Dnes je 20. júla 2018, meniny má a zajtra

Nezvratný osud 2

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.03.2012

Nezvratný osud 2, plný špičkových špeciálnych efektov, krvi a šokov, ktoré vám nebezpečne zrýchlia tep.
Nezvratný osud 2

Keď osem ľudí o vlások unikne katastrofickej dopravnej nehode, je to otázka života a smrti. Pred strašným koncom ich zachránila len predtucha mladého dievčaťa. Urobili tým Smrti škrt cez rozpočet, tak teraz musia zaplatiť - a bude to bolieť. Nezvratný osud 2, plný špičkových špeciálnych efektov, krvi a šokov, ktoré vám nebezpečne zrýchlia tep. Uvidíte pôsobivé pokračovanie pôvodného diváckeho hitu. Zapnite si pásy a pripravte sa na hrôzostrašnú jazdu... môže byť vaša posledná...
Trailer k filmu Nezvratný osud 2.

Na príprave pokračovania hitu Nezvratný osud sa zišli tak tvorcovia, ktorí robili na jednotke, ako aj celkom noví autori. Režisér James Wong prepustil stoličku kolegovi Davidovi R. Ellisovi. Ten sa však nesnažil priniesť do úspešných koľají iný vlak a tak zaručil aj tomuto filmu rovnako dobré renomé, ako mal jeho predchodca. Autori scenára, ktorí dostatočne podľahli čaru úspechu prvotiny sa tento raz nechali uniesť technickými možnosťami a Smrti dali naozaj solídnu prezentáciu. Nezvratný osud 2 je ukážkou toho, ako sa dá v kine hodinu a pol báť bez toho, aby ste odtiaľ odchádzali s pocitom, že to bol zmárnený čas.

Osudová dvojka je jedným z mála zmysluplných pokračovaní, zvlášť v tomto žánri. S hlavnými hrdinami filmu sa tento raz vyberieme na víkendovú cestu autom, ktorá sa v podstate skončí skôr, ako sa začala. Ďalšia desivá predtucha sa napĺňa na ktoromsi z kilometrov americkej diaľnice a vďaka dokonalým vizuálnym efektom máte zaručený famózny divácky zážitok. Na drevá padajúce z kamiónu sa dobre pozerá aj po takmer desiatich rokoch. Opäť rozsiahly, takmer dvadsať minútový úvod a potom zhruba sedemdesiat minút o tom, ako pochopiť plány Smrti a najmä, ako im zabrániť. Z môjho pohľadu jedno z najlepších filmových pokračovaní vôbec, ktoré jednoducho neomrzí.

V súčasnosti sa na našom trhu veľmi ľahko dopracujete k blu ray vydaniam s touto dnes už klasikou tínedžerského hororu. Spoločnosť Magic Box priniesla kolekciu prvých troch filmov na blu ray (všetkým sa budeme postupne venovať), s fantastickým obrazom i zvukom, s pôvodným, mimoriadne vydareným dabingom a záplavou bonusov. Na ich adresu možno povedať iba to, čo v prípade jednotky. Disk prináša verziu filmu s audiokomentárom tvorcov. Na fanúšikov bonusov ďalej čakajú tri obsiahle filmové dokumenty, respektíve dokumenty, ktoré sú nejako zviazané s filmom.

V prvom nahliadnete do laboratória, v ktorom trom mladým ľuďom premietali film a testovali u nich reakcie na mieru teroru počas projekcie. V ďalšom dokumente sa zas napríklad vyjadrujú ľudia, ktorí prežili klinickú smrť a hovoria o svojich pocitoch a zážitkoch. Posledný dokument vám dovolí nahliadnuť do zákulisia nakrúcania a tvorcovia v ňom prezrádzajú spôsob, ako nakrúcali jednotlivé smrteľné nehody. Pribalené sú aj dva hudobné videoklipy k piesňam, ktoré zazneli vo filme, kino trailer a samozrejme vynechané a alternatívne scény s komentárom. Všetko má samozrejme českú podporu v podobe českých titulkov. Ani v tomto prípade nie je čo riešiť, a aj toto balenie si zaslúži pri hodnotení plný počet.

Réžia: David R. Ellis
Hrajú: A.J. Cook, Terrence 'T.C.' Carson, Sarah Carter, Shaun Sipos, Andrew Airlie, Aaron Douglas, Veena Sood, Michael Landes, Tony Todd, Ali Larter

Linky: MAGIC BOX SLOVAKIA , SUPERSHOP