Dnes je 11. decembra 2019, meniny má a zajtra

Hnev Titanov - veľkolepý súboj v 3D

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.11.2012

Filmoví tvorcovia však zjavne áno. Je tu pokračovanie, ktoré oslní. Oslní v prvom rade veľkolepým hereckým obsadením (Liam Neeson, Ralph Fiennes, Bill Nighy) a fantastickým efektmi.
Hnev Titanov - veľkolepý súboj v 3D

Desať rokov po porážke obludného Krakena, sa Perseus pokúša uchýliť k pokojnému životu ako rybár a otec malého syna. Lenže medzi Bohmi, oslabenými nedostatkom ľudskej oddanosti a dlho väznenými Titanmi, pod vedením zúrivého Krona vypukne veľká vojna. Zeus, ktorý bol zradený Hadom, je zajatý a unesený do podsvetia, a tak sa Perseus musí ešte raz stať hrdinom, aby našiel Dia a zmaril snahu Titanov vládnuť na Zemi.
Hnev Titanov - trailer

Záchrana spočíva v nasadnutí na bájneho Pegasa a v porazení nepriateľa. Či je to viac efektné, ako zmysluplné, to nech posúdi divák. Po Súboji Titanov som už nič viac nečakal. Filmoví tvorcovia však zjavne áno. Je tu pokračovanie, ktoré oslní. Oslní v prvom rade veľkolepým hereckým obsadením (Liam Neeson, Ralph Fiennes, Bill Nighy) a fantastickým efektmi. Navyše v dokonalej 3D projekcii je to jedinečný vizuálny zážitok aj v prostredí vlastnej obývačky. Horšie je to už so samotným príbehom. Tvorcovia sa síce snažili vydolovať čo sa dá a zlátať tak dohromady pokračovanie niečoho, čo malo úspech.

Otázkou však ostáva (ako už zvyčajne pri pokračovaniach), nakoľko to malo zmysel. Fajn, trvá to celé hodinu a pol, má to veľmi rýchly spád a celé sa to udeje veľmi rýchlo, takže sa to dá vydržať. Tvorcovia sa našťastie nesnažili silou mocou vytvoriť dvojhodinový film o ničom, ale snažia sa divákovi ponúknuť akciu s rýchlym spádom a so zmysluplným posolstvom. Posolstvom, z ktorého si síce nič do života divák neodnesie, ale napokon sa z toho ani nezblázni. Takže suma sumárum je, že technicky je to dokonalé, obsahovo trochu ploché, celkovo však veľmi dobre stráviteľné.

Hnev Titanov so do súkromnej filmotéky môžete zabezpečiť hneď v niekoľkých verziách. Na DVD, tiež na Blu ray disku a na tomto nosiči v 2D, ale v 3D verzii a Magic Box celkom logicky a sympaticky priniesol na trh aj kompletné balenie filmov Súboj titanov a Hnev Titanov. My sme mali k dispozícii 3D Blu ray verziu, ktorá vyšla v veľmi estetickým 3D prebalom, ktorý je v češtine a na rozdiel od konkurenčnej spoločnosti, divák sa nemusí trápiť, kde si odloží český prebal, ktorý konkurencia iba prikladá k pôvodnému obalu. V balení divák objaví dva disky.

Na jednom je 3D verzia filmu bez akýchkoľvek bonusov, film disponuje českým dabingom a niekoľkými ďalšími jazykovými verziami, to isté sa týka aj titulkov. Na druhom disku je film v 2D verzii a disk je doplnený o niekoľko naozaj veľkolepých bonusov. V prvom rade si môžete film pozrieť s funkciou obraz v obraze, pričom počas tejto projekcie tvorcovia komentujú jednotlivé pasáže. Naozaj veľký zážitok pre každého filmového nadšenca, zvlášť, ak Magic Box podporil českými titulkami aj túto časť. Fakt výborné. Pribalené sú aj vynechané scény, porovnanie storyboardov s obrazom a niekoľko ďalších prekvapení. Dovolím si tvrdiť, že bonusová časť prevyšuje kvalitou samotný film. O dokonalom obraze a vydarenom dabingu sa už napokon zmieňujem len ako o čerešni na torte.

Réžia: Jonathan Liebesman
Hrajú: Sam Worthington, Liam Neeson, Édgar Ramírez, Danny Huston, Toby Kebbell, Rosamund Pike, Ralph Fiennes, Bill Nighy, Matt Milne, Lily James, Sinéad Cusack

Hnev titánov obal blu ray