Dnes je 01. marca 2021, meniny má a zajtra

Neznámy - dokonalý akčný thriller

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.09.2011

Neznámy je dvojhodinový herecký koncert Liama Neesona, ktorý jednoznačne ťahá celý film a ide na plný výkon.
Neznámy - dokonalý akčný thriller

Dr. Martin Harris (Liam Neeson) sa prebudí po štvordňovej kóme v nemocnici v Berlíne. Nič si nepamätá a najhoršie ešte len príde – vlastná manželka (January Jones) ho nespoznáva. Jeho identitu prevzal cudzí muž (Aidan Quinn), ktorého nikdy predtým nevidel. Bez dokladov a bez jediného kontaktu sa v cudzej krajine snaží o nemožné – dokázať, že on je skutočný Martin Harris. Na úteku pred políciou, ktorá ho považuje za nebezpečného psychopata, a záhadným vrahom sa k nemu pridá sympatická imigrantka (Diane Kruger). Obaja sa stále viac zamotávajú do nebezpečnej siete nepochopiteľných zistení a faktov. Vynára sa stále viac a viac otázok o tom, kým v skutočnosti Dr. Harris je, resp. bol a obeťou akej konšpirácie sa stal.
Trailer k filmu Neznámy.

Absolútne presvedčivý Liam Neeson je čerešňou na tejto akčnej torte, ktorá diváka na dve hodiny vtiahne do deja a doslova ho nenechá vydýchnuť. Už pri príchode do kín si získal Neznámy náklonnosť kritikov a sprevádzali ho prevažne pochvalné recenzie. Po vzhliadnutí filmu na blu ray sa môžem s pozitívnymi reakciami iba stotožniť. Neznámy je v prvom rade dvojhodinový herecký koncert Liama Neesona, ktorý jednoznačne ťahá celý film a ide na plný výkon. Nenašiel som jediný moment, v ktorom by som Neesonovi neveril čo i len sekundu jeho hereckého výkonu. S kvapkou irónie by sa dokonca možno dalo povedať, že všetci ostatní mu vo filmu už iba sekundujú. Našťastie, tvorcom sa podarilo zostaviť skvelý herecký tím, v ktorom Neeson svojich spoluhráčov nezatieňuje, ale skôr pretláča ich charaktery. Film má rýchly spád, nie sú v ňom zbytočne dlhé scény, akčné naháňačky sú primerané a Diane Kruger po boku Liama Neesona je skvelým vodítkom k odhaleniu tajomstva, ktoré sa divák snaží vo filme vyriešiť spolu s hlavným hrdinom. Neznámy je dokonalá akčná zábava.

Spoločnosť Magic Box, ktorá film na náš trh prináša na DVD a blu ray, dáva divákovi (prostredníctvom recenzovaného blu ray disku) dokonalý obraz, skvelý zvuk a vydarený dabing. Vzhľadom na množstvo akcie a rýchlych strihov, ktorými je film príznačný, je obraz veľmi podstatný a práve ten na blu ray je zárukou dokonalého zážitku. Český dabing je rozmixovaný do formátu 5.1, pribalené sú samozrejme aj české titulky a zhruba dve desiatky jazykových mutácií v titulkovej podobe. Bonusová výbava je síce trochu strohá, ale vďaka aj za ňu. Prináša dva krátke dokumenty, pričom ten prvý sa zameriava na Liama Neesona, ako na akčného hrdinu a ten druhý vysvetľuje niektoré zásadné momenty v príbehu filmu Neznámy.

Réžia: Jaume Collet-Serra
Hrajú: Liam Neeson, Diane Kruger, January Jones, Frank Langella, Aidan Quinn

Linky: MAGIC BOX SLOVAKIA , SUPERSHOP