Dnes je 20. januára 2020, meniny má a zajtra

Let - na Blu ray aj s kopou bonusov

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.08.2013

Čo spraviť s kapitánom lietadla, ktorý síce ľudsky zlyhal a už nikdy by si nemal sadnúť do pilotnej kabíny, ale práve vďaka tomuto zlyhaniu sa odhodlal na akciu, ktorá pripomína zázrak?
Let - na Blu ray aj s kopou bonusov

Kapitán Whip Whitaker (Washington) je ostrieľaný pilot, ktorému ani najprudšia turbulencia nestojí ani len za zvýšenie hlasu či adrenalínu v krvi. Keď behom rutinného letu ním pilotované dopravné lietadlo vletí do mohutnej búrky, chladnokrvne ho vyvedie do bezpečia, za čo si vyslúži potlesk 96 cestujúcich a šiestich členov posádky. Radosť je predčasná, lietadlu postupne začnú vynechávať funkcie, je čím ďalej neovládateľnejšie a Whip sa odhodlá na šialený čin – otočí ho hore nohami, čo ho má dlhšie udržať vo vzduchu, a medzičasom sa pokúsi nájsť čo najvhodnejšie miesto na pristátie. Pred rovným pásom lúky ho znova otočí a v dvestokilometrovej rýchlosti dosadne na zem. Ako zázrakom prežije 96 ľudí. Keď sa Whip neskôr prebudí v nemocnici, dozvie sa, že sa stal národným hrdinom. Zbožňovanie má však krátke trvanie - len do chvíle, než padne kľúčová otázka: Čo robil kapitán pred osudným letom? V tej chvíli pre neho začína nový boj.

Boj, ktorý napokon bude ťažší než ten, ktorý zviedol so živlami a neovládateľným lietadlom. Oscarový režisér Robert Zemeckis natočil drámu, ktorá rieši veľmi zaujímavú dilemu. Čo spraviť s kapitánom lietadla, ktorý síce ľudsky zlyhal a už nikdy by si nemal sadnúť do pilotnej kabíny, ale práve vďaka tomuto zlyhaniu sa odhodlal na akciu, ktorá pripomína zázrak? Neuveriteľnému príbehu herecky dominuje Denzel Washington.
Let - trailer

Let je fascinujúca dráma s výbornými efektmi, skvelou hudbou a najmä excelentným Denzelom Washingtonom v hlavnej úlohe –písal som vo filmovej recenzii pri uvedení filmu do kín a v podstate sa s týmto názorom stotožňujem aj po vzhliadnutí na DVD. Zemeckis nakrútil dva a pol hodiny trvajúci film, ktorý diváka priková ku kreslu a jednoducho nepustí. Celé to štartuje skvelým letom cez kus Ameriky, aby počas neho došlo k dráme, ktorá sa síce skončí relatívne zázračne, no vyvolá drámu na druhom poli.

Tam už Zemeckis necieli divákovu pozornosť na samotnú drámu, ale na človeka ako takého. A hlavne takého, ktorý presne spadá do kolónky príslovia o tom, že kto vysoko lieta, nízko padá. Washington v úlohe leteckého frajera, ktorému nie sú cudzie drogy, ani alkohol, ktorý z nemožného vyviazne takmer bez škrabanca a s ním aj 96 cestujúcich, no zároveň v úlohe človeka, ktorý si spytuje vlastné svedomie. Kým mu však začne klásť otázky, prejde dosť dlhá doba. Jeden z najdiskutovanejších filmov minulého roku je tu na DVD a Blu ray.

Blu ray okrem samotného filmu prináša aj necelú hodinu bonusových materiálov. V nich vám Robert Zemeckis dovolí nahliadnuť do zákulisia nakrúcania najdramatickejšej scény vo filme, ale v ďalších dokumentoch vás zoberie „na pľac“ a ukáže vám i točenie iných momentov. Dozviete sa tiež, že tento film vznikal neuveriteľných 12 rokov, ako sa k príbehu dostal scenárista, následne Zemeckis, ktorý už dlho netočil hraný film a aj to, prečo Danzel Washington niekoľko rokov striehol na úlohu pilota v tomto filme.

Pribalená je aj diskusia s divákmi po premietaní filmu. Všetky bonusy sú v HD rozlíšení a s podporou českých titulkov. Na Blu ray, je nutné vyzdvihnúť excelentný obraz, ale tiež výborný zvuk, pričom originál zvuková stopa i český dabing, ktorý je naozaj vydarený, sú rozmixované do formátu 5.1 a po zvukovej stránke je to naozaj zážitok. Na disku je sedem jazykových verzií v podobe dabingu a až tri desiatky jazykových mutácií v podobe titulkov, pričom nechýbajú ani slovenské.

Réžia: Robert Zemeckis
Hrajú: Denzel Washington, Kelly Reilly, John Goodman, Bruce Greenwood

Let obal blu ray