Dnes je 16. januára 2019, meniny má a zajtra

Návrat do budúcnosti - trilógia na blu ray

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.06.2012

Všetko sa začína v roku 1985 a od tohto letopočtu sa datuje veľmi veľa bláznivých príhod mladíka Martyho, ktorý sa vďaka stroju času ocitá v roku 1995.

Jedna z najúspešnejších komerčných komédií všetkých čias sa vracia v digitálnej a upravenej podobe na blu ray. Celá bola digitálne zreštaurovaná a pripravená na tri blu ray disky. Okrem samotných filmov nájdete pri každej časti aj sadu bonusov, ktoré stoja za to. Jednoducho Marty (Michael J.Fox) a Doktor Emmett Brown (Christopher Lloyd) sa vracajú vyzbrojení nielen strojom pre cestovanie v čase, ale v digitálnom kabáte s množstvom prekvapení navyše.
Trailer k filmu Návrat do budúcnosti

Hodnotenie filmov:

Všetko sa začína v roku 1985 a od tohto letopočtu sa datuje veľmi veľa bláznivých príhod mladíka Martyho, ktorý sa vďaka stroju času ocitá v roku 1995. Tu stretne svojich rodičov, ktorým prekazí rande a v zásade tak zmení budúcnosť svojej rodiny i seba samého. Začína boj s časom. Nezabudnuteľný moment: Budúca Marthyho matka ho celý film volá Calvin Klein podľa „menovky“ na tričku.

Druhý diel štartuje presne tam, kde skončil prvý (za to patrí Stevenovi Spielbergovi a Robertovi Zemeckisovi veľké poďakovanie) a hlavní hrdinovia sa tento raz vyberajú do budúcnosti, aby ovplyvnili budúcnosť Martyho vydarených detí. Zhodou okolností však zamotajú aj osudom nepolepšiteľného Biffa Tannena a späť z budúcnosti sa vracajú do úplne iného sveta, než do toho, ktorý opúšťali. Začína boj o záchranu. Nezabudnuteľný moment: keď sa Martyho priateľka stretne v budúcnosti sama so sebou.

V záverečnej časti trilógie sa vďaka stroju času ocitáme v roku 1885. Marty musí zachrániť doktora Browna od istej smrti a ovplyvniť tak jeho budúcnosť. Všetko však zamieša príchod Clary Claytonovej, ktorá v nespútanom vynálezcovi oživí nový rozmer – city a lásku. Nezabudnuteľný moment: Heroické výkony Mary Steenburgenovej (hrá Clary Claytonovú) pri jazde na koni.

Návrat do budúcnosti beriem ako trilógiu, a keď sa nejakým spôsobom dostanem k jej sledovaniu, tak si ju pozriem vždy ako komplet. Po vzhliadnutí jednotky ma ťahá hneď k dvojke a nejaký dlhší časový presah by ma nebavil. Samozrejme, tak sa aj staviam k hodnoteniu – ako k celku a dovolím si tvrdiť, že Spielberg so Zemeckisom urobil ucelený komplet, v ktorom jednotlivé filmy na seba nadväzujú a majú v sebe silné odkazy na predošlé časti. Čiže najlepšie urobíte, keď si to pozriete ako celok.

Z môjho pohľadu je síce prvý a druhý film silnejší, ako tretí, ale keď už to zoberieme ako komplet, vyjde to ako veľmi príjemné a zmysluplné a navyše aj zábavné sci-fi so skvelým hereckým obsadením. A zároveň pre všetky generácie. Mimochodom môj najobľúbenejší moment je „antikvariát v roku 2015" – dnes už možno hravo porovnávať čo z toho, čo sa nachádza v jeho výklade je reálne a zároveň počas celej dvojky môžete sledovať ako sa podarilo tvorcom naplniť víziu roku 2015 s neďalekou súčasnosťou. Žiaľ, Michael Jackson sa toho roku nedožil, aj keď v tomto filme bol aj v tom čase veľkou hviezdou.

Návrat do budúcnosti vychádza pre český región a skoro kompletne český – český obal, česká potlač, český rozsiahly booklet, český dabing, české titulky. Fanúšik žánru musí šalieť od radosti, ak si k tomu priráta fantastický obraz a zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 a stotožňujem sa s jeho nadšením. Prečo teda nie plný počet? Asi tušíte. Všetky tri disky so sebou prinášajú viac ako sedem hodín bonusov. Fantastické, šialené, unikátne. Ide o bonusy tak dobové, ako aj bonusy úplne nové, pripravené špeciálne pre túto blu ray edíciu. Ibaže sedem hodín bonusov nemá žiadnu zrozumiteľnú podporu, a ak neovládate angličtinu, alebo ruštinu (ruské titulky sú pribalené), tak z toho žiaľ nemám absolútne nič a celé toto inak exkluzívne a fantastické balenie má pre vás asi tak polovičnú hodnotu, ale samozrejme za celú cenu.

Produkcia: Steven Spielberg

Réžia: Robert Zemeckis
Hrajú: Michael J. Fox, Christopher Lloyd, Casey Siemaszko, Crispin Glover, Mary Steenburgen