Dnes je 11. apríla 2021, meniny má a zajtra

Happy Feet 2 - tanec tučniakov v 3D

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.07.2012

Animovaný hit Happy Feet sa vracia vo svojom pokračovaní v znamenitom 3D do nádhernej krajiny v Antarktíde.
Happy Feet 2 - tanec tučniakov v 3D

Animovaný hit Happy Feet sa vracia vo svojom pokračovaní v znamenitom 3D do nádhernej krajiny v Antarktíde. Mumble, majster stepu má problém, pretože jeho malý syn Erik je choreofóbický. Eric neochotný dať sa do tanca uteká a stretáva Ohromného Svena – tučniaka, ktorý dokáže lietať! Mumble ani nedúfa, že by mohol svojmu novému pôsobivému vzoru konkurovať. Keď svetom zatrasú mocné sily, všetko je zrazu hore nohami. Erik ocení odvahu a pevnú vôľu svojho otca, keď sa Mumblovi podarí spojiť všetky národy tučniakov a ďalších úžasných bytostí od miniatúrneho planktónu až po obrovské tulene slonie – a s ich pomocou všetko napraviť. Film Happy Feet 2 režíroval George Miller, ktorý za prvú časť Happy Feet získal Oscara. V pôvodnej verzii filmu je počuť hlasy takých hviezd akými sú Elijah Wood, Robin Williams, Hank Azaria, Alecia Moore (P!nk), Brad Pitt a mnohých ďalších.
Trailer k Happy Feet 2.

V žiadnom prípade nemôžem napísať, že by som bol nadšený. V porovnaní s oscarovou jednotkou bola pre mňa dvojka dosť veľkým sklamaním. Ten príbeh je síce silný, odkazuje na silu priateľstva, rodiny a toho, že ak spojíte sily s priateľmi, podarí sa aj to, čomu by ste nikdy neverili, ale... aj tu sa hýbala zem (v kinách je nová Doba ľadová, kde sa tiež hýbe zem) a veľmi veľa sa tu spievalo. A tie pesničky boli preložené do češtiny a častokrát tým interpretom nebolo rozumieť.

Priznám sa, že na niektorých miestach tohto filmu som sa trápil, za niektoré som sa hanbil namiesto tvorcov i hlavných animovaných hrdinov a vychutnal som si animáciu. Tá je naozaj božská a to čo animátori dokázali s mrožom a krevetkami, to je skutočné umenie. Dobre, beriem, že je to film pre detského diváka a ten si to užije, ja som už na to bol asi pristarý. A ešte jeden problém, ktorý keby nebol, veľa veci by sa vyriešilo...

Dabing je tá nešťastná vec. Slovenský divák, ktorý si kúpi film v 3D verzii má na výber – buď si pozrie 3D verziu s mimoriadne nevydareným, ba priam katastrofálnym českým dabingom, ktorý absolútne zabíja silu zvučných hlasov v originálnom zvuku (z môjho pohľadu je naozaj lepšie pustiť si 3D verziu s pôvodným zvukom a českými titulkami), alebo si môže pozrieť 2D verziu so slovenským dabingom, ktorý je, ako to už pri animovaných rozprávkach býva zas naopak mimoriadne vydarený. Ale to si predsa netreba kupovať za väčšie peniaze 3D verziu (je to dvojdisk s 2D verziou filmu a bonusmi na jednom disku a 3D verziou filmu a jedným 3D bonusom na disku druhom). Čo sa chcem opýtať v polovici tohto odseku? Prečo nie je slovenský dabing aj na disku s 3D verziou filmu, keďže ten dabing existuje, je hotový a použitý hneď na disku vedľa? Nerozumiem a myslím si, že naozaj by to veľa vecí vyriešilo.

Vráťme sa však ale k výbave, hlavným bonusom je nový príbeh zo série Looney Tunes, ktorý nájdete tak na 2D, ako aj 3D disku a na 2D disku vás tvorcovia zoberú na necelú hodinu do zákulisia príprav tohto animáku. Asi najzábavnejšia je časť, v ktorej uvidíte, ako veľké hviezdy dabovali animovaných hrdinov. Bonusová výbava má samozrejme českú podporu, to je v prípade Magic Boxu samozrejmosťou.

Happy Feet 2 obal blu ray