Dnes je 14. decembra 2018, meniny má a zajtra

Meno ruže - klasika na blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.10.2011

Toto spracovanie Mena ruže je absolútne nesmrteľné, jedinečné, so skvelými hereckými výkonmi a nádhernými exteriérmi. Toto je film, ktorý nikdy neomrzí.
Meno ruže - klasika na blu ray

V dnes už legendárnom filme z roku 1986 natočenom podľa nemenej slávneho románu Umberta Eca sa ocitáme na opátstve benediktínov, kde došlo k záhadnému úmrtiu. Píše sa rok 1327 a mnísi sú presvedčení o tom, že sa blíži apokalypsa. Opátstvo práve hostí koncil, ktorý sa zaoberá otázkou presvedčenia františkánov, ktorí tvrdia, že by sa cirkev mala zbaviť svojho majetku. Jeden z účastníkov koncilu, ctihodný a rešpektovaný františkánsky mních William z Baskervillu je požiadaný vedením opátstva o pomoc pri odhalení príčiny náhlej smrti. Avšak keď sa vyšetrovanie blíži k odkrytiu tajomstva, ktoré chce opátstvo udržať v tajnosti, dochádza k ďalším úmrtiam. Teraz sa už nedá zabrániť tomu, aby sa do celej veci vložila Svätá inkvizícia. William a jeho mladý novic pretekajú s časom, aby stihli dokázať nevinu krivo obvinených a vyhnúť sa hnevu inkvizítora Bernarda Guia.
Trailer k filmu Meno ruže.

Vzhľadom k tomu, že na jar tohto roku som sa venoval dvojdiskovému vydaniu filmu na DVD, bolo by nosením dreva do lesa, keby som sa znova rozplýval nad touto klasikou. Ani zhruba pol rok nezmenil nič na tom, čo si o tomto skvelom filme myslím už celé štvrťstoročie. Toto spracovanie Mena ruže je absolútne nesmrteľné, jedinečné, so skvelými hereckými výkonmi a nádhernými exteriérmi. Toto je film, ktorý nikdy neomrzí.

Hodnotenie blu ray disku:

Ani to, že film vyšiel na DVD disku pred pár mesiacmi ma neodradilo od toho, aby som siahol po blu ray verzii. Maximálne som sa tešil z vynikajúceho obrazu, ktorý tento druh nosiča so sebou prináša a tiež na vyčistený český dabing, ktorý je síce rozmixovaný iba do formátu 2.0, ale znie výborne. Po technickej stránke nemám čo riešiť a hoci som si k Menu ruže sadol už po niekoľký raz, opäť som tie dve hodiny strávil s nadšením. Fanúšikovia sa však okrem technického vybavenia určite zaujímajú aj o bonusovú výbavu. S miernou dávkou sklamania musím skonštatovať, že je chudobnejšia, ako na dvojdiskovom DVD, ktoré vyšlo na jar. Vydavateľ siahol akoby po výbave prvého DVD disku, tú priniesol aj na blu ray. Fanúšikovia filmu tak v podstate prišli o viac než dve hodiny bonusov, ktoré existujú a dokonca majú aj českú podporu. Z toho dôvodu je fajn vlastniť aj DVD.

Bonusy na blu ray disku sú podporené českými titulkami a je to viac ako hodina a pol dokumentov, ktoré prinášajú pohľad do zákulisia nakrúcania a pohľad na premenu knihy v film, disk obsahuje aj dokument o tom, ako sa vyberali lokality, v ktorých sa bude nakrúcať, audiokomentár a filmový trailer. Ak vlastníte spomínané DVD, nič nové nečakajte. Ale za ten skvelý čistý zážitok to stojí jednoznačne. Pre zberateľov malá poznámka, aj keď pochybujem, že by to vyšlo v inej verzii, ale v tomto vydaní je na obale uvedené meno herca Christiana Slatera, ako William Slater.

Réžia: Jean Jacques Annaud
Hrajú: Sean Connery, F. Murray Abraham, Helmut Qualtinger, Christian Slater, Elya Baskin, Michael Lonsdale, William Hickey, Valentina Vargas

Meno ruže