Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra

Jurský park 3D

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 04.02.2014

Ani raz za dvadsať rokov od premiéry som na tento film nezmenil názor a celý ten čas si myslím, že sa Spielbergovi podarilo nakrútiť vizuálne nadčasový a príbehovo generačne zaujímavý príbeh, ktorý pôsobí rovnako sviežo už neuveriteľné dve dekády.
Jurský park 3D

O filme: Excentrický miliardár John Hammond (Richard Attenborough) stvoril Jurský park, zábavnú predhistorickú zoologickú záhradu, obývanú klonmi dávno vyhynutých druhov. Po nepríjemnom incidente, ktorý neprežije jeden zo zamestnancov, vezme Hammond na inšpekciu ostrova paleontológov Alana Granta (Sam Neill) a Ellie Sattlerovú (Laura Dern) a tiež dve svoje vnúčatá, aby tým potvrdil nielen to, že šlo o ojedinelý incident a jeho park je bezpečný, ale aby rovnako dokázal, že s pomocou genetiky stvoril nový div sveta. Expedícia na ostrov sa však rozhodne nebude odohrávať podľa plánu a poskytne aj odpoveď na inak celkom hypotetickú otázku – ako by obstál človek v súboji s gigantickým mäsožravým maznáčikom menom Tyranosaurus Rex?
Jurský park 3D - trailer

Ani raz za dvadsať rokov od premiéry som na tento film nezmenil názor a celý ten čas si myslím, že sa Spielbergovi podarilo nakrútiť vizuálne nadčasový a príbehovo generačne zaujímavý príbeh, ktorý pôsobí rovnako sviežo už neuveriteľné dve dekády. Prepis do 3D formátu z tohto nezabudnuteľného príbehu priniesol divákovi ďalšiu dimenziu. Mne ten film jednoducho nezovšednie ani neviem po ktorom videní a jednoducho si ho užívam. Tu naozaj nie je čo riešiť.

Uvedenie 3D verzie na domáce použitie prišlo celkom nenápadne. Očakával som väčší hurhaj, zberateľské balenia, jednoducho niečo viac než klasický Blu ray obal, našťastie s iným obrázkom, než sme zvyknutí z predošlých vydaní. V poriadku, nepodarilo sa. To, čo nás čaká vo vnútri je však nepochybne najväčším video a audio zážitkom v obývačke, ktorý som mal doteraz možnosť zažiť. Balenie prináša hneď dva disky. Na jednom je film v 3D verzii a na druhom 2D verzia s množstvom bonusov. Vybavím rýchlo 2D verziu, kde je film samotný a množstvo bonusov. Nebudem ich rozoberať podrobne, pretože si myslím, že väčšina našich divákov na ne bude iba pozerať, keďže spoločnosť Universal k nim nepribalila titulky. Večná škoda, bolo by sa na čo dívať, sú tam veci naozaj mimoriadne zaujímavé. Jednou cestou teda vybavím aj bonusy na 3D disku, tam je bonus iba jeden, je špeciálny, nový, v 3D formáte a oplatí sa ho pozrieť. Dozviete sa, ako vznikala 3D verzia filmu. Prejdime však k filmu samotnému. K 3D filmu je pribalený známy a vydarený český dabing, je vo formáte 5.1, ale pri porovnaní zvukov s pôvodnou stopu, je v ňom potlačených mnoho vecí do úzadia a česká verzia filmu tak stráca na hodnote. Úplne potlačené sú zvuky ostrova a jednoducho zvuk, ktoré idú na pozadí a vytvárajú tak kolorit filmu, sú v českej verzii potlačené. Autori totiž neprepisovali iba obraz, ktorý je dokonalý, ale vylepšovali aj zvuk. Ten pôvodný je rozmixovaný do formátu 7.1 a po prehnaní ho vhodnou repro zostavou si dovolím tvrdiť, že to bol najväčší domáci audio zážitok vôbec. Rev tyranosaura podľa mňa zobudil aj susedov o dva bloky ďalej. Excelentné. Odporúčam preto túto verziu s českými titulkami a o nezabudnuteľný filmový zážitok je postarané. Réžia: Steven Spielberg Hrajú: Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, Richard Attenborough, Samuel L. Jackson Distribuuje: Bontonfilm, 2013