Dnes je 19. októbra 2018, meniny má a zajtra

Nezvratný osud 4 - prvá 3D Smrť

Hodnotenie: 4 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.03.2012

Podviedli Smrť, ale Smrť sa ešte len rozbieha...
Nezvratný osud 4 - prvá 3D Smrť

Filmová séria ťažiaca z našich najhlbšie ukrytých strachov, pridáva novú, podivuhodnú kapitolu, ktorá prináša to, čo očakávate - avšak veľmi napínavým a neočakávaným spôsobom! Podivná predtucha donúti partiu priateľov, aby odišli z automobilových pretekov krátko predtým, než desivá hromadná zrážka rozmetá autá až medzi prizerajúci sa divákov a rozpúta ohnivé peklo. Podviedli Smrť, ale Smrť sa ešte len rozbieha... Režisér Hadov v lietadle prichádza s desivým a vynaliezavým príbehom zúfalého boja, ktorý priatelia zvádzajú, aby oni aj ostatní zostali nažive.
Trailer k Nezvratnému osudu 4.

Toto bol, mierne nevydarený návrat a štvrtý diel Nezvratného osudu je bezpochyby tým najslabším článkom z doteraz päťdielneho reťazca. Tvorivý tím, pod režisérskou taktovkou Davida R. Ellisa (režíroval aj dvojku Nezvratného osudu) sa bohužiaľ zameral viac na efekty, než na príbeh samotný. Ellis sa totiž v roku 2009 rozhodol, že Smrť tento raz predstaví v celej svojej kráse a na plátna kín ju privedie v 3D verzii. Snaha tvorcov bola natoľko silná, až napokon bola prehnaná a dobre mienené efekty vyzneli smiešne. Zvlášť, keď ste na film zašli v 2D projekcii, alebo ste si ho pozreli doma na DVD. Tam dobre mienené 3D efekty vyzneli ako veľmi nedokonalá animácia. Avšak napokon ani v 3D kino projekcii to nebolo to pravé orechové. Niektoré pasáže pripomínali prvopočiatky 3D animácie a ako fanúšik série som sa miestami celkom divil tomu, že Ellis, ktorý pripravil naozaj slušné pokračovanie nezvratného osudu v podobe jeho druhej časti, súhlasil s tým, aby niečo také vôbec išlo von.

Je celkom pochopiteľné, že aj v tej najdokonalejšej sérii raz dôjde k zlomu a jeden z toho množstva filmov musí byť zákonite najslabší. V tomto prípade to jednoznačne platí na štvorku. Zaujímavý odrazový mostík v podobe tragických automobilových pretekov, veľmi efektné finále v nákupnom centre, takže v podstate všetko to, čo divák očakáva, nakoniec degradovalo to, čo malo byť najväčším prínosom – 3D verzia. A mne osobne ešte niečo chýbalo – William Bludworth, záhadný pracovník pohrebnej služby, ktorý vedel o Smrti najviac, ktorému sa žiaľ miesto v štvrtej časti Nezvratného osudu neušlo.

S distribúciou filmu na náš video trh to bolo pomerne jednoduché. S českým dabingom kúpite iba klasickú 2D verziu na DVD, hodnú tak akurát do zbierky pre fanúšikov série. Vonku sa však už po prvý raz objavil aj 3D blu ray disk, alebo napríklad v susednom Poľsku vyšiel klasický 2D blu ray disk, ale balenie bolo doplnené o 3D DVD disk aj s papierovými kvázi 3D okuliarmi. Je to tá záležitosť, ktorá vám navodí sledovanie 3D efektov aj na klasickej telke, ale podľa môjho názoru z toho iba zbytočne bolí hlava. Keďže Magic Box vydal prvé tri časti filmu na blu ray, siahol som po štvrtej časti práve v susednom Poľsku.

Najväčšou výhodou je obraz na blu ray, kde konečne po prvý raz pri sledovaní 2D verzie filmu som nemal pocit, že tie smrteľné scény zabudol niekto zdigitalizovať. Obraz je výborný, pôvodný zvuk skvelý a aj množstvo bonusov je väčšie, než na u nás distribuovanom DVD. Na diváka čaká niekoľko dokumentov, ktoré ho zavedú do zákulisia príprav scenára i samotného filmu, k dispozícii sú aj dva alternatívne konce vybraných scén, vynechané scény a séria celkom milých zaujímavostí. Nič to však nemení na fakte, že to stále je najslabší článok celej série.

Réžia: David R. Ellis
Hrajú: Bobby Campo, Shantel VanSanten, Nick Zano, Haley Webb, Mykelti Williamson, Krista Allen, Stephanie Honore

Nezvratný osud 4 blu ray