Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

Lord Of The Dance (3D) - rytmus, ktorý berie dych

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.04.2012

Lord Of The Dance - je späť s úplne novou, úchvatnou show, ktorá bola natočená naživo v Dubline a Londýne počas vypredaného európskeho turné 2011

Medzinárodný trhák - Lord Of The Dance - je späť s úplne novou, úchvatnou show, ktorá bola natočená naživo v Dubline a Londýne počas vypredaného európskeho turné 2011. Pripravte sa na ohromujúci zážitok plný vzrušenia a vášne v ohromujúcom stereoskopickom 3D prevedení na blu ray. V hlavnej úlohe sa predstaví tvorca a írsky tanečník Michael Flatley, ktorý sa prvýkrát k súboru Lord Of The Dance pripojil v trinástich rokoch. Dych berúce predstavenie v novom oslnivom štýle s najmodernejším osvetlením, špeciálnymi efektmi a kostýmami, ktoré nadchnú ako mladých, tak i staršie obecenstvo. Naskytne sa vám nebývalý pohľad na predstavenie Michaela Flatleya a exkluzívny pohľad do zákulisia. Ocitnete sa priamo v centre diania. Nenechajte si preto ujsť jedinečnú filmovú udalosť roka!
Trailer k Lord of the dance

Z ktorej strany to zobrať najskôr? Beriem to tak, že Flatley sa nielen vracia, ale v podstate sa aj lúči. Pretože umením je najmä vedieť, kedy treba prestať. Uznávam Michaelovu profesionalitu a obdivujem dokonalosť ku ktorej priviedol svoj súbor, ale po vzhliadnutí celej show mám dojem, že by už bolo lepšie sedieť v zákulisí a sledovať úspechy svojej práce z luxusne zariadenej lóže, alebo v zákulisí dohliadať na to, aby tí tanečníci boli stále rovnako dobrí. Beriem to tak, že ako rozlúčka to bolo grandiózne.

Aj keď priznávam, že byť pri tom hodinu a pol ma trochu nudilo. Hlavne pomalé, sólové pasáže mi prišli na obtiaž, zvlášť, keď sa v pravidelnom rytme striedali s tými energickejšími. Jednoducho chýbalo mi viac živších pasáží, ktoré by ma pri obrazovke neubíjali. Je mi jasné, že je kopec ľudí, ktorí na takýto program vzhliadajú s veľkým nadšením a uznaním, osobne som však iná kategória. To však ale neznamená, že by to nejako degradovalo profesionalitu celého predstavenia. Fletley so svojimi tanečníkmi pripravil grandióznu show, ktorá je vyšperkovaná do posledného detailu. Výborné pre všetkých, ktorí milujú tanec vo veľkom štýle.

Ďalšou vecou, ktorú treba zhodnotiť je fakt, že na blu ray vychádza záznam predstavenia vo formáte 3D. Pri filmoch už to začína byť samozrejmosťou, zaujímavé však je, že aj umelci pomaly podliehajú tomuto trendu a diváka berú do centra diania priamo z obývačky. Po nemeckých Scorpions a Austrálčanke Kylie Minogue je treťou šou v 3D prevedení práve vystúpenie Lord Of The Dance. V bonusovom dokumente sa dozviete, že bol snímaný najmodernejšou technikou a že tvorcovia mali najväčšie problémy s osvetlením. Oboje je pravda. Záznam najmodernejšou technikou prináša naozaj fantastický 3D zážitok, aj keď nepočítajte s tým, že vám bujaré nôžky tanečníčok budú „vyskakovať z obrazovky,“ pretože toto je skôr o priestorovom snímaní, vďaka ktorému dostáva divák fantastický pohľad na všetko, čo sa deje na scéne a vidí oveľa viac, než pri klasickom 2D zázname.

Žiaľ, pravdivá je aj správa o problémoch so snímaním osvetlenia, kde tvorcovia nestihli vychytať všetky muchy a pri niektorých pohľadoch kamier je obraz neprimerane zrnitý voči tomu, že ide o blu ray vydanie, kde už by malo byť všetko krištáľové. Samotný záznam predstavenia je doplnený o krátky dokument zo zákulisia a tiež o niekoľko vynechaných scén. Dokument má samozrejme českú podporu.

Réžia: Marcus Viner
Hrajú: Michael Flatley, Lord Of The Dance

Linky: MAGIC BOX SLOLVAKIA, SUPERSHOP