Dnes je 18. októbra 2018, meniny má a zajtra

Hobit: Neočakávaná cesta (trilógia štartuje)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.05.2013

Peter Jackson lámal s trilógiou o Pánovi prsteňov rekordy a je celkom pochopiteľné, že Tolkienove príbehy nenechal len tak ležať nepovšimnuté a celkom logicky sa pustil i do spracovania Hobita.

Prvý diel trilógie Hobit, natočený podľa rovnomennej nadčasovej klasiky z pera J. R. R. Tolkiena sleduje hlavného hrdinu Bilba. Ten je spolu s čarodejníkom Gandalfom a trpaslíkmi vedenými Thorinom vrhnutý do veľkolepého dobrodružstva, keby musí od strašného draka vydobyť späť stratené kráľovstvo trpaslíkov. Cesta ich zavedie do Veľkej divočiny, cez zradný kraj plný škriatkov, orkov a smrtiacich vrkov aj za tajomnou a zlovestnou postavou známou len ako Čierny mág. Počas putovania Bilbo nielen odhalí hlboko v sebe ľstivosť a odvahu, ktorá prekvapí aj jeho samotného, ale tiež získa „miláška“ - prsteň, ktorý je zviazaný s osudom celej Stredozeme tak, že si to Bilbo ani nevie predstaviť.
NASA zábery z galaxie R438

Peter Jackson lámal s trilógiou o Pánovi prsteňov rekordy a je celkom pochopiteľné, že Tolkienove príbehy nenechal len tak ležať nepovšimnuté a celkom logicky sa pustil i do spracovania Hobita. Veľkolepý filmový príbeh opäť rozdelil na tri časti, čo po vzhliadnutí jednotky považujem za megalomansky zbytočné. Myslím si, že dve by celkom stačili a som celkom zvedavý (poznajúc príbeh), akým spôsobom to Jackson natiahne na tri časti. Pretože napriek fenomenálnemu technickému spracovaniu, dokonalým záberom, citlivej kamere a skvelým maskám, boli miesta, kedy ma Hobit nudil. A priznávam, že sa celkom teším, že som si počkal až na uvedenie na Blu ray, pretože prehrýzať sa týmto veľkolepým fantasy ešte aj čítaním titulkov, to už by bola silná káva.

Aj keď s českým dabingom opäť nastáva problém, ktorý už riešili fanúšikovia Harryho Pottera, že mená niektorých postáv sú úplne odlišné v slovenskom a českom preklade, ale bolo to jednoduchšie. Príbeh je daný knihou, herecké obsadenie je tak fenomenálne, že tam zlý herecký výkon hádam ani nie je možný a spracovanie je po technickej stránke výnimočné. Myslím si, že po tejto stránke ide o momentálny vrchol, ktorý prináša divákovi skvelý, presvedčivý zážitok. Snáď len naozaj, že menej je niekedy viac, ak sa bavíme o dĺžke filmu.

V tomto prípade to rovno odstrelím na plný zásah. Je teda iba na divákovi, v akej „výbave“ si Hobita zadováži, pretože vyšiel hneď v niekoľkých verziách, čo sa týka balenia, od plastového obalu, až po steelbox, ale i obsahu, od dvojdiskového až po štvordiskové balenie. My sme mali na recenziu k dispozícii štvordiskový steelbox s 3D verziou filmu, kde je film pre zachovanie maximálnej kvality obrazu rozdelený na dva disky. Tretí disk prináša 2D verziu filmu a na štvrtom disku je bonusový materiál, ktorý prináša desať videoblogov, prostredníctvom ktorých Peter Jackson prevedie divákov nakrúcaním filmu, od jeho začiatku, až po premiéru na červenom koberci.

K tomu je ešte pribalený jeden krátky dokument a niekoľko verzií trailerov, čo pre fanúšikov bonusov znamená poriadnu dávku skvelého a exkluzívneho bonusového materiálu takmer v dĺžke ďalšieho filmu a komplet s českými titulkami. Čo sa týka jazykovej výbavy, tak český dabing je naozaj kvalitný, rozmixovaný do formátu 5.1, pôvodná zvuková stopa je vo formáte 5.1.Ak zvolíte pôvodnú verziu, sú k dispozícii české titulky. Obraz je v tomto prípade fenomenálny.

Réžia: Peter Jackson
Hrajú: Martin Freeman, Stephen Hunter, Peter Hambleton, Eric Vespe, Ian McKellen, James Nesbitt, Jeffrey Thomas, John Callen, Graham McTavish, Mark Hadlow, Richard Armitage, Cate Blanchett, Elijah Wood, Andy Serkis, Hugo Weaving, Christopher Lee, Lee Pace, Dean O'Gorman, Aidan Turner, Ian Holm, Adam Brown, Jed Brophy, Conan Stevens, William Kircher, Sylvester McCoy, Ken Stott, Manu Bennett

Hobbit blu ray