulky a české i slovenské a tie vás prevedú filmom, ktorý si pustíte s pôvodnou zvukovou stopou, ktorá je mimoriadne kvalitne rozmixovaná do formátu 7.1, pričom napríklad scény na cintoríne znejú fakt desivo.

Ak ovládate poľštinu, môžete si film pozrieť s mimoriadne vydareným poľským plnohodnotným (nie simultánnym) dabingom. V 3D balení nájdete dva disky. Na disku s 3D verziou filmu sa okrem filmu samotného nenachádza nič viac. Všetky bonusy sú pribalené na disku s 2D verziou filmu a je ich tam naozaj požehnane, takmer hodina a pol. Všetky majú samozrejme českú podporu v podobe titulkov. Nájdete tu naozaj čokoľvek od špeciálneho krátkeho filmu od Tima Burtona, cez videoklip, pohľady do zákulisia nakrúcania až po pôvodný film, ktorým sa Burton nechal inšpirovať. Slušná výbava.

Réžia: Tim Burton
Hlasy v pôvodnom znení: Charlie Tahan, Martin Landau, Martin Short, Winona Ryder, Christopher Lee

Frankenweenie obal blu ray