Dnes je 20. mája 2019, meniny má a zajtra

Nezvratný osud 3 - Smrť je späť

Zdroj: © Server.sk, redaktor: len, pridané: 12.03.2012

Najdesivejšia jazda, akú ste kedy zažili.
Nezvratný osud 3 - Smrť je späť

Pripútajte sa - čaká vás Nezvratný osud 3, najdesivejšia jazda, akú ste kedy zažili! Wendy a jej kamaráti šťastnou náhodou vyviaznu zo smrtiace jazdy na horskej dráhe, potom ale začínajú umierať, postupne a kruto. Wendy zisťuje, že nočná mora ešte neskončila... Smrť sa vrátila, aby dokončila svoju prácu. Dokáže Wendy presvedčiť zvyšok svojich priateľov skôr, než bude príliš neskoro?
Trailer k Nezvratnému osudu 3.

Smrť sa vrátila do tretice a opäť vo veľkom štýle. Po režisérskou taktovkou Jamesa Wonga sa v roku 2006 nezvratný osud vrátil opäť na plátna kín a rovnako ako dve predošlé časti, nadchol divákov. Po výbuchu lietadla a hromadnej havárii na diaľnici stavili tvorcovia tento raz na zábavný park a pre mnohých na poslednú jazdu horskou dráhou vôbec. Veľmi efektná jazda, či skôr jej predtucha, ktorá otvára pokračovanie filmu a zaberá si z neho klasických takmer dvadsať minút je úžasne nasnímaná a diváka dostáva do varu. Rovnako tak však aj zvyšných sedemdesiat minút filmu.

Po tom, ako Smrť dávala najavo svoju prítomnosť tmavým tieňom v pilotnom filme, odrazmi v skle v jeho pokračovaní, tento raz tvorcovia stavili na ďalšiu formu predpovedí. Hlavný hrdinka sa ich snaží vylúštiť z fotografií, ktoré urobila v zábavnom parku tesne pred osudnou jazdou. Tvorcovia tým síce porušili isté pravidlá a rozhodli sa, že Smrť v podstate už pred osudnou jazdou tušila, kto prežije a mala dopredu vymyslený jeho následný koniec. Síce to búra mýty, ktoré postavili dva predošlé filmy, ale nápad je to zaujímavý. Práve fotografie z lunaparku môžu nakoniec pomyselnou vstupenkou na prežitie. Pod Wongovou taktovkou nakoniec vznikol ďalší zo série Nezvratných osudov a aj v tomto prípade možno povedať, že išlo o veľmi zaujímavé a zmysluplné pokračovanie. Svojou treťou časťou si séria vydobyla status veľmi silných, úspešných a zmysluplných hororových príbehov so spoločnou príbehovou linkou. Nezvratný osud je po tento diel označovaný ako veľmi silný hororový tínedžersky triptych.

V súčasnosti sa na našom trhu veľmi ľahko dopracujete k blu ray vydaniam s touto dnes už klasikou tínedžerského hororu. Spoločnosť Magic Box priniesla kolekciu prvých troch filmov na blu ray (všetkým sa budeme postupne venovať), s fantastickým obrazom i zvukom, s pôvodným, mimoriadne vydareným dabingom a záplavou bonusov. Toto je ten moment, kde by som asi celkové hodnotenie znížil vzhľadom na film o jednu, možno o dve hviezdičky. To, čo však tvorcovia zaradili do bonusovej časti jednoducho prekonalo aj tie najodvážnejšie očakávania a preto ochotne dávam opäť desať bonusov. Bonusová výbava tohto filmu so sebou prináša takmer tri hodiny bonusových materiálov, čo je v prípade filmu, ktorý nie je klasickým veľkofilmom a vlastne je už x-tým pokračovaním originálu, naozaj nečakaná dávka.

A to si ešte k tomu prirátajte možnosť pozrieť si film s audiokomentárom tvorcov. V bonusovej časti vám tvorcovia prezradia, ako točili smrteľné scény, aké efekty používali, z čoho čerpali námety, pozriete sa ako sa nakrúcali niektoré scény a aký problém so sebou napríklad prinieslo nakrúcanie scény s kamiónom a mnoho, mnoho ďalších vecí zo zákulisia. V tomto prípade nie sú pribalené žiadne vynechané scény, ani alternatívne konce, pribalená je iba jedna predĺžená scéna. A mnoho, mnoho ďalších vecí. Všetky, kompletne všetky majú českú podporu v podobe českých titulkov. Čo viac si fanúšik filmu môže želať? S blu ray vydaním Nezvratného osudu 3 sa určite nebudete nudiť.

Réžia: James Wong
Hrajú: Mary Elizabeth Winstead, Ryan Merriman, Alexz Johnson, Sam Easton, Crystal Lowe

Nezvratný osud 3 blu ray