Dnes je 15. novembra 2018, meniny má a zajtra

Kráľovský víkend

Hodnotenie: 5 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 05.08.2013

Každý občas potrebuje rozptýlenie od každodenných starostí. Aj prezident. K americkému prezidentovi Franklinovi D. Rooseveltovi (Bill Murray) prichádza na návštevu jeho vzdialená šarmantná sesternica Daisy...
Kráľovský víkend

Každý občas potrebuje rozptýlenie od každodenných starostí. Aj prezident. K americkému prezidentovi Franklinovi D. Rooseveltovi (Bill Murray) prichádza na návštevu jeho vzdialená šarmantná sesternica Daisy (Laura Linney). Pre oboch je spoločne strávený čas vítanou zmenou v ich životoch a stávajú sa dôvernými priateľmi. Avšak tento víkend, počas ktorého sa zblížia, má aj iný rozmer – do prezidentovej súkromnej rezidencie po prvý krát v histórii prichádza anglická kráľovná s manželom. Pre všetkých zúčastnených je táto situácia v niečom zásadná. V rámci utužovania dobrých vzťahov medzi dvoma svetovými mocnosťami hrá každý svoju dôležitú úlohu. A Daisy možno tu najdôležitejšiu... Tento víkend bude určite nezabudnuteľný!

Režisér Roger Michell (Notting Hill) natočil komediálnu drámu s prvkami romantiky zo zákulisia svetových dejín, pretkanú nezabudnuteľným britským humorom. Bill Murray bol za úlohu F. D. Roosevelta nominovaný na Zlatý Glóbus za najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe. Daisy stvárnila Laura Linney, trikrát nominovaná na Oscara, známa predovšetkým z úspešnej komédie Láska nebeská.
Kráľovský víkend - trailer

Zdá sa, že Roosveltovým svetom dosť zásadne manipulovali ženy. Matka, manželka i (nejedna) milenka. Teda jedna zásadne. A celkom zásadne sa okolo nej točí aj táto hodinu a pol trvajúca romantická komédia (či dráma?). Trochu som prekvapený, že je pod tým podpísaný režisér skvelého Notting Hill a žiaľ, musím uznať, že spájanie zdanlivo nespojiteľných zamilovaných párov mu ide oveľa lepšie, ako historické filmy. Za tú hodinu a pol som totiž nestihol dosť pochopiť, či sa tu kladie dôraz na Roosveltovu najvýraznejšiu mileneckú aférku a jej hlavnú aktérku (Daisy), alebo na do vojny sa rútiace britské kráľovstvo, či na historicky prvú návštevu britského kráľa v Spojených štátoch.

Samozrejme, tá hodina a pol pri televíznej obrazovke mala ukázať, že všetky tieto tri elementy mali svojim spôsobom vplyv na vývoj historických udalostí, ale pravdu povediac, ja som kdesi na konci moc nepochopil, čo tým chcel básnik povedať, respektíve, na čo sa chcel hlavne zamerať. Pretože ako historická rozprávka o prezidentovi a kráľovi istej epochy a istej krajiny to žiaľ pôsobí dosť ťažkopádne. A to aj napriek tomu, že Bill Murray predviedol pre mňa svoj životný výkon a naozaj je skvelý. A žiaľ i napriek tomu, že ten film prináša niekoľko brilantných dialógových a periel, je to stále veľmi málo k tomu, aby som napríklad chcel k tomuto filmu vrátiť rovnako ako ku Kráľovej reči, kde hlavnou postavou bol ten istý koktajúci britský kráľ.

Kráľovský víkend prichádza na náš trh na DVD i Blu ray. Pre mňa je to trochu zaskočenie a celkom by ma zaujímalo koľko Blu ray diskov s týmto filmom sa v Čechách a na Slovensku predá. Mne formát Blu ray v tomto prípade príde mierne zbytočný, keďže 5.1 zvuk a relatívne naozaj kvalitný obraz dokáže zabezpečiť pri tak „krátkom“ filme a bez akýchkoľvek bonusov aj DVD nosič. Len pre upresnenie, ani na jednom z nosičov nie je žiadny bonus. Disk vychádza v tomto jednoduchom prevedení so statickým menu a možnosťou výberu kapitol. Obraz na Blu ray je excelentný a chválim aj český dabing, ktorý je kvalitný sám o sebe, ale je tiež kvalitne rozmixovaný do formátu 5.1.

Vydavateľstvo: Magic Box, 2013

Kráľovský víkend - obal blu ray

Hodnotenie: 5 / 10