Dnes je 20. januára 2019, meniny má a zajtra

J. Edgar - Di Caprio v úlohe J. Edgara Hoovera

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 29.05.2012

DiCaprio je súčasťou filmu od začiatku do konca a je tu v dvoch polohách, ako mladík v častiach, v ktorých spomína na svoju minulosť, ale tiež v pokročilom veku, keď rozpráva svoj príbeh.

Leonardo DiCaprio (Počiatok, Krvavý diamant) v hlavnej úlohe ako J. Edgar Hoover, šéf Federálneho úradu pre vyšetrovanie po takmer 50 rokov. Hoover bol obávaný, obdivovaný, vážený i zatracovaný, bol to muž, ktorý dokázal pravdu prekrútiť, rovnako tak ako ju presadiť. Jeho metódy boli bezcitné aj hrdinské, jeho najväčšou túžbou bol obdiv celého sveta. Napriek tomu v súkromí za zavretými dverami držal tajomstvo, ktoré mohlo zničiť jeho imidž, kariéru i život. Držiteľ Oscara Clint Eastwood natočil film s hviezdnym obsadením vrátane Naomi Watts, Armieho Hammera a Oscarom ocenenej Judi Dench v úlohe Hooverovej prehnane starostlivej matky.
Trailer k filmu J. Edgar

Priznám sa, že hoci v kine zachytil upútavky na tento film, dielo samotné som na striebornom plátne akosi nepostrehol. Mám pocit, že film napokon do slovenských kín ani neprišiel. O to viac som sa tešil na jeho vydanie na blu ray. Clint Eastwood už niekoľkokrát presvedčil, že je famózny režisér a Leonardo DiCaprio je svojim spôsobom vynikajúci herec, ktorý sa dokázal vymaniť zo svojej životnej postavy na Titanicu a v každom jednom filme dokazuje svoje herecké schopnosti. J. Edgar je v podstate jeho hereckým koncertom. DiCaprio je súčasťou filmu od začiatku do konca a je tu v dvoch polohách, ako mladík v častiach, v ktorých spomína na svoju minulosť, ale tiež v pokročilom veku, keď rozpráva svoj príbeh. Tu patrí veľká poklona maskérom, ktorí z DiCapria urobili starca kráčajúceho k svojmu poslednému dňu a tá maska je jednoducho bravúrna.

Vydarený je však celý film. Ono to nie je žiadna jednoduchá téma a stráviť pri nej dve a štvrť hodiny nie je žiadna zábava. Miestami, najmä na začiatku príbeh plynie príliš ležérne a môže byť pre diváka nezáživný. Ako náhle však dôjde k rozboru riešenie jednotlivých prípadov a najmä k momentom, kedy sa rieši Hooverovo najväčšie životné tajomstvo, film naberá na obrátkach a vťahuje diváka do deja. Okrem výborného scenára relatívne mladého Dustina Lance Blacka je nutné vyzdvihnúť aj herecké výkony, nielen DiCapria, ale tiež Naomi Wats a samozrejme fenomenálnej Judi Dench, ktorá si úlohu Edgarovej matky naozaj vychutnala. Ak radi nahliadnete do zákulisia federálnych vyšetrovateľov v prvej polovici minulého storočia, ste na správnom mieste.

Po technickej stránke nie je čo riešiť. Obraz je naozaj výborný a vzhľadom k tomu, že dve tretiny filmu sa odohrávajú v noci je vysoké rozlíšenie na blu ray veľkým plusom. Technicky výborná je aj česká zvuková stopa rozmixovaná do formátu 5.1 a samotný dabing je tiež vydarený. Bonusová výbava síce prináša iba jeden dokument, ale na druhej strane je ten dokument takmer pol hodinový a tvorcovia filmu v ňom divákovi dopodrobna ozrejmia všetko od toho, prečo si vybrali práve túto tému, ako pristupovali k jej spracovaniu, aj to, ako sa film nakrúcal. Česká podpora v podobe titulkov je samozrejmosťou.

Réžia: Clint Eastwood
Hrajú: Leonardo DiCaprio, Armie Hammer, Judi Dench, Ed Westwick, Josh Lucas, Naomi Watts, Stephen Root, Lea Thompson

Linky: MAGIC BOX SLOVAKIA SUPERSHOP