Dnes je 14. novembra 2018, meniny má a zajtra

Hugo a jeho veľký objav - veľkolepé aj doma

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.07.2012

Hugo Cabret je neobyčajný chlapec, ktorý po otcovej smrti žije na parížskej vlakovej stanici u strýka alkoholika...

Hugo Cabret (Asa Butterfield) je neobyčajný chlapec, ktorý po otcovej smrti žije na parížskej vlakovej stanici u strýka alkoholika, ktorý tu pracuje ako nastavovač staničných hodín. Po otcovi Hugo zdedil vynaliezavosť a robota s kľúčovou dierkou v tvare srdca, ktorý možno ožije, ak sa do neho vloží ten správny kľúč a odovzdá chlapcovi otcov odkaz. Aspoň v to dúfa. Neutíšiteľná zvedavosť privedie Huga k predavačovi mechanických hračiek (Ben Kingsley) a od neho aj k jeho chránenkyni (Chloe Grace Moretz) ktorá, hoci je to neuveriteľné, drží v rukách kľúč k rozlúšteniu Hugovej životnej záhady. Ako k nemu prišla? Aké tajomstvo skrýva jej adoptívny prarodič, že o ňom nesmie nikto hovoriť? Skrýva robot skutočný otcov odkaz? A dokáže Hugo na všetky tieto otázky odpovedať skôr, ako ho dostihne ruka zákona v podobe prísneho staničného strážcu (Sacha Baron Cohen) a pošle ho do sirotinca?
Trailer k filmu Hugo a jeho veľký objav.

Pri kino premiére som mal voči tomuto filmu dve zásadné výhrady. Dĺžku a fakt, že v kine nešiel s dabingom. To prvé mi prekážalo preto, lebo pri viac ako dvoch hodinách príbehu, vyznievali niektoré pasáže únavne a moment zvratu, ktorý prichádza ku koncu nie a nie prísť. V tomto prípade sa samozrejme nič nemení ani pri blu ray distribúcii. Dabing mi v kine chýbal z jediného dôvodu – najveľkolepejšia 3D projekcia všetkých čias (podľa tvorcov) sa nedala vychutnať plnohodnotne, keď bolo treba ešte čítať aj titulky.

Toto je v prípade uvedenia filmu na blu ray eliminované, keďže film je uvádzaný s českým a naozaj vydareným dabingom. Fakt, že som sa miestami nudil a užil som si najmä prvú hodinu a pol, keď sa postupne odhaľovalo tajomstvo veľkého finále. V momente, keď sa tajomstvo odhalilo a začali sa riešiť veľkolepé oslavy, cítil som sa ako detský divák, ktorému zrazu zobrali hračku. Tá prvá časť filmu je totiž pre detského diváka, tá druhá už skôr pre diváka dospelého a navyše veľkého filmového fanúšika, ktorý vie, v akej dimenzii sa nachádza, keďže Hugo a jeho objav je v prvom rade viac, ako príbeh poctou filmovému umeniu.

Zaujímalo ma preto viac, ako bude vyzerať 3D verzia na veľkej obrazovke v obývačke, keďže som z nej bol nadšený už v kine. A musím uznať, že ten 3D efekt, ktorý tento film prináša je naozaj výnimočný a v prítmí nočnej obývačky mi prišiel ešte efektnejší, než v kine. Ako som už spomínal, tu sa nemusíte trápiť čítaním titulkov a vďaka dabingu si 3D vychutnáte oveľa intenzívnejšie. Toto sa Scorsesemu podarilo na výbornú. Ten padajúci sneh, poletujúci prach, či Hugo visiaci na ručičkách staničných hodín nad Parížom, to je naozaj zážitok.

Magic Box prináša Huga a jeho veľký objav aj v 3D verzii, balenie je dvojdiskové, pričom na disku s 3D verziou filmu sa nachádza iba film samotný, bez bonusov, s pôvodnou zvukovou stopu vo formáte 7.1 a vydareným českým dabingom vo formáte 5.1, no a pribalené sú aj české titulky. Rovnaká jazyková výbava je aj na disku s 2D verziou filmu, ktorý je navyše doplnený o necelú hodinu bonusového materiálu, ktorý si môžete pozrieť s českou podporou v podobe českých titulkov. Filmoví tvorcovia zoberú diváka prostredníctvom bonusov do zákulisia nakrúcania, prevedú ho zákulisím filmových efektov, filmových postáv a pribalený je i bláznivý rozhovor so Sachom Baronom Cohenom a tiež portrét filmového mága Georgesa Méliésa. Vcelku slušná výbava a po technickej stránke naozaj vydarené.

Réžia: Martin Scorsese
Hrajú: Asa Butterfield, Ben Kingsley, Sacha Baron Cohen, Chloë Grace Moretz, Helen McCrory, Jude Law, Christopher Lee, Frances de la Tour, Richard Griffiths, Ray Winstone, Emily Mortimer, Michael Stuhlbarg, Brian Selznick, Amanda Dyar, Martin Scorsese, Gulliver McGrath

Hugo a jeho veľký objav obal blu ray