Dnes je 25. mája 2020, meniny má a zajtra

Mission: Impossible 2

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.01.2012

Najlepší špión na svete sa vracia vo filmovom pokračovaní Mission: Impossible 2.
Mission: Impossible 2

Najlepší špión na svete sa vracia vo filmovom pokračovaní Mission: Impossible 2. Do pokračovania slávneho filmu vniesol svoje poňatie napätia popredný odborník na akčné filmy John Woo. Aby prekazil plány bývalého agenta Seana Ambrosa (Dougray Scott), ktorý sa chystá zaútočiť na nič netušiace ľudstvo, musí sa Ethan Hunt (Tom Cruise) spojiť s krásnou Nyah Hall (Thandie Newton). Kým svoju misiu úspešne splnia, budú si musieť obaja zvoliť medzí tým, čo milujú a tým, v čo veria.
Trailer k Mission Impossible 2.

Zvláštny agent Ethan Hunt je poverený novou úlohou. Práve vyvinutý preparát, ktorý môže vážne ohroziť ľudstvo, sa ocitol v nepravých rukách Huntovho niekdajšieho kolegu Seana. Ten sa dal na cestu zločinu a terorizmu a patrí k tým najobávanejším. Počítačového génia Luthera Ethan k spolupráci prehovárať nemusí, stál mu vždy po boku, ale potrebuje na svoju stranu získať pôvabnú Nyah, povolaním mimoriadne zručnú zlodejku. Ešte nedávno bola Seanovou milenkou a má teda šancu znovu získať jeho dôveru. Tentokrát však s nasadením života a za cenu milostného vzťahu k Ethanovi. Sean je skutočne tvrdý a neústupný protivník...

Po štyroch rokoch sa Tom Cruise vracia späť. Jeho „nemožní misia“ sa tento raz presúva do austrálskeho Sydney, kde sa ukrýva niečo, čo by mohlo vyhladiť ľudstvo. Smrteľný vírus je v nepravých rukách a protilátka je poriadne drahá. Ľudstvo je v ohrození a zločinci majú zelenú. Šokujúce je, koľko reality je možno v tomto príbehu. Koľko z vtáčích a prasacích chrípok bolo vyvolaných len kvôli biznisu a obrovských miliardám? Samozrejme, je to pritiahnuté za vlasy a ťažko predstaviteľné, ale nikdy ste sa nezamysleli nad tým, aký skvelý biznis musí byť zdravotníctvo? Samozrejme, nie u nás, hovorím o svetových korporáciách, ktoré vedia, za ktoré nitky zaťahať a vedia s nimi ťahať poriadne dostatočne. Ale to sú iba úvahy. Keď však sledujem túto skvelú akciu, tak ma to zakaždým napadne.

Vraciam sa však k filmu, ktorý je skvelou ukážkou toho, ako treba točiť pokračovania. Väčšina pokračovaní kasových trhákov je zbytočná nevydarená kópia svojho vydareného predchodcu. V tomto prípade sa nič také nedeje a dvojka je samostatný a rovnako dobrý element filmového trhu. Výborne nakrútené (dokonalá úvodná scéna, keď Hunt šplhá po skalách, čo sa bezpochyby nakrúcalo v štúdiu pred zeleným plátnom, ale v jedenásť rokov starom výsledku to nezistíte, čo znamená, že je to nakrútené dokonalejšie, ako niektoré súčasné animácie), napínavé (scéna, keď sa Hunt stretáva s Nyah na konských dostihoch mi dokázala rozbúchať srdce aj po jedenástich rokoch od premiéry) a jednoducho prijateľné aj v roku 2012.

A o to viac, keď aj pokračovanie „misie“ vychádza na blu ray s českým dabingom, skvelým zvukom (aj napriek tomu, že ten český je rozmixovaný iba do formátu 2.0) a najmä fantastickým obrazom. Budem sa opakovať, ale je to nevyhnutné, jediné, čo mi bráni dať disku plný počet bodov je fakt, že ani v tomto prípade neobsahuje žiadne bonusy, čo mi je pri filme, pri ktorom je množstvo „vedľajšieho“ materiálu určite samozrejmosťou veľmi ľúto. Inak však odporúčam.

Réžia: John Woo
Hrajú: Tom Cruise, Dougray Scott, Thandie Newton, Ving Rhames, Richard Roxburgh, John Polson, Brendan Gleeson, Rade Serbedzija, William Mapother, Dominic Purcell, Mathew Wilkinson, Nicholas Bell, Cristina Brogers, Kee Chan, Kim Fleming, Alan Lovell, Dan Luxton, Christian Manon

Mission Impossible 2 Blu ray