Dnes je 12. decembra 2018, meniny má a zajtra

Hobit: Smaugova pustatina - Bilbo putuje ďalej

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.06.2014

Pokračovanie príbehu Bilba Bublíka na jeho spoločnej púti s čarodejníkom Gandalfom a trinástimi trpaslíkmi, vedenými Thorinom Dubbinom.

Pokračovanie príbehu Bilba Bublíka na jeho spoločnej púti s čarodejníkom Gandalfom a trinástimi trpaslíkmi, vedenými Thorinom Dubbinom. Vydali sa na výpravnú cestu, ktorej cieľom je získať späť Osamelú horu a stratené kráľovstvo trpaslíkov Erebor. Potom, čo prežili začiatok svojej neočakávanej cesty, pokračuje táto spoločnosť smerom na Východ a cestou v zákernom lese Severného Temnohvozdu stretáva Beorna meniaceho kožu a húf obrovských pavúkov. Keď sa im podarí uniknúť zo zajatia nebezpečných lesných elfov, pokračujú trpaslíci k Jazernému mestu a nakoniec k samotnej Osamelej hore, kde musia čeliť najväčšiemu nebezpečenstvu v podobe draka Smauga - najstrašnejšieho stvorenia, ktoré preverí nielen ich odvahu, ale aj pevnosť ich priateľstva a zmysluplnosť celej púte.
Hobit: Smaugova pustatina

Ak som pri prvej časti trilógie našiel miesta, ktoré ma nudili a mal som pocit, že Jackson zbytočne megalomansky naťahuje svoj filmový príbeh, tieto starosti pri pokračovaní odpadli. Dvojka je jedinečná, má skvelý spád, vťahuje do deja a napriek dva a pol hodinovej dĺžke nenudí. Nemá kedy. Stále sa v tom filme niečo deje. Čo sa týka príbehu, tu nie je moc čo riešiť, partia okolo Bilba mieri za drakom a takto to pôjde v troch častiach. V tejto časti trilógie dosiahnu ďalšiu etapu cesty a koniec filmu je šokujúci a možno diváka až nasrdí. Pretože to celé dve a pol hodiny perfektne šliape a naraz prídu nožnice. Napriek tomu mám pocit, že z hobito – prsteňových príbehov je tento najlepší. A to aj po vizuálnej stránke, čo je pochopiteľné, keďže Jackson využíva najmodernejšie technológie. To so sebou prináša fantastický vizuálny zážitok, pri ktorom uveríte, že všetko je reálne a skutočné, aj ten drak. Nie som závislý na hobitích príbehoch, ale vskutku sa teším na záverečný diel trilógie.

Na našom trhu sa objavilo hneď niekoľko verzií vydania tohto filmu, či už na DVD, alebo na Blu ray. Kvôli recenzii sme siahli po tom najobsiahlejšom a zberateľsky najlákavejšom vydaní – Blu ray s 3D verziou filmu, zabalený v steelbooku. Ak máte vo svojom okolí fanúšika týchto filmov, toto vydanie ho určite nadchne. Kovový obal prináša štyri disky. Na prvých dvoch je film v 3D verzii rozdelený na dve 75. minútové časti, čo prináša najkvalitnejší možný obraz i zvuk a je to excelentný zážitok. Pôvodný zvuk je vo verzii 7.1, mimoriadne vydarený český dabing (hlas draka je na zomretie, rovnako ako jeho výzor, excelentná práca) je rozmixovaný do formátu 5.1, ale potešiteľné je, že v tomto prípade ostali mnohé ruchy a „zadné“ zvuky a zvukové efekty nepotlačené a aj česká verzia je skutočne zážitkom. Kvalitu obrazu hádam ani netreba riešiť, to sú veľké emócie. Na treťom disku je kompletný film v 2D verzii a štvrtý disk je zas plný bonusov, pričom si k filmu samotnému treba prirátať viac než dve hodiny bonusov, prostredníctvom ktorých Peter Jackson berie diváka na miesta nakrúcania a odhaľuje krásu novozélandskej krajiny i tajomstvá nakrúcania a to formou video denníka. Stojí to za vzhliadnutie, zvlášť, keď všetky bonusy majú českú podporu v podobe titulkov. Toto si plný počet bodov jednoznačne zaslúži. Fanúšikovia predĺžených verzií sa na jeseň môžu tešiť aj na rozšírené vydanie.

Réžia: Peter Jackson
Hrajú: Martin Freeman, Ian McKellen, Benedict Cumberbatch, Orlando Bloom, Cate Blanchett

Distribuuje: Magic Box, 2014