Dnes je 02. marca 2021, meniny má a zajtra

Iron Man 3 - dokonalá zábava pre špecifické publikum

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.10.2013

Iron Man, čiže priemyselník Tony Stark stojí tentokrát proti nepriateľovi, ktorého sila a pôsobenie nepozná hraníc.

O filme: Iron Man, čiže priemyselník Tony Stark stojí tentokrát proti nepriateľovi, ktorého sila a pôsobenie nepozná hraníc. Všetko, čo Stark budoval sa ocitne v troskách a to jediné, na čom teraz záleží je v rukách nepriateľa. Nezostáva nič iné, ako nájsť a potrestať vinníkov. Tony sa musí spoľahnúť na svoju vynaliezavosť a inštinkt. Iron Man 3 vracia do hry Roberta Downey Jr. ako Tonyho Starka a ikonického superhrdinu Iron Mana v jednej osobe a Gwyneth Paltrow v úlohe jeho pravej ruky a lásky Pepper Potts.

Zostavu dopĺňajú Starkovi priatelia z predchádzajúcich filmov James „Rhodey“ Rhodes v podaní Dona Cheadlea a Happy Hogan s tvárou Jona Favreaua, ktorý navyše režíroval predchádzajúce dva filmy o Iron Manovi. Nováčikovia v hviezdnej zostave sú Guy Pearce ako Aldrich Killian, Rebeca Hall ako Maya Hansen a hlavná záporná postava Mandarín s tvárou Bena Kingsleyho.
Iron Man 3 - trailer

Takže pekne po poriadku. Nie je to žáner, za ktorým by som sa obracal pri každej príležitosti. Je to už však tak špecifický hrdina, že nevidieť jeho ďalšie osudy znamená, nežiť filmovým dianím. Aj preto si myslím, že môžem napokon povedať, že hoci pri pokračovaniach iných príbehov už tvorcom dochádza dych, v tomto prípade je to práve naopak a partia okolo Iron Mana práve jeho treťou časťou nakrútila ten najzábavnejší, najnapínavejší a najefektívnejší príbeh z celej série. Ten príbeh je totiž zrozumiteľný, dáva zmysel a okrem iného apeluje i na svetové dianie, aj keď sa ho samozrejme snaží podať divácky zaujímavým a nenáročným spôsobom. Tu predsa ide o to, aby sa divák v kine bavil a aby si to užil čo najefektívnejšie. Tomu presne zodpovedá množstvo počítačových efektov a ich mimoriadne vycibrená kvalita, pričom si myslím, že toto je v súčasnosti film s najdokonalejšími efektmi dostupný na DVD a Blu ray. Mimoriadne silné herecké obsadenie dáva divákovi na výber, na koho stranu sa postaví a hoci sú tak Downey Jr., ako i Gwyneth Paltrow, aj tak som presvedčený, že nakoniec sa postavíte na stranu Mandarína, ktorého viac než bravúrne stvárňuje Ben Kinsley, ktorého si v tak bláznivej úlohe ani nepamätám a až doteraz som ho mal zafixovaného ako seriózneho Gándího, či židovského účtovníka zo Schindlerovho zoznamu. Iron Man 3 má teda napokon všetko, čo môže diváka nalákať na jeho vzhliadnutie a som presvedčený, že ani jeden to neoľutuje.

Tento raz Magic Box vyšiel v ústrety úplne všetkým, od klasického konzumenta, až po zberateľa. Iron Man 3 vychádza na DVD, na Blu ray v klasickom obale, v 2D i 3D verzii, ale i v špeciálnom zberateľskom steelbooku, ktorý sme mali na recenziu k dispozícii aj my. Tento „kovový obal“ je veľmi esteticky vyrobený, vyzerá veľmi lákavo, chýba mu iba český leták s informáciami o obsahu a všetky tie filmové informácie okolo toho, ale v konečnom dôsledku sa k tomu dopátrate na niektorom z dvoch diskov, ktoré sú do obalu vložené. Jeden prináša samotný film v 3D formáte, kde možno tak nanajvýš blahorečiť fantastickému obrazu a dokonalému zvuku, dokonca i vydarenému českému dabingu. Pôvodný zvuk je vo formáte 7.1, český dabing vo formáte 5.1 a v oboch prípadoch si to maximálne vychutnáte, ak to preženiete dobrou zostavou reproduktorov. Druhý disk okrem filmu v 2D verzii prináša i niekoľko zaujímavých bonusov. Nechýbajú dokumenty, prostredníctvom ktorých vás tvorcovia zoberú do zákulisia nakrúcania, ale pribalené sú aj vystrihnuté, predĺžené, či nevydarené scény a krátky film Agentka Carterová. Všetko samozrejme s českými titulkami.

Réžia: Shane Black
Hrajú: Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Guy Pearce, Rebecca Hall, Jon Favreau, Ben Kingsley, James Badge Dale, Stephanie Szostak, William Sadler, Dale Dickey, Ty Simpkins, Miguel Ferrer, Xueqi Wang