Dnes je 31. mája 2020, meniny má a zajtra

Nezvratný osud - tínedžerská hororová klasika

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.03.2012

Ak má s vami Smrť úmysel, nájde si vás...

Keď podivná predtucha prinúti hŕstku pasažierov vystúpiť z lietadla odsúdeného ku katastrofe, Smrť - so všetkou svojou dômyselnou všadeprítomnosťou - začne jedného po druhom kosiť tých, ktorí prežili (Devon Sawa, Ali Larter, Kerr Smith a ďalší). Čaká vás krvavý a zábavný horor, ktorý odštartoval hrôzostrašnú filmovú sériu. Nezvratným osudom to všetko začalo...
Trailer k filmu Nezvratný osud.

Keď sa v roku 2000 dostal do kín pilotný film zo série nezvratný osud, bolo jasné, že v kategórii tínedžerský horor, ktorému dovtedy dominoval Vreskot, má svojho kráľa. Ešte viac prepracovanejší a tematicky neopozeraný príbeh o mladých ľuďoch, ktorí sa pod vplyvom akejsi vidiny zachránili pred istou smrťou a iba kvôli tomu, aby si ich táto napokon aj tak našla, si našiel nadšeného diváka a bolo zrejmé, že sa dočká ďalších pokračovaní, zvlášť, ak zvrátenosť pri vymýšľaní spôsobov konca ľudských životov nemá v podstate hraníc. Nezvratný osud svojho času so sebou priniesol nový hororový rozmer. Naplno zapojil do deja najmä mladých hlavných hrdinov. Presne tejto vekovej kategórií bol napokon aj film určený a hneď po premiére sa ukázalo, že tvorcovia trafili do čierneho.

Nezvratný osud je napokon dosť reálny horor o množstve neskutočných náhod, ktoré sa skončia tragicky. Keď si ten film pozriete aj po niekoľký raz, určite sa nebudete nudiť. A navyše, ktorá z tých podivných náhod je natoľko nereálna, aby sa v skutočnosti naozaj nemohla udiať? Ani jedna! Aj to je fenomén, ktorý diváka láka k vzhliadnutiu tohto filmu. Navyše, aj po dvanástich rokoch od premiéry možno s čistým svedomím vyhlásiť, že Nezvratný osud je naozaj výborne napísaný, dejovo prepracovaný a dokonalé nakrútený príbeh. Trvá niečo viac cez hodinu a pol a nie je v ňom jediný moment, počas ktorého by ste sa nudili. Štartovacia úvodná scéna má neuveriteľných dvadsať minút a to je v podstate iba začiatok. Potom sa vlastne všetko iba začína...

V súčasnosti sa na našom trhu veľmi ľahko dopracujete k blu ray vydaniam s touto dnes už klasikou tínedžerského hororu. Spoločnosť Magic Box priniesla kolekciu prvých troch filmov na blu ray (všetkým sa budeme postupne venovať), s fantastickým obrazom i zvukom, s pôvodným, mimoriadne vydareným dabingom a záplavou bonusov. Len na tomto disku si môžete pozrieť film v klasickej verzii, alebo komentármi tvorcov filmu, ďalšia verzia je s komentármi filmových hercov a špecifikom je verzia s audiokomentárom autorky filmovej hudby, pričom v tejto verzii je filmová hudba špeciálne rozmixovaná do formátu 5.1 a je to zážitok.

Okrem toho sú na disku zaradené dva dokumenty, v tom prvom tvorcovia spomínajú na testovaciu projekciu svojho filmu, ktorá mala za následok zmenu scenára a pretočenie niektorých scén a pribalený je aj zaujímavý dokument s „intuitívnou detektívkou,“ ktorá rozpráva o tom, ako pomáha polícii pri pátraní a s čím sa vďaka svojmu jedinečnému zmyslu stretla. Viac než hodinová bonusová časť je doplnená o vynechané scény a alternatívny koniec, ktorý napokon skončil na podlahe strižne, práve po spomínanej testovacej projekcii. Ak je niekomu málo tak si môžete pozrieť ešte kino upútavku na film. Všetko má samozrejme českú podporu v podobe českých tituliek. Tu nie je čo riešiť, toto balenie si zaslúži pri hodnotení plný počet.

Réžia: James Wong
Hrajú: Devon Sawa, Ali Larter, Kerr Smith, Kristen Cloke, Roger Guenveur Smith, Daniel Roebuck, Chad Donella

Nezvratný osud 1 blu ray