Dnes je 26. januára 2021, meniny má a zajtra

Leví kráľ - návrat klasiky v 3D formáte

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 09.09.2012

Dobre známy príbeh pretavený do animovanej rozprávky pre malých i veľkých, s nezabudnuteľnou hudbou Eltona Johna. Jednoducho príbeh, ktorý nestarne.
Leví kráľ - návrat klasiky v 3D formáte

Vydajte sa na jedinečnú cestu s dospievajúcim levíčaťom Simbom, ktoré sa čoskoro stane kráľom zvierat a zaujme svoje miesto vo veľkom kolobehu života. Tento nadčasový príbeh sa navyše môže pýšiť výbornou animáciou, rovnako ako nezabudnuteľnou hudbou, za ktorú získal film Leví kráľ v roku 1994 dvoch Oscarov (za najlepšiu hudbu a najlepšiu pieseň Can You Feel The Love Tonight v podaní Eltona Johna). Uveríte, že je veľmi ľahké podľahnúť čaru nadčasového príbehu aj posolstvu o odvahe, vernosti a nádeji. Kráľ medzi animovanými príbehmi, je skrátka predurčený k veľkým veciam...
Leví kráľ 3D trailer.

Keďže sme sa sérii filmov o Levom kráľovi venovali v čase vydania kompletnej edície na náš trh v zime minulého roku, pripomeniem len, že aj po ďalšom vzhliadnutí považujem tento film za jeden z najlepších klasických animovaných filmov, na ktorých príprave ešte nedominovala počítačová technika, ale šikovnosť animátorov. Dobre známy príbeh pretavený do animovanej rozprávky pre malých i veľkých, s nezabudnuteľnou hudbou Eltona Johna. Jednoducho príbeh, ktorý nestarne.

Krátko po uvedení kompletnej série na blu ray som objavil ešte jedno špeciálne vydanie a to 3D blu ray disk. V našom teritóriu síce nevyšiel, ale napríklad celkom pohodlne ho zoženiete u susedov Poľsku. V tomto prípade síce nenatrafíte na češtinu, ani slovenčinu a vystačiť si budete musieť s poľštinou, alebo angličtinou a to tak vo zvukovej, ako aj titulkovej podobe. V tomto prípade je to však úplne jedno, pretože ten príbeh aj tak veľmi dobre poznáte a lákadlom v tomto prípade je preformátovanie 18 rokov starého filmu do 3D podoby. Ako sa to podarilo a či to malo zmysel, zhodnotím o chvíľu.

Aby však boli informácie kompletné doplním, že Leví kráľ v 3D verzii (Król lew) vyšiel v Poľsku na dvoch diskoch. Na prvom nájdete film v 2D verzii a pár bonusmi, prostredníctvom producent Don Hahn spomína na svoju prácu na Levom kráľovi, tvorcovia ďalej mapujú globálny úspech tohto príbehu, ale najzaujímavejšie sú „nevydarené zábery“, čo pri animovanom príbehu znamená jediné – tvorcovia si ich museli vymyslieť a špeciálne ich namaľovať. Sú to naozaj veľmi zábavné tri minúty zo zhruba hodinového bonusového materiálu.

Druhý prináša už spomínanú 3D verziu Levieho kráľa. Nedokážem odhadnúť, ako dlho trvá taký prepis z klasického 2D formátu do 3D verzie, ale niekedy by možno nebolo od veci popremýšľať nad tým, či to má vôbec zmysel. Kebyže siahnem po tejto verzii v zmysle, že to bude niečo prevratné a som fanúšik, tak som asi neuveriteľne sklamaný. Takto je to iba sklamanie, ktoré so sebou prinieslo 3D formát vo forme priestorového videnia, ktoré sa pri tejto klasickej animácii vlastne nevýrazné stráca a nejaký klasický 3D efekt sa objavuje vlastne asi iba 2 – 3 krát. Je to jasná ukážka toho, že klasická 2D animácia nevyznieva v 3D efekte nijako výrazne a pre domácu produkciu sú to vyhodené peniaze. V podstate moderná vízia napokon uberá inak dokonalému filmu a príbehu na celkovom hodnotení.

Distribuuje: CD Projekt, Sp. z o. o.
Linky: MERLIN.PL

Leví kráľ 3D obal blu ray