Dnes je 15. októbra 2018, meniny má a zajtra

Mesto anjelov - nesmrteľné

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 08.09.2014

Anjel Seth pozoruje lekárku Maggie, ktorá sa neprestáva trápiť nevydarenou operáciou. Jedného dňa ho však žena prekvapí, keď ho zahliadne a dokonca aj osloví...
Mesto anjelov - nesmrteľné

Anjel Seth pozoruje lekárku Maggie, ktorá sa neprestáva trápiť nevydarenou operáciou. Jedného dňa ho však žena prekvapí, keď ho zahliadne a dokonca aj osloví. Obľúbeným miestom anjelov je knižnica, kde môžu načúvať myšlienkam ľudí, a práve tu sa Maggie znovu stretáva so Sethom, ktorý ju upozorní na svoju obľúbenú pasáž v Hemingwayovej knihe. Dvojica spolu strávi príjemné chvíle, ktoré Maggie prinesú tak veľmi potrebný pokoj na ďalšiu operáciu. Pacientom je pôžitkár pán Messenger. Ten na prekvapenie Setha vycíti jeho prítomnosť a povie mu, že sa ešte nechystá zomrieť. Ešte väčším prekvapením je pre neho zistenie, že Messenger tiež býval anjelom. Z lásky k svojej súčasnej manželke sa ale rozhodol byť človekom. Maggie sa pokúša vyzvedieť, kto je jej nový tajomný priateľ, jeho priznaniu, že je nadpozemskou bytosťou, anjelom, však neverí a pošle ho preč. Messenger jej napokon potvrdí, že Seth je skutočne anjel, že sa do nej zamiloval a že potrebuje jej lásku, aby sa dokázal vzdať večnosti...
Mesto anjelov - trailer

Je to tak prvoplánové, až je to gýčové. Meg Ryanová mala obdobie, keď sa na filmovom plátne potkýnala o takýchto „messengreov,“ či už po boku Toma Hanksa (hneď dvakrát), alebo Nicolasa Cagea, alebo Hugha Jackmana. Sladká, primitívna pipka, ktorá nutne potrebuje lásku a nohy sa jej podlomia pri pohľade na každého pekného chlapa. Iróniou osudu je fakt, že Meg Ryan sa pre tieto postavy jednoducho narodila a podľa mňa jej sadnú ako prdel na šerbeľ. Neviem si totiž predstaviť žiadnu inú herečku v zamilovanej lovestory, ktorej by som to zožral aj s navijakom práve tak, ako to žeriem Meg Ryan.

Vďaka nej aj tento film nie je gýčovou lovestory s jasne predpovedaným koncom (ak ste to ešte nevideli, tak v istom momente presne pochopíte, ako to skončí, som o tom presvedčený), ale má aj nejakú umeleckú hodnotu. Prečo si úlohu anjela zahral herec „beriem všetko“ Nicolas Cage nikdy nepochopím, snáď pre jeho uhrančivý pohľad (ideálne by sa na plátne dopĺňali so Zuzou Fialovou, čumeli by po sebe a bola by z toho mágia, až by zhorelo plátno), ale aspoň mu ako anjelovi mohli oholiť hruď. Moc som mu to jednoducho neuveril. Mesto anjelov je dojímavý ženský príbeh na usmoklenú jesennú nedeľu, stráviteľný pre každú vekovú skupinu navyše na svoj vek s prekvapivo dobrými efektami. Nie, nedá sa tomu príbehu uveriť, ale dá sa to vydržať.

Pôvodne vyšlo Mesto anjelov na Blu ray ešte vo februári, celý náklad sa však kvôli technickým problémom vracal, opravoval a následne sme na jeho vydanie čakali niekoľko mesiacov. Dnes je už film na Blu ray v pohode dostupný, obraz je vynikajúci, rovnako tak zvuk a to aj napriek tomu, že česká stopa je rozmixovaná len do formátu 2.0. Veľmi zaujímavá je aj bonusová výbava. Dva pútavé dokumenty z nakrúcania, vystrihnuté scény s komentárom tvorcov, hneď niekoľko audiokomentárov tvorcov, dva filmové videoklipy, medzi nimi i k piesni od U2, komentovaný dokument o nakrúcaní vizuálnych efektov i filmový trailer. Pozor, bonusová výbava obsahuje české titulky, ktoré boli vraj vo februári kameňom úrazu. Tento raz je však všetko v poriadku. Bonusová výbava kľudne aj za dva body.

Réžia: Brad Silberling
Hrajú: Nicolas Cage, Meg Ryan, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore

Distribuuje: Magic Box, 2014