Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Ja, zloduch 2 - slušný pokus

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.02.2014

Gru našťastie neskončí ako obyčajný civil, pretože v jeho vnútri sa stále ukrývajú schopnosti, ktoré by hocikto rád využil. Ako napríklad šéf mocnej Antizlodušskej ligy, Silas Velezadok...
Ja, zloduch 2 - slušný pokus

Môže byť napravený zloduch ešte vôbec zábavný? Keď rozpráva rozprávky na dobrú noc? Keď sa bojí o nevinnosť svojej najstaršej dcéry? Keď už nechce vôbec nič ukradnúť? Gru našťastie neskončí ako obyčajný civil, pretože v jeho vnútri sa stále ukrývajú schopnosti, ktoré by hocikto rád využil. Ako napríklad šéf mocnej Antizlodušskej ligy, Silas Velezadok (to priezvisko nekomentujte, nemá to rád). Silas síce zloduchmi každého druhu hlboko opovrhuje, ale kto sa môže do myslenia zlosyna vcítiť lepšie než bývalý zlosyn? A tak vyšle svoju najlepšiu agentku Lucy Wilde, aby Grua primäla k spolupráci. Tej sa to za pomoci paralyzéru tváriaceho sa ako rúž podarí a Gru začne na staré kolená páchať dobro. A veľmi rýchlo bude mať plné ruky práce, pretože na radare Antizlodušskej ligy sa objavil obzvlášť ostrieľaný zloduch Eduardo, nevysvetliteľne začali miznúť Mimoňovia, Margo sa zapaľujú lýtka, Edith je aj naďalej životu nebezpečná a Agnes sa všemožne snaží nájsť tatkovi nejakú mamku. A práve to môže byť pre Grua vo finále tou najväčšou hrozbou.
Ja, zloduch 2

Dovolím si dedukovať, že keď tvorcovia pracovali na prvom Zloduchovi, nemali predstavu, aký ošiaľ tento film spôsobí. Jednotka bola vynikajúca. Geniálny, neopozeraný nápad, spád, všetko do seba zapadalo ako hodinky. Osobne som dlho otáľal, kým si k tomu filmu našiel cestu a napokon to bola láska na prvý pohľad. S dvojkou sa preto jednoducho muselo rátať a minulý rok prišla do kín a konca roka a do predaja na Blu ray a DVD. Film samotný pokračuje v stopách svojho predchodcu. A tvorcovia zvolili rozumne trochu inú cestu, než by jednoducho pokračovali v rozsievaní zla hlavným hrdinom. Ten sa predsa stal otcom a niekde hlboko v jeho vnútri sa začali objavovať pozitívne črty. Tie sa za ten čas poriadne rozvinuli, Gru zmúdrel, chcel sa stať lepším a začal bojovať (nielen) proti zlu. Takmer sto minút ďalšej akcie, zábavy, napätia. Nie je to síce lepšie ako jednotka (ako často sa takéto veci stávajú?), ale za pozornosť to nepochybne stojí. Vyzdvihujem najmä skvelú animáciu a niekoľko ozajstných „vybehujúcich“ 3D efektov.

Tak hneď na úvod trochu vyfučím paru – nikdy nepochopím, ako je možné, že 3D verzia filmu neobsahuje slovenský dabing. Zvlášť to nepochopím z toho dôvodu, že na 2D verzii slovenský dabing je. To už by naozaj zabral tak strašne veľa miesta? Prečo potom nie je verzia predávaná na Slovensku lacnejšia, ako ostatné? V poriadku, stalo sa a je to škoda, ale nič sa s tým neudeje. Prejdime k pozitívnym veciam, medzi tie nesporne patrí jednak obraz a tiež aj zvuk (všetky zvukové stopy sú vo formáte 5.1). Mimoriadne zaujímavá je i bonusová výbava. Disk v prvom rade prináša tri mini filmy, ktoré majú český dabing a v bonusovej časti sa dozviete, ako tieto filmy vznikli a mnoho ďalšieho, nielen zo zákulisia vzniku druhého Zloducha. Bonusy sú otitulkované v češtine.

Réžia: Pierre Coffin, Chris Renaud