Dnes je 26. augusta 2019, meniny má a zajtra

Ľadové kráľovstvo - láska je najdôležitejšia

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.06.2014

Ľadové kráľovstvo prináša so sebou všetko, čo by mal správny rodinný film, na ktorom sa môže zabaviť celá rodina mať.

O filme: Hlavnou hrdinkou novej Disneyho rozprávky je Anna, mladé a odvážne dievča, ktorá je prekliata staršou sestrou Elsou, bezcitnou ľadovou kráľovnou. Jedinou šancou na zlomenie kliatby je podstúpiť nebezpečnú cestu cez zasnežené vrcholky hôr. Cestou ju sprevádzajú drsný horal Kristoff a sobí kamarát Sven. Stretávajú sa s tajomnými trolmi, vtipným snehuliakom Olafom, ale tiež musia čeliť armáde kráľovniných zmrznutých bojovníkov. Podarí sa Anne zachrániť svoje srdce?
Ľadové kráľovstvo - Frozen

Ľadové kráľovstvo sa nepochybne stane synonymom vianočného vysielania niektorej zo slovenských televízií. Vôbec to však nie je iba vianočná rozprávka, avšak púšťať si Snehovú kráľovnú v júli by bolo trochu divné. Hoci priznávam, že sledovať ju v jeden májový podvečer mi divné neprišlo. Práve naopak. Bol to fantastický relax po relatívne teplom dni. Pomyselné schladenie. A priznám sa aj k tomu, že som sa toho filmu trochu bál. Bál som sa Disneyho poňatia klasiky, pretože Disneyho animované filmy sú vždy dokonalé a to by mohlo Andersenovej klasike uškodiť. Nič také sa však nedeje a americkí tvorcovia pristúpili k európskej rozprávke s nadhľadom a vtipom a vlastne svojou animáciou ju doviedli k dokonalosti.

Ľadové kráľovstvo prináša so sebou všetko, čo by mal správny rodinný film, na ktorom sa môže zabaviť celá rodina mať. V prvom rade ponaučenie, boj dobra so zlom, pričom víťaz je dopredu jasný, ale nikomu to neprekáža a kopec vtipných postavičiek, ktorým dominuje sob Sven a snehuliak Olaf, ktorý túži prežiť vo svojom živote jedno poriadne leto. Napriek tomu, že ide viac o detský muzikál, v ktorom je prevažná časť príbehu vyrozprávaná prostredníctvom piesní, neprekáža to. Skôr ma mrzí, že je k dispozícii iba česká verzia a s prekladom piesní to nie je košér, čo sa týka refrénov a frázovania. Netvrdím, že by to Slováci zvládli lepšie, alebo že by ich spevácke výkony boli lepšie, ale aj tak je škoda, že sa pri detskom filme slovenčina neobjavila.

Blu ray vydanie Ľadového kráľovstva je dvojdiskové a prináša tak 2D verziu filmu, ako 3D prevedenie animovanej rozprávky. To je bezchybné, dokonca po čase opäť ide o film, ktorý využíva aj tie klasické 3D možnosti a veci „vybiehajú z obrazovky“. Nie je to iba o priestore. Po technickej stránke excelentné, rovnako taký je aj obraz. Zvuková stopa je anglická a česká. Česká v 5.1 verzii, pôvodná anglická je vo verzii 7.1. Porovnával som obe, samozrejme, pôvodná je vyšší level, ale ani tá česká sa nemá za čo hanbiť. Priložené sú aj bonusy. Na 3D disku je to iba krátky Mickeyho veľká jazda, ale slovo „iba“ nie je v tomto prípade príliš na mieste. Disneyho animátori sa vyhrali so súčasnými možnosťami a starým klasickým filmom a jednoducho to treba vidieť. Na 2D disku je bonusov viac, excelentný je nápad predstavenia toho „Ako sa točilo Ľadové kráľovstvo,“ myslím, že tam sa divák dosť pobaví, následne krátky dokument o spracovaní Andersenovej klasiky Disneyho tvorcami, komentované vynechané scény, videoklipy hlavnej filmovej piesne a pôvodná filmová upútavka, ktorú si tiež nenechajte ujsť. Dohromady necelá hodina bonusov.

Réžia: Chris Buck, Jennifer Lee
Distribuuje:Magix Box, 2014