Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra

Mupeti - zábava pre celú rodinu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.07.2012

Zelený žabiak Kermit bol kultovou postavou, ich divadlo bolo vypredané, televízny program sledovali milióny. To však bolo kedysi...
Mupeti - zábava pre celú rodinu

Bývali legendami. Ich show kedysi poznal celý svet. Zelený žabiak Kermit bol kultovou postavou, ich divadlo bolo vypredané, televízny program sledovali milióny. To však bolo kedysi... Súbor sa rozpadol a miliónom fanúšikov zostali len spomienky. Jednými z nich sú aj Walter so svojím bratom Garym. Počas výletu do Los Angeles navštívia staré divadlo Muppets. Pritom odhalia plán naftového magnáta Texa Richmana, ktorý sa pokúša objektu zmocniť a zbúrať ho. Pod štúdiami by sa totiž malo nachádzať ropné ložisko. Jedinou šancou je divadlo vykúpiť. Ako však zohnať potrebných 10 miliónov dolárov? Rozhodnú sa zorganizovať dobročinný galaprogram v podaní starých Muppets.

Súbor sa však rozletel po svete. Miss Piggy pracuje ako redaktorka pre nadmerné veľkosti časopisu Vogue v Paríži, šialený bubeník Animal sa podrobuje liečbe zvládania zúrivosti na klinike v Santa Barbare, Gonzo vybudoval impérium v oblasti sanity a chlpatý Fozzie vystupuje s revival kapelou The Moopets. Žabiak Kermit sa s Garyho s Walterovou pomocou musí zohnať svoje bývalé hviezdy a presvedčiť ich, aby sa pokúsili resuscitovať svoju starú slávu...
Trailer k filmu Mupeti.

Aj keď si nemyslím, že by Mupeti boli hviezdami aj v našom teritóriu, bláznivé videá s nimi obleteli celý svet a vďaka internetu predpokladám, že väčšina slovenských divákov prinajmenšom vie o čom je reč. Koľko divákov sa na tento film pozrie z čírej závislosti na plyšových postavičkách a koľko z čírej zvedavosti je asi zrejmé, ale ak budete bojovať so zvedavosťou o čom to je a ako to dopadne, kľudne ten boj prehrajte a film si pozrite. Je to prinajmenšom... zábava. Netvrdím, že je to 100%-né, ale je to vydarené. Upozorňujem vopred, že divák musí ustáť prvých dvadsať minút filmu, počas ktorých sa všetko zdĺhavo rozbieha, ale keď dôjde na akciu, dostane to rýchlejší spád, ako keby Gonzo spláchol niektorú zo svojich záchodových mís. No a návrat Madam de Čune (Miss Piggy) na scénu je rovnako veľkolepý, ako ona sama. Keď sa napokon začnú prípravy na samotné predstavenie a veľká show sa spustí, naberá na obrátkach aj tým, že sa vo filme v hereckých štekoch objavujú herecké mená, ktoré by ste nečakali a pre ktoré sa ten film oplatí vidieť. Budete sa baviť, minimálne polovicu z tých 100 minút, ktoré film trvá.

Je už úplne bežné, že väčšina nových filmov prichádza na blu ray s pôvodnou zvukovou stopou vo formáte 7.1. Je mi veľmi ľúto, že nie je samozrejmosťou., že sa pri takýchto filmoch neobjavuje na blu ray slovenský dabing, hoci aj vo formáte 2.0, zvlášť, keď existuje a v kinách s ním bol film distribuovaný. Nerozumiem tomu o to viac, ak Mupeti zjavne vychádzajú u nás na blu ray v špeciálnom československom vydaní, takže jediná ďalšia zvuková stopa je na disku tá pôvodná. A už úplne to ide mimo moje myslenie v prípade, že je ten slovenský dabing zaradený na DVD a na blu ray nie.

Trochu mi to pripomína Kocúrkovo, za ktoré ale zrejme nemôže distribútor, ale je to „zaoceánska“ záležitosť. V každom prípade je to veľká škoda a v nemalej miere tento zvukový chaos určite prispieva aj k nižšej predajnosti. Teším sa teda aspoň z toho, že mám na blu ray geniálny obraz, fantastický zvuk a bonusovú výbavu s českou podporou, keďže české titulky sú samozrejmé. Pri bonusoch sa môžete tešiť na vynechané scény, predĺžené scény i nepodarené scény, pohľad na „čítaciu skúšku“, ale tiež na dokument o výrobe Mapetov.

Réžia: James Bobin
Hrajú: Jason Segel, Amy Adams, Chris Cooper, Zach Galifianakis, Emily Blunt, Ed Helms, Selena Gomez, John Krasinski, Neil Patrick Harris, Jack Black, Danny Trejo, Rashida Jones, Ricky Gervais, Brian Henson, Ken Jeong, Jim Parsons, Whoopi Goldberg, Mila Kunis, Katy Perry, Billy Crystal, Eric Stonestreet, Donald Glover, Alan Arkin, Mickey Rooney, Liza Minnelli, French Stewart, Kathy Griffin, Wanda Sykes, Judd Hirsch, Beth Broderick, Rico Rodriguez, David Grohl, James Carville, Kenneth Hughes, Tonya Kay

Muppeti obal blu ray