Dnes je 19. júna 2019, meniny má a zajtra

Ja, zloduch - z toho budeš mimo(ň)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.02.2013

Príchod troch malých osirelých dievčatiek a ich odhodlanie urobiť z neho svojho otecka ohrozuje jeho povesť Super zloducha.
Ja, zloduch - z toho budeš mimo(ň)

Uprostred pôvabného predmestia s pekne udržiavanými záhradami a bielymi plotmi stojí čierny dom obklopený mŕtvym trávnikom. A práve tu sa ukrýva Gru, ktorý so svojou armádou podráždených malých žltých pomocníkov Mimoňov plánuje prevziať vládu nad svetom. S pomocou celého arzenálu zmenšujúcich lúčov, zmrazovacích zbraní a bojových vozidiel zem - vzduch je Gru zvyknutý premôcť každého, kto sa mu postaví do cesty. Ale príchod troch malých osirelých dievčatiek a ich odhodlanie urobiť z neho svojho otecka ohrozuje jeho povesť Super zloducha.
Ja, zloduch - trailer

Fakt, že tento animák má už nejaký mesiac a ja som sa k nemu dostal až teraz ovplyvnila náhoda. Jednoduché, keď išiel film v kinách, alebo mal premiéru na nosičoch, ničím ma neoslovil. Avšak iba do momentu, keď som čakal v čakárni u lekára a detský súkromník v čakárni vedľa zabával čakajúce mamičky a ich ratolesti tým, že im pustil práve tento film. Kým som stihol prísť na rad, omrkol som úvodnú scénu so zmiznutou pyramídou a bolo rozhodnuté. To som ešte netušil, že ono to v podstate nebude iba o tom zlom, ale vlastne o prerode zlého v dobrého a napokon som sa na tom filme naozaj zabával a už teraz sa teším na jeho júlové pokračovanie. Okrem skvelej animácie a 3D vychytávok, má (odhliadnuc od samotného názvu) tento film vlastne jasný cieľ ukázať, že aj v hrudi z presvedčenia zlého chlapa, bije dobré srdce. Takže klasika, ktorá je ale podaná trochu inak, ako v iných filmoch a tým je zaujímavá. Oplatí sa vidieť.

Začnem zvukom a vrátim sa do spomínanej čakárne. Tam film išiel z DVD a so slovenským dabingom. Ten sa však už ani náhodou nezmestil na Blu ray, ani na 3D, ale ani na 2D verziu. Hlavne, že distribuujeme disky so zvukovou stopou thajskou, kórejskou, kantonskou a gréckou, minimálne v prvých troch spomínaných prípadoch reči celkom bežne používané v našich luhoch a hájoch. Gratulujem, toto je poriadne veľké faux pas zvlášť v prípade, keď slovenský dabing existuje. Nezaradiť ho na disk s detským filmom, to je odvaha. Aj keď distribútor sa z toho vykrútil tým, že sledovanosť na obale odporúča až od 12 rokov, čím obchádza jazykový zákon, ale v podstate klame samého seba a následne vlastného spotrebiteľa. Škoda.

Mám svoj vek a dokážem pochopiť aj český preklad, ktorý sa pri 3D verzii nachádza, a aj vďaka Jiřímu Lábusovi ide i mimoriadne dobre odvodenú robotu. Zvuk je výborne rozmixovaný a v 5.1 formáte je to naozaj silný zážitok aj v češtine. 3D balenie filmu obsahuje dva disky, ne prvom je film v 3D verzii, na druhom zas klasická 2D verzia a sympatická várka bonusov, ktoré zábavnou formou opisujú jednotlivé postavičky, alebo v nich tvorcovia vysvetľujú vznik filmu, alebo medzi nimi nájdete sympatickú hru spojenú s filmom, nechýbajú audiokomentáre a kopec ďalších prekvapení. Všetko s českými titulkami. Najväčším lákadlom však nepochybne sú tri krátke filmy s Mimoňmi (volali sa tak aj po slovensky?), ktoré sú rovno nadabované do češtiny. Suma sumárum – príjemný zážitok pre celú rodinu – aj pod 12 rokov.

Réžia: Chris Renaud, Pierre Coffin

Ja, zloduch obal blu ray