Dnes je 21. augusta 2019, meniny má a zajtra

Milionár z chatrče

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.03.2011

Film, ktorý keď uvidíte raz, budete sa chcieť na neho dívať stále.
Milionár z chatrče

Jamal Malik je osemnásťročná sirota z bombajskej chudobnej štvrti (slumov), ktorého delí jediná otázka od ohromujúcej výhry 20 miliónov rupií v indickej verzii súťaže Chcete byť milionárom? Kvôli podozreniu z podvodu je ale zatknutý a polícii pri výsluchu rozpráva o svojich neuveriteľných životných osudoch, aj o dievčati, ktoré miloval a stratil. Čo ale chlapec, ktorý nestojí o peniaze, v takej show hľadá? A ako je možné, že pozná odpovede na všetky otázky?

Určite to poznáte. Ste filmový fanúšik, sedíte v kine pomaly na každej novinke, doma máte zásobu DVD a svoje najobľúbenejšie filmy si postupne dopĺňate na modernejších médiách. A medzi tým všetkým máte bezpochyby svoj najobľúbenejší film, na ktorý nedáte dopustiť, svojho favorita. Ešte donedávna som mal také filmy dva – Philadelphia s Tomom Hanksom a hlavne Mlčanie jahniat s Anthonym a Jodie. V roku 2008 k nim pribudol tretí miláčik. Milionár z chatrče bol presne ten film, ktorý najskôr vidíte v kine, potom ho musíte mať na DVD a nakoniec si ho kúpite aj na Blu ray, pretože je toho hoden. Navyše, každé z tých vydaní prináša niečo nové. V každom prípade však bol Milionár z chatrče tak silným filmom, že moju druhú vášeň – cestovanie radikálne obrátil smerom na Indiu a ak som dovtedy o tejto krajine uvažoval ako o mieste, ktoré raz možno navštívim, po vzhliadnutí Milionára som tie miesta a životný štýl zažil na vlastnej koži. A prežívam to rovnako intenzívne pri každom ďalšom vzhliadnutí Milionára z chatrče – filmu, ktorý ma neomrzel ani po zhruba desiatke videní a stále vo mne vyvoláva tie isté silné emócie a špecifické mrazenie, ako po prvý raz. Danny Boyle totiž nakrútil bezchybný emotívny film s dych vyrážajúcim príbehom. Film, ktorý keď uvidíte raz, budete sa chcieť na neho dívať stále.

Hodnotenie Blu ray:
Je to o kvalite a množstve bonusov. Čo sa týka obrazu a zvuku, niet čo komentovať. Je to skutočne najvyššia možná kvalita, dokonca aj český dabing je rozmixovaný do 5.1 a znie to výborne. Dokonca som sa občas pristihol pri tom, ako uvažujem, či je to rovnaký dabing, ako bol na VHS. Jediné, čo mi (asi prvý raz v prípade tejto herečky a speváčky) prekážalo bola Lucie Vondráčková, ktorá dabuje najstaršiu Latiku. Samozrejme, nebolo to kvôli výkonu, pretože Lucka je profesionál a nadabovala to geniálne, ibaže keď som si ju predstavil a porovnal s hlavnou filmovou predstaviteľkou, tak sa mi bili ako na výzor, tak aj charakterovo. Ale to je detail. Ak film sledujete na veľkej obrazovke, kvalitnom TV a s kvalitnou reprosústavou po bokoch, tak si to určite užijete.

Čo sa týka bonusovej časti, tak Blu ray prináša neuveriteľné dve hodiny ďalších bonusov, ktoré majú kompletne českú podporu v podobe tituliek, takže si divák a fanúšik filmu vychutná naozaj všetko, vrátane viac než polhodiny vynechaných, či predĺžených scén, alebo takmer polhodinového filmu o filme, teda pohľad do zákulisia nakrúcania – na DVD tieto bonusy nevyšli. Nechýbajú dva hudobné videoklipy, či krátky dokument o nakrúcaní „záchodovej scény“. Súčasťou Blu ray je aj „krátky“, zhruba trištvrte hodinový film Manjha – čiernobiely kvázi dokument zo života v Indii – je to veľmi drsný, veľmi temný a veľmi reálne nakrútený príbeh. Obsah bonusov na disku je naozaj výnimočný a tak spolu so samotným filmom si dovolím Blu ray disk ohodnotiť ako jeden z najlepších Blu ray súčasnosti.

Hrajú: Dev Patel, Freida Pinto, Anil Kapoor, Madhur Mittal, Irrfan Khan
Réžia: Danny Boyle
Scenár: Simon Beaufoy, na motívy Vikasa Swarupa „Q&A“