Dnes je 19. septembra 2018, meniny má a zajtra

Mission: Impossible – Ghost Protocol - vydarené pokračovanie

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.07.2012

Ruskí predstavitelia sú nahnevaní do najvyššej miery a hovoria dokonca o vojnovom akte...

Špionážna agentúra IMF má obrovský problém. Práve keď jej eso, Ethan Hunt, vykonávalo tajnú operáciu v Moskve, spáchal ktosi úspešný bombový útok na Kremeľ. Ruskí predstavitelia sú nahnevaní do najvyššej miery a hovoria dokonca o vojnovom akte. A pretože sa všetky nitky zbiehajú práve pri IMF, americký prezident dá pre istotu oficiálne od agentúry ruky preč vyhlásením Ghost Protocolu, čím ju odstaví od zdrojov, zázemia, podpory a z jej členov urobí ľudí na odstrel. To rozhodne nie je preháňanie, krátko po tomto byrokratickom údere zomiera násilnou smrťou jej oficiálny šéf (Tom Wilkinson). Ethan Hunt sa pokúsi o nemožné. Spoločne s trojicou verných a odhodlaných kolegov (Simon Pegg, Paula Pattona, Jeremy Renner) sa pokúsi nájsť páchateľa útoku a zmyť tak zo seba všetku vinu. Ako už bolo povedané v úvode, táto misia bude skutočne nesplniteľná.
Trailer k filmu Mission Impossible – Ghost Protocol.

V podstate, nech to zoberiete z ktorejkoľvek strany, dopracujete sa k spokojnosti. Ethan Hunt sa vracia do akcie po piatich rokoch a určite vás zaujíma, ako dopadlo jeho narýchlo zbúchané manželstvo, kam sa podela jeho žena a napríklad aj to, ako dopadli medové týždne, na ktoré sa spolu vyberali v závere predošlého filmu. Všetko sa dozviete. Ideálnym spôsobom, nasortované po kúskoch, presne v momentoch, kedy by ste to najmenej čakali, ale na druhej strane v momentoch, keď to nádherne vypĺňa dej aktuálneho príbehu.

Kvitujem tvorcom, že nestavili na jednoduchý súhrn udalostí na začiatku filmu, ale podsúvajú divákovi tieto medziinformácie po kúskoch a v podstate nimi dopĺňajú dej novinky... Viac o hodnotení filmu si prečítate vo filmovej recenzii, ktorú sme uverejnili pri príležitosti premiéry filmu v kinách a môj názor na film sa odvtedy nijako nezmenil a ostáva na výsosť pozitívny.

Na uvedenie filmu na blu ray som sa netešil iba z dôvodu, že si doplním vlastnú filmotéku, ale najmä z dôvodu, že tvorcovia tohto filmu sa vždy postarali o to, aby vydanie na diskoch bolo nadupané hodnotnými bonusovými materiálmi, čo sa v podstate deje aj teraz. Tvorcovia diváka berú do zákulisia nakrúcania, aby mu vysvetlili, že to, čo sa vo filme odohráva na najvyššej budove sveta, sa naozaj odohrávalo na najvyššej budove sveta a že všetky tie extrémne krkolomné scény si Tom Cruise nakrúcal sám.

Dozviete sa teda, ako tvorcovia „prestavali“ v Dubaji najväčšiu vežu sveta, ako sa nakrúcalo a zoberú vás aj do zákulisia nakrúcania výbuchu moskovského Kremľu a prezradia i ďalšie lahôdky. A som presvedčený o tom, že po viac než dvojhodinovej akcii, ktorá ani sekundu nenudí, si všetky tie technické výstrelky radi pozriete ešte raz. Mission: Impossible je označovaný za momentálne najlepší technicky nakrútený film a nahliadnuť do zákulisia a zistiť pri tom, ako to celé vznikalo, je naozaj rovnaký zážitok, ako samotný film.

K tomu si prirátajte fakt, že všetky bonusy (mal by som spomenúť, že sú pribalené aj vynechané scény, či alternatívne úvody) majú českú podporu v podobe titulkov, takže aj pre nášho diváka je to plnohodnotný materiál. K tomu si prirátajte ešte fantastický obraz v HD rozlíšení a naozaj vydarený dabing. Mission: Impossible je film, ktorého každé pokračovanie zatiaľ malo zmysel a v tomto prípade to nie je inak. Pri príležitosti uvedenia filmu na trh vyšla aj kompletná kolekcia všetkých pokračovaní Mission: Impossible v jednom boxe na DVD aj na blu ray.

Réžia: Brad Bird
Hrajú: Tom Cruise, Paula Patton, Jeremy Renner, Simon Pegg, Tom Wilkinson, Ving Rhames, Michael Nyquist

Mission: Impossible – Ghost Protocol obal blu ray