Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.05.2016

Filmové spojenie Stevena Spielberga a Toma Hanksa opäť prinieslo veľký filmový zážitok.
Most špiónov (Blu ray)
Zdroj obrázku: Bontonfilm

Filmovy.sk
Ubehlo už viac ako desať rokov od porážky nacistického Nemecka a ľudstvo ohrozuje studená vojna. Napätie medzi USA a ZSSR je skoro hmatateľné.

Keď v roku 1957 FBI zatkne Rudolfa Abela (Mark Rylance), sovietskeho špióna žijúceho v New Yorku, strach a mocenská nedôvera sa ešte viac vystupňujú. Abel sa v skutočnosti volá Viljam Genrichovič Fišer, riadil sieť agentov a do Moskvy dômyselným spôsobom odosielal kódované správy. Americká vláda osloví Jamesa Donovana (Tom Hanks), uznávaného právnika z Brooklynu, aby sa chytil Abelovej obhajoby. Cez počiatočné obavy jeho aj jeho rodiny sa ho rozhodne zastupovať. Chce zaistiť, aby bol podrobený spravodlivému súdu. Behom príprav na obhajobu sa začne medzi nimi vytvárať puto, ktoré je založené na vzájomnom rešpekte. Pred súdom prednesie vášnivú obhajobu a tak ho ochráni pred trestom smrti. O tri roky neskôr je nad sovietskym vzdušným priestorom zostrelené americké prieskumné lietadlo a jeho pilot Francis Gary Powers (Austin Stowell) je zajatý a odsúdený k desiatim rokom väzenia. CIA sa obáva, že Powers bude krutými výsluchmi a tvrdými väzenskými podmienkami prinútený k odhaleniu prísne tajných informácii. CIA preto osloví Donovana a presvedčí ho, aby sa stal členom záchrannej misie. Donovan sa vydá do Berlína, kde má za úlohu vyjednať výmenu Abela a Powersa. Po svojom príchode sa dozvie aj o americkom študentovi, ktorý bol zatknutý vo východnom Berlíne. Aj napriek pokynom CIA sústrediť sa iba na zostreleného pilota, Donovan sa rozhodne vyjednávať prepustenie oboch - pilota aj študenta, pretože odmieta kohokoľvek v tejto zemi opustiť. Veľká hra začína...

Most špiónov

Spojenie Stevena Spielberga a Toma Hanksa opäť prinieslo veľký filmový zážitok. Pán režisér a pán herec v politickej dráme, v ktorej až do samotného konca nie je jasné, ako dopadne (pokiaľ nepoznáte skutočný príbeh). Filmový zážitok, ktorý trvá dve a pol hodiny a nedá divákovi vydýchnuť. Vynikajúco a presvedčivo nakrútené, dokonalé exteriéry, skvelé animácie, výborné drobné nápady, ktoré obohacujú celý film a samozrejme bravúrny Tom Hanks aj s kolegami, ktorí za nim nijako nezaostávajú. Priznám sa, že tento film sa stal pre mňa srdcovkou už v časoch jeho vzniku, keďže „nemecké“ scény sa nakrúcali v Poľsku a v danom čase som aktívne komunikoval s Hollywoodom o možnosti reportáže z nakrúcania u našich severných susedov. Síce to vtedy nevyšlo, ale istú „závislosť“ na tomto projekte to z mojej strany neovplyvnilo. O to viac ma po vzhliadnutí potešilo, že výsledok je naozaj veľkolepý a nadčasový, pričom sa dá k nemu kedykoľvek vrátiť.

Film je u nás dostupný na DVD a Blu ray. Obraz i zvuk na Blu ray sú vo výbornej kvalite, vydarený je i český dabing. K filmu je pribalených cca 45 minút bonusov, v ktorých sa tvorcovia zamýšľajú nad dobou a príbehom, ale prezradia tiež čo – to z nakrúcania filmu. Bonusy sú veľmi príjemným spestrením k filmu a sledovať ich môžete s českými titulkami.

Réžia: Steven Spielberg
Hrajú: Tom Hanks, Mark Rylance, Scott Shepherd, Amy Ryan, Sebastian Koch, Alan Alda, Austin Stowell, Mikhail Gorevoy, Will Rogers

Filmovy.sk