Dnes je 22. februára 2020, meniny má a zajtra

Kvaska - muzikál o muzikáli

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.08.2012

Prvý český film zo zákulisia muzikálu od režisérky muzikálových hitov Krysař a Tajemství Mirjam Landovej s pôvodnou hudbou Daniela Landu.
Kvaska -	muzikál o muzikáli

Prvý český film zo zákulisia muzikálu od režisérky muzikálových hitov Krysař a Tajemství Mirjam Landovej s pôvodnou hudbou Daniela Landu. Hlavný hrdina príbehu, Micky (Filip Tomsa), sa ocitne nie svojou vinou vo väzení. Pri živote ho drží len jeho veľká láska k muzikálovej hviezde Karin (Lucie Vondráčková). Aby sa s ňou mohol zoznámiť, ujde z väzenia a rozhodne sa zúčastniť konkurzu na nový muzikál. Kurióznym spôsobom sa mu podarí nielen utiecť z väzenia, ale aj prejsť celým konkurzom. Konečne sa zoznámi s Karin a na vlastnej koži zažíva muzikálový dril. Deň premiéry sa pomaly blíži a polícia je Mickymu na stope. Keď sa ale dajú dokopy tie správne ingrediencie a nechajú sa dostatočne uležať, vznikne kvaska a na tú je i polícia krátka...
Daniel Landa - Kvaska

Hodnotenie:

Kvaska síce mala premiéru už na jar 2007, ale svojim spôsobom je to fenomén dodnes. Autorom sa totiž podarilo vykresliť zákulisie, ktoré je pre mnohých divákov častokrát akousi tajomnou trinástou komnatou, o ktorej majú svoje predstavy a vízie, ktoré sa veľakrát vôbec nezhodujú s realitou. Manželke Daniela Landu sa podarilo napísať a zrežírovať veľmi vtipnou formou muzikál o vzniku muzikálu. Osobne som sa ku Kvaske vrátil po niekoľkých rokoch a s rečníckou otázkou, či sa mi bude páčiť rovnako, ako v čase premiéry.

Samozrejme, netvrdím, že všetci sú geniálni (a zvlášť, keď porovnám pána Hrušinského najmladšieho v nedávno recenzovanej Svadbe upírov a v tomto o 14 rokov staršom filme, je tam diametrálny rozdiel – už vás to asi tak nebaví, pán Hrušínsky, že?), ale na druhej strane excelentná Lucie Vondráčková a po jej boku výborný Filip Tomsa sú dostatočným lákadlom na príjemne prežitý príbeh. No a popri stálici, akou je Jiří Korn, ktorý sa vrátil k filmovému muzikálu prvý raz po Jakubiskovom Takmer ružovom príbehu a bezcharakterne zahranom režisérovi v podaní Romana Pomajba (áno, je vtipný, aj keď občas nepresvedčivý) sa divák môže tešiť na príjemných 100 minút na tému toho, čo fascinuje mnohých fanúšikov – divadelného zákulisia.

Kvaska bol jedným z prvých československých filmov, ktoré sa objavili na blu ray nosičoch (prvým bola komédia Gympl), dnes už tento film na blu ray zoženiete v internetových obchodoch pod 4€, čo je absolútne nenormálne cena, ktorá však ani v najmenšom nesvedčí o ničom zlom. Jednoducho to z pôvodných 10€ išlo takto dolu. Divák však nie je nijako oklamaný oproti pôvodnej cene, stále je k dispozícii skvelý obraz, zvuk rozmixovaný do dvoch formátov, niekoľko jazykových verzií v podobe titulkov a zhruba štyridsať minút bonusov v podobe filmu o filme, rozhovorov s tvorcami, filmovým videoklipom, obsiahlou fotogalériou, či reportážou z premiéry filmu. Nepochybne si všetci prídu na svoje.

Réžia: Mirjam Landa
Hrajú: Filip Tomsa, Lucie Vondráčková, Daniel Landa, Jiří Korn, Roman Pomajbo, Rudolf Hrušínsky najmladší

Distribuuje: Hollywood Classic Entertainment