Dnes je 24. septembra 2020, meniny má a zajtra

Most cez rieku Kwai

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.03.2011

Neuveriteľné polstoročie a nejaké štyri roky k tomu má film Most cez rieku Kwai a je to neuveriteľná filmová legenda...
Most cez rieku Kwai

Britskí vojnoví zajatci stavajú v nepriateľmi okupovanej Barme dôležitý železničný most a spojenecké komando má za úlohu ho zničiť. Veľkolepý dobrodružný film z II. svetovej vojny Most cez rieku Kwai od režiséra Davida Leana upútal pozornosť divákov a v roku 1957 získal sedem Oscarov® vrátane ceny pre najlepší film, najlepšieho herca (Alec Guinness), najlepšiu réžiu (David Lean), najlepšiu kameru (Jack Hildyard), najlepší strih (Peter Taylor), najlepšiu hudbu (Malcolm Arnold) a najlepší adaptovaný scenár (Michael Wilson, Carl Foreman a Pierre Boulle). Dokonca aj titulná pieseň, stará vojnová melódia Pochod plukovníka Bogeyho, sa stala celosvetovým hitom. Most cez rieku Kwai aj po rokoch ponúka jeden z najsilnejších filmových zážitkov

Neuveriteľné polstoročie a nejaké štyri roky k tomu má film Most cez rieku Kwai a je to neuveriteľná filmová legenda, ktorá zaujme aj súčasného diváka a to rovnako silno témou, spracovaním i exteriérmi, v ktorých film vznikal. Viac ako dve a pol hodiny tejto vojnovej drámy vám pri obrazovkách utečú ako voda a spolu s hrdinami tohto príbehu objavíte obetavosť, hrdosť, i neskoré prebudenie sa zo zlého sna. Most cez rieku Kwai je legenda, ktorá by nemala chýbať vo filmografii žiadneho filmového nadšenca.

Hodnotenie Blu ray:
Neuveriteľné polstoročie a nejaké štyri roky k tomu má film Most cez rieku Kwai – ja viem, že sa opakujem, ale v tomto prípade to robím zámerne. Most cez Rieku Kwai je tak starý film, že v archívoch Slovenskej televízie by už dávno zhnil. Súčasnému divákovi sa však dostáva do rúk jeho Blu ray vydanie a to je geniálnou ukážkou toho, čo aj s tak starým filmom dokáže urobiť súčasná technika. Film prichádza v rozlíšení Full HD 1080 a pri jeho sledovaní máte pocit, akoby ho nakrúcali pred rokom. Obraz je dokonale vyčistený, pôvodný český dabing je brilantne rozmixovaný do formátu 5.1, čo nemá mnoho súčasných filmov. Ak je toto darček pre fanúšikov k 55. narodeninám filmu, tak uznávam, že lepší darček naozaj ani nemohli dostať.

Navyše disk prináša doslova niekoľko hodín bonusového materiálu. Už iba fakt, že si ho môžete exkluzívne, jedine na tomto Blu ray pozrieť s (dovolím si tvrdiť) encyklopedickým textom a grafikou v obraze je úžasný zážitok. A potom prichádza množstvo unikátneho dobového materiálu, z ktorého sa dozviete všetky podrobnosti o tom, kde sa nakrúcalo, ako sa nakrúcalo, zavítate na premiéru filmu, nechýba fotogaléria a krátky film USC s komentárom Williama Holdena. Hodnotu disku až po okraj naplneného bonusovým materiálom kazí iba fakt, že napriek geniálnej českej podpore filmu, česká podpora bonusov jednoducho chýba, čo je obrovská škoda. Ak neovládate perfektne angličtinu, alebo niektorý z iných „západných“ jazykov, nevychutnáte si bonusy naplno. Inak však tomuto disku nemožno nič vytknúť.

Réžia: David Lean
Hrajú: William Holden, Alec Guinness, Jack Hawkins, Sessue Hayakawa, James Donald, Geoffrey Horne, André Morell