Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

Hotel Transylvánia

Hodnotenie: 5 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.04.2013

Hotel Transylvánia má jedno obrovské plus a to sú všetky známe filmové monštrá na jednom mieste.
Hotel Transylvánia

O filme: Vitajte v hoteli Transylvánia! V Drakulovom luxusnom päť hviezdičkovom hoteli, kde sa môžu všetky najznámejšie svetové monštrá - Frankenstein a jeho Nevesta, Múmia, Vlkodlaci, Zombie, Gremlini a všetci ostatní – stretávať a byť ďaleko od všetkých v bezpečnom prostredí bez ľudí. Ale Drakula má ešte dôležitejší dôvod, prečo držať obyčajných smrteľníkov ďaleko od Hotela Transylvánia: aby ochránil Mavis, svoju milovanú dcéru, ktorá práve oslavuje svoje 118 narodeniny.
Hotel Transylvánia - trailer

Taký skvelý nápad a tak nevyužitý pokus. Pozbierať totiž všetky legendárne monštrá a „obsadiť“ ich do jedného filmu, navyše v 3D verzii, to je neuveriteľná výzva. Žiaľ, tvorcovia akoby zaspali nad vynikajúcim nápadom, nad ktorým začali tápať hne, ako ho vyriekli a napokon z toho vznikol nemastný a neslaný animák, v ktorom je zábava podpriemerná a na to, kým sa začne niečo diať, čaká divák neuveriteľných 70 minút, čo je pri 802 minútovom filme neúnosná doba. Hotel Transylvánia má jedno obrovské plus a to sú všetky známe filmové monštrá na jednom mieste. Skvelý nápad. Potom však akoby sa tvorcovia nevedeli rozhodnúť, či to bude strašidelné (v rámci možností žánru filmu pre detského diváka), či to bude vtipné, alebo to bude zamilovaný príbeh dvoch, zdanlivo nespojiteľných svetov. A keďže sa akosi nevedeli rozhodnúť, dali tam všetko a to nebolo dobré. Film pôsobí zmätočne, zábava je príliš útržkovitá, vtipy nevyužité. Veľkolepé finále, skvelý nápad a dokonalé spracovanie, ale prichádza to príliš neskoro na to, aby to zachránilo celý film. Žiaľ, tvorcovia nevyužili ani 3D spracovanie, skôr mám pocit, že táto verzie na nich pôsobila doslova únavne, keďže je to síce o priestorovom pohľade, ale mnoho záberov, kedy z obrazovky môže na diváka vybiehať všeličo od tasených zubov, až po slnečné lúče, ostalo premrhaných. Škoda.

Klobúk dolu pred slovenským dabingom, je vynikajúci. Nenašiel som na 3D disku nikde info o tom, kto ho „spôsobil,“ ale mám pocit, že Drakulu nadaboval Peter Marcin, čím sa hlboko skláňam pred jeho výkonom. Skvelá robota a to sa priznávam, že od jeho politického pätolízactva nie som príliš Marcin pozitív. Výborná je i Dorota Nvotová, ktorá prepožičala hlas Drakulovej dcére Mavis a nad všetkými už tradične exceluje v malej úlohe Gaba Dzuriková. Zvuk je výborný aj po technickej stránke, slovenský dabing je rozmixovaný do formátu 5.1 a je to naozaj zážitok, ako to už pri rozprávkach býva dobrým zvykom. Obraz je rovnako vynikajúci, aj keď, ako som už spomínal, mrzí ma, že po technickej stránke tvorcovia nevyužili všetky možnosti. Pribalený je i nemalý balík bonusového materiálu, na ktorý sa však môžete prestať robiť chúťky, ak nerozumiete po anglicky. Jazykový balíček zrozumiteľný aj nášmu jazykovo inak nevybavenému divákovi nie je k dispozícii žiadny. Réžia: Genndy Tartakovsky Žáner: detský / animovaný Distribuuje: Bontonfilm Linky: SUPERSHOP

Hodnotenie: 5 / 10